Wuteng Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 Witam, nawet nie pamiętam kiedy ostatnio tu byłem ... od pierwszej (i jedynej gierki) nie zaglądałem, ale do rzeczy: problem mój polega na tym że, mam drzewko które bohater niszczy, niby niszczy i powinienem być zadowolony ALE gdy używa jednej (z jak na razie dwóch dostępnych) broni, to pojawiający się przy niej obiekt nie zachowuje się tak jak powinien. kod przy zetknięciu się z bronią: GML tree_health-=500; instance_create(self.x,self.y,dieing) with(other) { instance_destroy(); } if (tree_health<=0) { instance_change(tree_dead,0); score+=1500; global.keys+=1; } kod obiektu (dieing): GML if ( image_index == image_number-image_speed ) { instance_destroy() } prócz tych kodów mam jeszcze w create ustawione prędkości animacji oraz przy drzewku dodatkowo regeneracje życia drzewka i reakcję na drugą broń. Reakcje broni nie są zależne od siebie więc coś musi być z tym kodem podanym powyżej. Proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 Po 1: repeat(1) { instance_create(self.x,self.y,dieing) } Co to jest? Po 2: Daj ten kod na zetknięcie z drugą bronią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wuteng Opublikowano 23 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 Ad1 repeat juz nie ma ... :P kod drugiej broni: GML tree_health-=75; with(other) { instance_destroy(); } if (tree_health<=0) { instance_change(tree_dead,0); score+=1500; global.keys+=1; } tylko ze tu obiekt sie nie pojawia, a jak np styka się z potworkiem to jst normalny, PS genialny ja nie napisałem co jest nie tak: animacja tego objektu (dieing) powtarza się w kółko zamiast raz i fin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CuB3 Opublikowano 24 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 Jeżeli chcesz aby po skończeniu animacji nie odtwarzało jej na nowo to: Wklep ten kod w step obiektu dyeing: GML if image_index >= image_number { image_index=image_number; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wuteng Opublikowano 24 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 Tylko że drzewo po zetknięciu z bronią ma pokazać obiekt dieing, który ma ustawiony kod GML if ( image_index == image_number-image_speed ) { instance_destroy() } mający za zadanie zniszczyć obiekt przy końcu animacji a tu du...sza .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się