Sirluki Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 Mam pewien problem i to dość poważny :( W grze posiadam obj_bohater w którym za pomocą eventu draw rysuję sprity w viewie (draw_sprite i draw_sprite_ext) oraz tekst (draw_text). I chciałbym aby te rysowane sprity były zawsze na górze/ponad obiektami - niezależnie bądź zależnie od tego jaki te obiekty mają depth (depth zawszę mogę zmienić - to mi nie robi różnicy). Jak zrobić, żeby rysowane sprity były ponad obiektami? Proszę o odpowiedź, to dla mnie bardzo ważne :helpsmilie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 To rysuj najpierw sprity, a później tekst. Ogólnie to kolejność rysowania w eventach też ma znaczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 3 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 To rysuj najpierw sprity, a później tekst. Ogólnie to kolejność rysowania w eventach też ma znaczenie. To nie pomaga, dalej rysowane sprity i tekst są pod obiektami :crying: A może zależy to od kolejności umieszczania w roomie? Pomocy :mellow: Zrobiłem tak: draw_set_color(c_red) draw_set_font(fnt_arial_black) draw_sprite_ext( sprite_index,image_index,x,y,image_xscale, image_yscale,image_angle, image_blend,image_alpha); if (view_current==0){ draw_sprite_ext( spr_celownik, image_index, obj_postac_1.x, obj_postac_1.y, image_xscale, image_yscale, obj_postac_1.image_angle, image_blend, 0.7 ); } switch(aktywna) { case 0: if (view_current==0) { draw_sprite(spr_AK47,1,32+view_xview[0],32+view_yview[0]) } draw_sprite_ext( spr_AK47_gora, image_index, obj_postac_1.x, obj_postac_1.y, image_xscale, image_yscale, obj_postac_1.image_angle, image_blend, image_alpha ) if (view_current==0) { draw_text(10+view_xview[0],1+view_yview[0],""+string(b[0,0])+" ammo: "+ string(b[0,1])) };break } Proszę powiedźcie co jest nie tak? Dlaczego rysowane sprity i tekst są pod obiektami? :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 Masz coś takiego: draw_sprite... draw_text... Zrób coś takiego: draw_text... draw_sprite... I po problemie. Do tego depth np. -10000. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 3 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 Masz coś takiego:draw_sprite... draw_text... Zrób coś takiego: draw_text... draw_sprite... I po problemie. Do tego depth np. -10000. :P OK, teraz rysuje sprity i tekst na obiektami, ale to wszystko dzieje się w evencie draw obj_bohater więc np. obj_dach będzie miał niższe depth niż obj_botaher (żeby być nad nim) i wtedy znów te sprity i tekst są pod dachem :( Da się tego jakoś uniknąć czy muszę zrobić to rysowanie spritów i tekstu w innym obiekcie np. obj_draw... ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 Musisz chyba rozdzielić rysowanie na kilka obiektów. =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 3 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 Musisz chyba rozdzielić rysowanie na kilka obiektów. =) Jest! Działa bez zarzutu! Co prawda musiałem poprawić kilka kodów, ale było warto! :D Jesteś w credits! :) Tematu nie zamykam, kiedyś widziałem, że ktoś miał podobny problem więc może jeszcze się komuś przyda:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się