lion Opublikowano 16 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2005 Witam! Mam mały problemik, otóż zrobiłem dwa sprajty o nazwach airwolf i airwolf2, kiedy nacisne na przycisk strzałki w prawo ( -> ) zmienia się sprajt z airwolfa na airwolf2, a kiedy puszcze przycisk to spowrotem się zmienia na airwolf. Robie to taką funkcja: Kiedy nacisne -> sprite_index=airwolf2; Kiedy puszcze -> sprite_index=airwolf; Ale chce zrobić jeden sprite, z dwiema klatkami. Tylko nie wiem jak zrobić żeby po nacisnięciu strzalki żeby pierwsza klatka zmieniała się na drugą i odwrotnie po puszczeniu strzałki w prawo. Proszę o pomoc ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 16 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2005 Możesz tak : W step image_speed=0; if keyboard_check_pressed(vk_right) {image_index=1; /*Klatka gdy naciśnięty przycisk*/} if keyboard_check_released(vk_right) {image_index=0; /*Klatka gdy puszczony przycisk*/} Chyba o to ci chodzi :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lion Opublikowano 16 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2005 Wywala błąd że nie ma takiej funkcji (keyboard_check_pressed) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 16 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2005 Możesz tak : W step image_speed=0; if keyboard_check_pressed(vk_right) {image_index=1; /*Klatka gdy naciśnięty przycisk*/} if keyboard_check_released(vk_right) {image_index=0; /*Klatka gdy puszczony przycisk*/} Chyba o to ci chodzi :] <{POST_SNAPBACK}> Nie wiem Tymon czy będzie to działało, bo image index jest chyba do poszczególnych spritów a nie klatek. Mi się wydaję że najlepiej by było jakbyś lionie zastąpil image index funkcją image_single i tam wpisał numer klatki. Ot i cała tajemnica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lion Opublikowano 16 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2005 Dzięki Bigshark, wpisałem image_single zamiast sprite_index i działa :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 16 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2005 Jak nie masz GM6.1 lub GM6 to nic dziwnego że nie działa. A co to image_index to przeczytaj sobie Big w helpu co to jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 16 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2005 Ahh masz racje Tymon, pomyliło mi się z sprite_index, gdyż ta funkcja nie działa do klatek. Zwracam honor, aczkolwiek sposób podany przez mnie działa :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lion Opublikowano 16 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2005 Ja używam 5.3 i nie działało :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się