
tomasz_76
Użytkownicy-
Postów
32 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O tomasz_76
- Urodziny 31.08.1976
O mnie
-
Skąd
UK
-
Płeć
Male
Osiągnięcia tomasz_76

Chicken (1/13)
0
Reputacja
-
Zrobiłem wszystko i działa elegancko :). Teraz mogę dodawać nowe plansze bez obawy o korygowanie numeracji :). Wielkie dzięki :)
-
super. Dzięki za wskazówkę bo już się martwiłem ze jak dodam coś pomiędzy plansze a menu to potem będzie trzeba robić korekty w programie :)
-
Sprawdziłem i działa :) także dziękuję za podpowiedź :)
-
tak mam studio... rozumiem skoro mam pokoje opcje, menu, wybor_plansz, koniec_gry, czas_minol, a następnie plansza_1,plansza_2 itp. to rozumiem ze numer pokoju plansza_1 będzie się zaczynał od 6 w górę ?
-
Witam Mam problem z nazwą pokoju .Posiadam pokoje z nazwą planszy zaczynająca się od plansza_1 do plansza_99. Podczas ukończenia planszy 1 chce przejść do kolejnego pokoju ale niekoniecznie następnego. Oto fragment kodu wraz z opisem. Wszystko działa ale mam pytanie odnośnie zamiany nazwy aby pozbyć się ' ' i aby nie pisać 99 razy linii............. if zamiana_plansz='plansza_1' then {zamiana_plansz=plansza_1;}. Czy istnieje jakaś inna możliwość konwersji zmiennej zamiana_plansz?. Próbowałem zrobić to bez tej nieszczęsnej konwersji ale niestety po ukończeniu planszy nie przechodzi mi pokoju który ja chce tylko wybiera jakiś inny. ..................create licznik=0 zamiana_plansz='' ktora_plansza=0 .................................................step nr_licznik+=1; // licznik plansz jest tymczasowo potem zmienie na nr_licznik=ktora_plansza zamiana_plansz=(string('plansza_')+string(nr_licznik)); // tu następuje dołączanie numeru plansz do ogólnej nazwy plansza_ tak aby powstała pełna nazwa plansza_1 lub plansza_20 itp. ................... if zamiana_plansz='plansza_1' then {zamiana_plansz=plansza_1;} // konwersja w celu usunięcia dwóch ' if zamiana_plansz='plansza_2' then {zamiana_plansz=plansza_2;} // konwersja w celu usunięcia dwóch ' if zamiana_plansz='plansza_3' then {zamiana_plansz=plansza_3;} // konwersja w celu usunięcia dwóch ' i tak do 99-go pokoju ............... room_goto(zamiana_plansz); // zmiana pokoju na pokój odpowiadający numerowi planszy pod nazwą plansza_....
-
"uszczypnięcie" do zoomowania w Androidzie
tomasz_76 odpowiedział(a) na tomasz_76 temat w Pytania początkujących
o.k dzięki za wyjaśnienie :D -
"uszczypnięcie" do zoomowania w Androidzie
tomasz_76 odpowiedział(a) na tomasz_76 temat w Pytania początkujących
oj właśnie jak to mawiają że pod latarnią zawsze najciemniej :) ) ale mam pytanko skoro w podręczniku napisali :: GM-----create.......... initial_w = view_wview[0]; initial_h = view_hview[0]; v_scale = 1; v_dist = 0; GM____step........ var mx0raw, my0raw, mx1raw, my1raw; mx0raw = device_mouse_raw_x(0); my0raw = device_mouse_raw_y(0); mx1raw = device_mouse_raw_x(1); my1raw = device_mouse_raw_y(1); if device_mouse_check_button(1, mb_left) { if device_mouse_check_button_pressed(1, mb_left) { v_dist = point_distance(mx0raw, my0raw, mx1raw ,my1raw) * v_scale; } v_scale = v_dist / max(1, point_distance(mx0raw, my0raw, mx1raw, my1raw)); if v_scale < 0.5 v_scale = 0.5 else if v_scale > 1.5 v_scale = 1.5; view_wview[0] = initial_w * v_scale; view_hview[0] = initial_h * v_scale; view_xview[0] = global.Player_x - (view_wview[0] / 2); view_yview[0] = global.Player_y - (view_hview[0] / 2); } to może ktoś umie wytłumaczyć co to za zmienna global.Player_x oraz global.Player_y bo nic o niej nie wspomnieli i za bardzo nie wiem skąd ja wziąć. Pozatym reszta dobrze wytłumaczona. -
"uszczypnięcie" do zoomowania w Androidzie
tomasz_76 odpowiedział(a) na tomasz_76 temat w Pytania początkujących
ok dziękuję za wskazówki.... zabiorę się do pracy :) -
"uszczypnięcie" do zoomowania w Androidzie
tomasz_76 odpowiedział(a) na tomasz_76 temat w Pytania początkujących
no właśnie z myszką ani z rolką od niej nie działa... myślałem ze jak zrobię konwersje na Androida to jakoś samo w locie przekonwertuje kod.. Dodam że klikniecie lewej myszy działa bez problemu, natomiast prawy guzik myszy działa jeżeli klikniemy szybko ekran dwa razy... co do rolki to nie mam pojęcia -
Witam ponownie Mam szybkie pytanie dotyczące "uszczypnięcia" do zoomowania w Androidzie. Zrobiłem sobie zoomowanie ekranu pod rolką w windowsie tak ze jak poruszę rolke w dół to ekran jest przybliżony a jak oddalę to ekran jest oddalany. Zoomowanie jest adekwatne do ustawionej pozycji kursora coś jak w Angry Birds ale mniejsza o to. Mam pytanko bo chciałbym zrobić to także w urządzeniach opartych na androidzie ale nie wiem jaki event zastosować?... znalazłem tylko device_get_tilt ale to jest odnośne tylko do przechyłu danego urządzenia. Może ktoś z Was zna jaki event zastosować bądź jaka instrukcja z czyta kod gdy "uszczypniecie" jest do środka i gdy "uszczypniecie" jest do środka.
