Skocz do zawartości

Odwołanie do obiektu powyżej


Rekomendowane odpowiedzi

Szukałm, szukałem, trochę znalazłem - ale ciągle nie to co chciałem...

 

Mam sobie obj_hero, który chodzi po siatce 32*32.

 

I chcem sprawdzić, jaka jest zmienna poziom obiektu, który jest ponad nim.(32pix nad nim)

 

Dotąd robiłęm to tak:

GML
if(position_meeting(x, y_real - 32, obj_tp1_start)) // y_real jest w tym przypadku równe y

{

inst = instance_nearest(x,y_real-32,obj_tp1_start);

up_poziom = inst.poziom;

}

else if(position_meeting(x, y_real - 32, obj_tp1_end))

{

inst = instance_nearest(x,y_real-32,obj_tp1_end);

up_poziom = inst.poziom;

}

else if(position_meeting(x, y_real - 32, obj_tp2_start))

{

inst = instance_nearest(x,y_real-32,obj_tp2_start);

up_poziom = inst.poziom;

}

 

Metoda działała. Niestety, dla każdego obiektu trzeba było robić "jadę", a to bylo problemem....

 

Więc jak nadać zmiennej up_poziom wartość zmiennej poziom obiektu, który jest nade mną?

Bo ja mam w grze tych obiektów (narazie...) 11 - a to trochę dużo :rolleyes:

 

Z góry dzięki za pomoc :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
for(i=0;i<instance_count;i+=1)

{if position_meeting(x,y_real-32,instance_id)

{inst=instance_id;

break;};

};

Bierze pierwszy lepszy objekt 32 piksle nad tobą, zapisuje go do zmiennej inst i kończy pętle(żeby nie nadpisać, chociaż można spisywać wszystkie id na tablicy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam spritow cos kolo 60/70 a objecty ciagle rosna. Tak po za tym to nie wiem jak ci pomóc nie zajmuje sie takimi grami. moze kiedys...

To po co to piszesz? Tylko spam....

 

@up: już wieczorem wpadłem na ten pomysł :P Z tym szczegóem, że ja dodawałem do tablicy obiekty, o które mi chodziło :P

 

Jakby nie było dzięki za chęci :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...