bigshark Opublikowano 6 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2005 Pewnmie jest na to jakś łatwa odpowiedz, pewni ją zapomniałem , ale za nic sobie nie przypomne jak to zrobić. Prosiłbym więc o pomoc. Otóż chodzi mi o zastosowanie kolizji częściowej w 3d czyli w zależności od tago w którą częsc uderzy piłka w kule to inna będzie reakcja. Jestem absolutnie pewien że nie kapujecie oco chodzi, dlatego już wczesniej przygotowałem obrazki mające na celu uświadomienie wam oco mi chodzi. A WIĘC -------------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------------- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 6 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2005 Fizyka się kłania, panie BigShark :] GMl nie znam, ale pokombinuj coś z fizyką. Twórca gier który nie umie fizyki to jest to samo co tancerz co nie zna walca albo tanga :O Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 6 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2005 Może pokombinuj z DLLem GM ODE (jest na gmclanie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 6 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2005 Fizyka się kłania, panie BigShark :] GMl nie znam, ale pokombinuj coś z fizyką. Akuat fizyka byłaby okej , ale wtedy jest poczęsciu to związane z kierunkiem ruchu kuli. Twórca gier który nie umie fizyki to jest to samo co tancerz co nie zna walca albo tanga No to natarazie widać ze nie ma tu żadnych dobrych twórców gier, gdyż nikt jeszcze konkretnie nie odpowiedział mi na moje pytanie absolutnie związane z fizyką. Marmot, Narazie z dllów nie chce korzystać. PS. Prosiłbym abyście od tej pory tu nie pisali odpowiedzi nic nie wnoszące do mojego problemu, Taką własnie odpowiedzią był post pietrusia pana. :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 6 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2005 No to natarazie widać ze nie ma tu żadnych dobrych twórców gier, gdyż nikt jeszcze konkretnie nie odpowiedział mi na moje pytanie absolutnie związane z fizyką. Ja ci powiedziałem :D . Najprostszą metodą i najlepszą na uzyskanie wyśmienitej fizyki w grze jest wykorzystanie GM ODE, ale jak nie chcesz to twoja strata. Z tego co wiem to jest tam jak zrobić, odbicia piłki od kuli (na przykładzie oczywiście). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Firemark Opublikowano 6 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2005 to jest dosyć hard.Sprubuj na jakimś ddl ,gdzie daje sie model.Ah,ty nie chesz uzywaz dll...zdaje mi sie,że jka będziesz kombinował tro sam ten dll napiszesz niż sam go wykorzystasz :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 6 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2005 Jeśli on napisze dl'a to ja jestem święta mocarecia. On nie wie nawet co to kompilator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vardi Opublikowano 7 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2005 Jeśli on napisze dl'a to ja jestem święta mocarecia. On nie wie nawet co to kompilator. <{POST_SNAPBACK}> Nie musisz tego pisać to jego sprawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 7 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2005 Jeśli on napisze dl'a to ja jestem święta mocarecia. On nie wie nawet co to kompilator. Prosiłem aby pisać tylko rzeczy które rozwiążą mój problem. Ale widać Dziadekkleofaws jest ehmmmm jakby to poweidzieć , albo lepiej zostawie to dla siebie bo warna dostane :D ..... Dzięki za radę o Dllach, nie chce ich używać dlatego że to miała być prosta gra zrobiona na szybkiego , a ja rzadko korzystałem z dllów i mógłbym mieć problemy. Ale skoro mówicie że dll jest praktycznie jedyną szansą na rozwiązanie tego problemu to chyba z niego skorzystam. Dzięki , a jakbyktoś miał jeszcze jakieś pomysły to prosze pisać :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 7 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2005 Dobra. Czas coś konkretnego napisać. Otóż musisz wziąć pod uwagę kąt pod którym kulka 2 uderze o kulke 1. No i oczywiście musisz uwzględnić szybkość z jaką spadam kulka 2 :) Wystarczy takie proste zasady spreparować do GMLa i będzie git :) Pozdro. Niewiem czy dobrze, bo z fizy to ja kiepski troche jestem :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 7 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2005 Otóż musisz wziąć pod uwagę kąt pod którym kulka 2 uderze o kulke 1 Własnie wszystko umiem prócz tego co jest ugóry. Nie wiem jak uwcględnić kąt pomiędzy osią Z a kulą. A najgorsze jest to że przy kolizji dwóch kul , kule są uwzględniane jako bloki, gdyż ustawiam coś takiego if z<other.z+32 if z>=other.z tutaj kod odbicia a więc kolizje ustalam przy pomocy zmioennej Z a ta jest tylko jedna w objekcie , bez względu na to że kula w pewnym miejscu jest niżej no bo jest kulą. A co do dlla to nie wiem czy sprawdzi się on w 3d, bo tam trzeba uwzględnić oś z czego w grach dwuwymiarowych nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 7 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2005 Aaaa, zapomniałem że tu chodzi o kolizje w 3D :P Jak tak to... Spróbuj tego dll'a albo napisz skrypt obliczający kąt uderzenia i potem wynik dodaj do skryptu odbicia. No niewiem, gdybym umiał GMLa coś bym naskrobał, a tak to ciężko powiedzieć. A w 3d są 3 osie to kolejne trudności :D No niewiem... Spróbuj dll'a lub napisz kod co wyżej nabazgrałem. Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 7 Lipca 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2005 Kolizja 3D? Albo GM ODE albo GM TOKAMAK. Sam nie napiszesz bardzo dobrej fizyki gry, bo tutaj trzeba miec prawa fizyki w malym palcu jak i matematyke: sinusy itd. wlacznie z odwrotnosciami, całki itp., a watpie zebys to wszystko znal. Po drugie algorytm w gml'u bedzie ZA WOLNY. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 7 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2005 trzeba miec prawa fizyki w malym palcu jak i matematyke Akurat z tych przedmiotów miałem 5 :D A tak pozatym to raczej niebęde używać cudzych Dllów , wole zrobić słabszą grę ale móc w creditsach napisać : Fizyka gry BIgshark. Tak więc raczej sam coś pokombinuje ,naajwyżej gra nie będzie idealna :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 7 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2005 Akurat z tych przedmiotów miałem 5 :D A tak pozatym to raczej niebęde używać cudzych Dllów , wole zrobić słabszą grę ale móc w creditsach napisać : Fizyka gry BIgshark. Tak więc raczej sam coś pokombinuje ,naajwyżej gra nie będzie idealna :) <{POST_SNAPBACK}> TYLKO dlatego że chcesz napisać "Fizyka: Bigshark" rezygnujesz z dobrej fizyki? Po za tym np. HL2 korzysta z gotowców jeśli chodzi o fizykę i gra jest fajna ;]. Ale też dużo zależy jak te dll wykorzystasz. Możesz i mieć na Havoku, ale gdy źle wprogramujesz to będziesz miał fizyke taką jak ty byś w GML zrobił ;p. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 7 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2005 Heh, Bigshark. Przecież DLL nie robi ci gotowej fizyki. On tylko ułatwia. Przecież ty programujesz z pewnym ułatwieniem tą fizykę przez DLLa, więc napisanie tego Fizyka by Bigshark, też będzie w tym możliwe. Lecz jednak musisz gdzieś dodać, że użyłeś tego GM ODE czy GM TOKAMAK. Tak czy siak, jak dasz samą nazwę, to ktoś kto nie zna tych DLLi, nie będzie wiedział co to jest, więc będziesz mógł być dumny z napisania fizyki dla gry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się