Skocz do zawartości

smuga po pocisku


OriPL

Rekomendowane odpowiedzi

Nieoptymalna metoda:

 

1. Tworzysz obiekt obj_smuga. Dajesz w Step:

GML
if(image_alpha == 1

{

image_alpha = 0.7;

}

else

{

image_alpha -= 0.01;

}

 

if(image_alpha <= 0)

{

instance_destroy();

}

2. obj_kula w jakimś alarmie:

GML
instance_create(x, y, obj_smuga);

 

To taka niewydajna matoda. Jaśli chcesz wydajniej to korzystając z draw_sprite_ext() oraz leghdir_x() (no i y) malujesz półprzeźroczyste smugi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieoptymalna metoda:

 

1. Tworzysz obiekt obj_smuga. Dajesz w Step:

GML
if(image_alpha == 1

{

image_alpha = 0.7;

}

else

{

image_alpha -= 0.01;

}

 

if(image_alpha <= 0)

{

instance_destroy();

}

2. obj_kula w jakimś alarmie:

GML
instance_create(x, y, obj_smuga);

 

To taka niewydajna matoda. Jaśli chcesz wydajniej to korzystając z draw_sprite_ext() oraz leghdir_x() (no i y) malujesz półprzeźroczyste smugi.

 

 

nie lepiej tak:

 

pocisk tworzy smuge

instance_create(x, y, obj_smuga);

 

w smudze

create:

image_alpha=np 0.7

 

w step:

image_alpha -=np 0.01

if image_alpha <0

{

instance_destroy();

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że tak powiem: WTF?

 

przecież wystarczy w create dać image_alpha = 0.7;

 

tzw tęgie myślenie,ja zrobiłem dobrze więc nie wiem po co pisałeś posta,nabijacz hahaha :D

 

Sorry, otworzyłem kartę wcześniej a potem zacząłem pisać i nie było jeszcze twojego posta. Moja wina.

Yoda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...