Prosty, acz upierdliwy problem.
Słabo rozumiem GML, chociaż pomimo chęci do nauki nie przyswoiłem go sobie.
Ostatnio zająłem się produkcją przygodówki. Nic takiego, prosta grafika 2D... W tej grze jest Explorer. On ma za zadanie przemierzać piramidy(i nie tylko).
Aby to jakoś wyglądało, ustawiłem opcję zmiany sprite'ów co kliknięcie klawisza na klawiaturze. I tak:
Gdy trzyma się strzałkę w lewo, jest dobrze. Gdy będziemy trzymać strzałkę w lewo i w górę razem, nic takiego się nie dzieje. Ale jeśli nadal trzymamy strzałkę w lewo i puścimy strzałkę w górę, Explorer się ślizga, ponieważ ustawione jest, że gdy jakiś przycisk zostanie puszczony, sprite zamienia się na stojącego w miejscu Explorera. Ale on się nadal porusza. I tak właściwie, ślizga się. Dla tych, którzy nie zrozumieli, udostępniam link do gry:
mega.co.nz
mega.co.nz/#!nRATGJwR!JTcK60eldfkxZNH3eH2eyGYmQ9tFSFaeer8vKivHKzE
hostuje.net
hostuje.net/file.php?id=a36c5fd64a17a8f1d443a9b9580709b7
(Nie jest za dobra, ale cóż, od czegoś trzeba zacząć)
Jeśli mógłby mi pomóc, byłbym wdzięczny.