Skocz do zawartości

POkazuje hero...


Ra3l

Rekomendowane odpowiedzi

GML
{

d3d_set_hidden(0)

d3d_set_projection_ortho(0,0,room_width,room_height,0)

 

draw_set_font(font12);

pisz='Bieg: ';

switch(bieg){

case -1: pisz+='R'; break;

case 0: pisz+='N'; break;

case 1: pisz+='I'; break;

case 2: pisz+='II'; break;

case 3: pisz+='III'; break;

case 4: pisz+='IV'; break;

case 5: pisz+='V'; break;}

draw_set_color(c_black);

draw_set_halign(fa_left);

draw_set_alpha(1);

draw_sprite_ext(sprite_index,image_index,x,y,image_xscale,image_yscale,direction,image_blend,image_alpha);

draw_set_alpha(0.3);

draw_rectangle(view_xview[0],view_yview[0],view_xview[0]+270,view_yview[0]+80,false);

draw_set_alpha(1);

draw_text(view_xview[0]+10,view_yview[0]+10,pisz);

if (speed<0) pisz=string(floor(!speed*10)); else pisz=string(floor(speed*6));

draw_text(view_xview[0]+10,view_yview[0]+40,'Predkosc: '+pisz+' Km/h');

 

d3d_set_hidden(1);

}

 

W draw hero mam cos takiego, co odpowiada za wysiwetladnia giegow i predkosci. Ale kiedy to tak jest to sprit hero lata po ekranie (gra3d) a kiedy zrobie sprit transparet to wtedy nie ma kolizji, a kiedy jest bez tego kodu nie ma sprita i jest kolizja, co było by najlepszym rozwiązaniem.

 

jak sobie z tym poradzić?

 

Zeby był wyswietlany bieg i predkosc.

Zeby byla kolizja.

Zeby nie bylo widac sprita, alezeby sprit byl w karoseri samohcodu zeby podazal z nim(z obiektem 3d) bo jak jest rteaz to obiekt 3d sobie jezdzi normalnie, a sprit lata po calym ekrnaie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...