Skocz do zawartości

Zmiana sprite'a


lion

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam mały problemik, otóż zrobiłem dwa sprajty o nazwach airwolf i airwolf2, kiedy nacisne na przycisk strzałki w prawo ( -> ) zmienia się sprajt z airwolfa na airwolf2, a kiedy puszcze przycisk to spowrotem się zmienia na airwolf. Robie to taką funkcja:

 

Kiedy nacisne ->

sprite_index=airwolf2;

 

Kiedy puszcze ->

sprite_index=airwolf;

 

Ale chce zrobić jeden sprite, z dwiema klatkami. Tylko nie wiem jak zrobić żeby po nacisnięciu strzalki żeby pierwsza klatka zmieniała się na drugą i odwrotnie po puszczeniu strzałki w prawo. Proszę o pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz tak :

 

W step

image_speed=0;

if keyboard_check_pressed(vk_right)
{image_index=1; /*Klatka gdy naciśnięty przycisk*/}

if keyboard_check_released(vk_right)
{image_index=0; /*Klatka gdy puszczony przycisk*/}

Chyba o to ci chodzi :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz tak :

 

W step

image_speed=0;

if keyboard_check_pressed(vk_right)
{image_index=1; /*Klatka gdy naciśnięty przycisk*/}

if keyboard_check_released(vk_right)
{image_index=0; /*Klatka gdy puszczony przycisk*/}

Chyba o to ci chodzi :]

Nie wiem Tymon czy będzie to działało, bo image index jest chyba do poszczególnych spritów a nie klatek.

 

Mi się wydaję że najlepiej by było jakbyś lionie zastąpil image index funkcją image_single i tam wpisał numer klatki. Ot i cała tajemnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...