Skocz do zawartości

inventory i system zycia


Kendzop

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem!!

1.Chce zrobic inventory takie jak w almorze, ze jak zdobede przedmiot pojawia sie on w inventory i jest cos takiego jak : pancerz, tarcza, rekawice,helm,luk,strzaly,miecz,buty,spodnie...

i mam np. dlugi miecz w inventory to jak klikne na niego to pojawia sie w miejscu na bron itd.. Jak najade myszka na dany przedmiot to wyswietlaja sie informacje o nim.

2. System żyć :

Hp przeciwnika jest oznaczone zmienna np. wrog

Zrobilem, ze uderzenie go odbiera mu od 5 do 10 hp, ale wyskakuje blad!

zmienna=zmienna-random(-5-10);

I jak zrobic zeby rysowalo pasek zycia !!!

Wiem, ze takie tematy juz byly ale szukalem godzinke i nic mnie nie zadowala. Inventory jakie tu znalazlem nie ma funkcji "zalozenia na nasza postac" miecza lub innych przedmiotow. Mam nadzieje,ze mistrz Borek sie wypowie o mojej glupocie i mi pomoze !!!

Tylko nie dawajcie mi warna.

Kendzop

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W XenoN Online jest zbiór skryptów Invetory - skopiuj je z niego do projektu (przykład użycia ich jest w silniku, w obiekcie obj_environment oraz obj_overlay(chyba :P))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to? Tylko Borek zna sie dobrze na rpg/invetory (czy co tam innego)? -.- To znak ze nie sprawdziles tego co dalem (jak za trudne to powiedz - wytlumacze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko on sie zna na wszystkim.. a zreszta, jemu tylek zawracasz, nie mi.

PS. XenoN Online to co jak nie silnik online rpg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzieki, ale ja dalej czekam na wypowiedz Borka !!!!

 

A ja na koniec swiata , no to chyba sobie raczej poczekamy ..

 

@PsichiX , po co zagladac ? po co szukac ? Lepiej przecie jak kto da gotowy zbior skryptow na tacy :P

 

Borek sie zna na wszystkim

 

O dzieki za info , poprosze Cie Borek o silnik 3d gry z genialna fizyka , gry wyscigowej i oczywiscie w multi ;) (Oczywiscie Borek bez urazy , slowa jak widac nie sa do Ciebie skierowane)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój drugi problem twki w zapisie funkcji random

 

zmienna = zmienna - ( <minimalne_obrazenia> + random(maxymalne_obrazenia-minimalne_obrazenia) )

 

czyli do obrażeń 5~10

 

zmienna = zmienna - ( 5 + random(5) );

 

A co do paska życia - każdy instance wroga musi sam sobie rysowac własny pasek.

 

Jeżeli ma rysować pasek życia nad głową:

 

draw_rectangle( x-15, y-25, x-15 + hp / max_hp * 30, y-20,0)

 

Musisz to oczywiście dać do draw, tylko wtedy będziesz musiał kazać objektowi rysować swojego sprite'a bo inaczej go nie narysuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Borek sie zna na wszystkim i Almora to co jak nie rpg (MMORPG)

Jezus :rolleyes: Borek jest bardzo dobry w te klocki, ale nie tylko on tutaj umie zrobić takie rzeczy :F

EDIT: akurat Almora to raczej Hack'n'slash a nie rpg :P

I jeszcze jak zmienic kolor paska życia?

Ustawić draw_set_color ( color );

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...