Lollus Opublikowano 9 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2008 Witam. Mam pytanie. 1. Jak zrobić w GM taśmę produkcyjną? Tj. gdy Hero na niej stoi, to go przesuwa w jakimś kierunku ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Vayaa Opublikowano 9 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2008 To jest proste jeśli hero ma kontakt z taśmą jego x += 5 lub iles tam jak wolisz :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 9 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2008 Zrób sobie jakiś skrypt: GML /* __xy - czy ma przesuwac po x czy po y ( true - x, false - y ) __value - wartosc przesuniecia __dir - wpisz 1 albo -1, w zaleznosci w jakim kierunku ma sie przesuwac */ __xy = argument0; __value = argument1; __dir = argument2; if ( __xy ) x+=__value*__dir; else if ( !__xy ) y+=__value*__dir; potem wywołujesz go na kolizji z taśmą np tak: GML skrypt_przesuwania( x, 5, -1 ); // przesuwanie w lewo o 5 px :) EDIT: poprawione, teraz powinno być ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Vayaa Opublikowano 9 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2008 A nie mozna latwiej, nawet uzywając klocka. Jest taki klocek kolizji. No i wstawiasz go w swoim hero w kolizji z tą tąsmą i dajesz kod GML x+=5 i to wszystko! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 9 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2008 A nie mozna latwiej, nawet uzywając klocka. Jest taki klocek kolizji. No i wstawiasz go w swoim hero w kolizji z tą tąśmą i dajesz kod Ale dzięki skryptowi może w zależności od taśmy, czy tam platformy poruszać w odpowiednim kierunku. Jak dla mnie prostszy jest taki skrypt, bo jeżeli chce dodać jeszcze jakieś dodatkowe akcje, to pakuje je do skryptu i już! A nie potem taki bałagan w tych kolizjach, w każdej co innego. Liczy się automatyzacja i ułatwienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikas Opublikowano 9 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2008 Lord Vayya: to jest złe bo sam tak zrobiłem i blokuje się na ścianach,sprawdź.;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Vayaa Opublikowano 9 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2008 Panowie to jest dla początkujących akurat. Nie probojcie wsadzać początkujących ludzikom skryptów bardziej zaawansowanych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 9 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2008 Panowie to jest dla początkujących akurat. Nie probojcie wsadzać początkujących ludzikom skryptów bardziej zaawansowanych. A niby dlaczego nie? Niech nie uczą się złych nawyków. PS: sorry mój skrypt jest źle napisany, chwilka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 Nie uwzględniliście zacinania się na ścianach itp. Zrób nowy skrypt o nazwie jakiej tam chcesz(przykładowo move_by_tape) GML /*move_by_tape argument0=szybkość argument1=kierunek w stopniach(0 to kierunek w prawo i rośnie przeciwnie do wskazówek zegara)*/ if place_free(x+lengthdir_x(argument0,agrgument1),y+lengthdir_y(argument0,argument1)) { x+=lengthdir_x(argument0,argument1); y+=lengthdir_y(argument0,argument1); }; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się