-
o.k dzięki za podrzucenie pomysłu.... zabieram się do roboty :)
-
a co zrobić jeżeli mam do zbadania 18 takich kwadratów o różnych współrzędnych ... dla każdego z nich tworzyć nowe ds._list? . problem jest tez ze te kwadraty stoją obok siebie i nie umiem sobie poradzić z tym żeby wykryło jakie piłki przechodzą w danym momencie przez kwadrat. Jeżeli przechodzi jedna jest o.k. Kwadrat zmienia kolor pola ale w momencie gdy lecą dwie to kwadrat przejmuje kolor tylko pierwszej piłki całkowicie ignorując drugą. tak jakby collision_rectangle działała tylko z jednym obiektem gdy już znajduje się w polu kwadratu współrzędnych x y i x2 y2. No i jest jeszcze problem jeżeli leci druga piłka tego samego koloru ( czyli o tej samej nazwie obiektu) także nie wykrywa pojawienie się jej.
-
Dziekuje za linka. Ciekawe to tylko troszke skomplikowane jak dla mnie. Moze macie cos prostrzego poniewaz ja mam tych kwadratow na planszy kilkanaście rodzaii i potem nie polapal bym sie co jest do czego. Wolalbym to zalatwic jakims krótkim kodem ktory wyrzuca tylko czy dotknięte pole zostalo przez dwa lub wiecej obiektow
-
Hej potrzebuje sprawdzić z iloma obiektami mam kolizję w danej ramce o wartościach np. x1=100 y1=100 x2=200 y2=200. Jest komenda collision_rectangle(x1,y1,x2,y2,obj,prec,notme) ale ona sprawdza tylko czy jest dotkniecie z konkretnym obiektem lub wszystkimi i zwraca tylko 1 lub 0. Może jest jakaś komenda która zwraca wartość i iloma obiektami zachodzi kolizja w danym kwadracie.Potrzebuje znać tylko wartość czy dotkniecie nastąpiło z jednym obiektem czy tez z dwoma.Niema znaczenia czy dwa będą o tej samej nazwie obiektu czy tez o innej. Jeżeli dotkniecie jest tylko z jednym obiektem to działa bez problemu ale z dwoma już nie. Zaznaczam ze mam obiekty o tej samej nazwie jak obj_pilka_zolta jak i o innej nazwie obj_pilka_czerwona. Potrzebuje zrobić to do warunku w którym jeżeli dotknie tylko jedna pilka danego kwadratu ( o wyżej wymienionych współrzędnych) to następuje akcja zmiany koloru kwadratu na kolor piłki a jak dotkną dwie piłki tegoż kwadratu to następuje akcja zmiany koloru kwadratu na brązowy.
-
regulacja prędkości skrętu oraz optymalizacja kodu
tomasz_76 odpowiedział(a) na tomasz_76 temat w Pytania początkujących
to ma sens.. jeżeli użyję 2 to w tedy będę mógł zmienić prędkość w dowolnej chwili i piłka będzie na swoim miejscu..sprawdzę ile już przebyła i ile jej zostało i jak zmieni się szybkość to tylko trzeba będzie skoordynować współrzędne które zostały względem prędkości.. . Ereg Ty masz łeb :-) :-). mam nadzieje ze uda mi się to zrobić. Dziękuję za naprowadzenie :)