Skocz do zawartości

gall_anonim

Użytkownicy
  • Postów

    2
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje

  • Team
    WebSystems Games

Osiągnięcia gall_anonim

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. Nie rozumiem po co ten jad w Twojej wypowiedzi to raz. Dwa to czytaj ze zrozumieniem. Czy gdzieś napisałem , że nie rozumiem tego kodu? Kod rozumiem doskonale, zastanawiałem się tylko co robię nie tak i kolega powyżej bardzo grzecznie i ładnie mi wytłumaczył i chwała mu za to. Trzy to po co powtarzasz wypowiedź kolegi powyżej skoro nie wnosi ona nic nowego do tematu. Rozumiem, że chcesz sobie ponabijać posty aby potem błysnąć jaki to ja jestem "fajny" No i cztery to kolego Dzień Edukacji się właśnie kończy to czas pakować kredki do tornistra bo jutro normalnie szorujesz do szkoły :)
  2. Witajcie. Tworze sobie grę i generalnie nie mam większych problemów. Jednak aby nie było mi za łatwo postanowiłem pobawić się particles. No i zaczęło się. Mam kod tworzący coś jak by ogień wraz z dymem: GML spotX = argument0; spotY = argument1; flow = part_system_create(); flame = part_type_create(); smoke = part_type_create(); part_type_shape(flame,pt_shape_flare) // the fire part_type_size(flame,0.5,0.8,0.30,0) part_type_scale(flame,0.10,0.10) part_type_color3(flame,c_white,c_yellow,c_red) part_type_alpha3(flame,1,0.70,.30) part_type_speed(flame,0.20,.50,0,0) part_type_direction(flame,0,359,0,20) part_type_gravity(flame,0.10,90) part_type_orientation(flame,0,180,0,0,1) part_type_blend(flame,1) part_type_life(flame,1,40) part_type_shape(smoke,pt_shape_smoke) // where there's fire, there's smoke part_type_size(smoke,1,1,0,0) part_type_scale(smoke,0.25,0.25) part_type_color2(smoke,c_gray, c_black) part_type_alpha3(smoke,0.30,0.2,0.1) part_type_speed(smoke,0.25,0.25,0,0) part_type_direction(smoke,0,359,0,0) part_type_gravity(smoke,0.10,90) part_type_orientation(smoke,0,359,0,1,1) part_type_blend(smoke,0) part_type_life(smoke,60,60) part_type_death(flame,1,smoke) wound = part_emitter_create(flow); part_system_depth(flow, -25); part_emitter_region(flow,wound,spotX+8,spotX+24,spotY+16,spotY+32,ps_shape_line ,ps_distr_gaussian); part_emitter_stream(flow,wound,flame,1); Skrypt działa ładnie i generuje dość ładnie wyglądający efekt cząsteczkowy. Problem polega na tym, że gra jest skrolowana od góry do dołu i efekt zostawia za sobą smugę, która nie znika. O ile się przesuwa od góry do dołu, to zamiast efektu rozmywającego się dymu mam coraz większą ilość tego efektu. To z kolei jak się domyślacie , skutkuje w końcu konkretną zacinką kompa :) Domyślam się, że gdzieś w powyższym kodzie powinienem wstawić funkcję powodującą znikanie tego co się wygenerowało ale nie bardzo wiem co i gdzie wstawić. Nadmienię jeszcze, że generowanie tego mam w STEP obiektu który pojawia się po zniszczeniu innego obiektu. Posiadam GM:Studio Professional Będę wdzięczny za każdą pomoc i dobre słowo. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...