Dawidds Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 Szukałm, szukałem, trochę znalazłem - ale ciągle nie to co chciałem... Mam sobie obj_hero, który chodzi po siatce 32*32. I chcem sprawdzić, jaka jest zmienna poziom obiektu, który jest ponad nim.(32pix nad nim) Dotąd robiłęm to tak: GML if(position_meeting(x, y_real - 32, obj_tp1_start)) // y_real jest w tym przypadku równe y { inst = instance_nearest(x,y_real-32,obj_tp1_start); up_poziom = inst.poziom; } else if(position_meeting(x, y_real - 32, obj_tp1_end)) { inst = instance_nearest(x,y_real-32,obj_tp1_end); up_poziom = inst.poziom; } else if(position_meeting(x, y_real - 32, obj_tp2_start)) { inst = instance_nearest(x,y_real-32,obj_tp2_start); up_poziom = inst.poziom; } Metoda działała. Niestety, dla każdego obiektu trzeba było robić "jadę", a to bylo problemem.... Więc jak nadać zmiennej up_poziom wartość zmiennej poziom obiektu, który jest nade mną? Bo ja mam w grze tych obiektów (narazie...) 11 - a to trochę dużo :rolleyes: Z góry dzięki za pomoc :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 ja mam spritow cos kolo 60/70 a objecty ciagle rosna. Tak po za tym to nie wiem jak ci pomóc nie zajmuje sie takimi grami. moze kiedys... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 1. Robisz dla każdego z tych 11 obiektów parenta, załóżmy obj_parent. 2. Podstawiasz w swoim kodzie pod obj_tpx_start/end - obj_parent. 3. Lepiej zmień instance_nearest() na instance_place(). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 GML for(i=0;i<instance_count;i+=1) {if position_meeting(x,y_real-32,instance_id) {inst=instance_id; break;}; }; Bierze pierwszy lepszy objekt 32 piksle nad tobą, zapisuje go do zmiennej inst i kończy pętle(żeby nie nadpisać, chociaż można spisywać wszystkie id na tablicy). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 10 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 ja mam spritow cos kolo 60/70 a objecty ciagle rosna. Tak po za tym to nie wiem jak ci pomóc nie zajmuje sie takimi grami. moze kiedys... To po co to piszesz? Tylko spam.... @up: już wieczorem wpadłem na ten pomysł :P Z tym szczegóem, że ja dodawałem do tablicy obiekty, o które mi chodziło :P Jakby nie było dzięki za chęci :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się