Skocz do zawartości

KlivenPL

Użytkownicy
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia KlivenPL

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. Aha, dzięki, ale czy jest jakiś inny sposób, aby gra się tak nie cięła niż dezaktywowanie klocków i usuwanie ich widzialności? (zrobiłem, że gdy jest kolizja z obiektem, to visible = false;.
  2. te obiekty to tło, za klockami, tło da się rozwalić, już pisałem o tym temat, sam mi odpowiadałeś :) (minecraft 2d)
  3. Witam, chcę, aby zasłaniany obiekt był automatycznie deaktywowany, a gdy się go odsłoni automatycznie aktywowany. Niestety mam kilkaset takich obiektow, i wszystkie się deaktywują i aktywują razem Jak odnieść się do danego obiektu? (Może odwołać się do ID, ale jak?) Mam coś takiego: GML if place_meeting(x,y,obj_klocki) or place_meeting(x,y,obj_klocki_jasne) { instance_deactivate_object(obj_klocki_tla); } else if !place_meeting(x,y,obj_klocki) or !place_meeting(x,y,obj_klocki_jasne) { instance_activate_object(obj_klocki_tla); } Bardzo proszę o pomoc. PS. Dodam jeszcze, ze ten skrypt mam w obiekcie-matce, do ktorej parentowane sa inne obiekty.
  4. Aha, czyli wiąże się to z kopiowaniem wszystkich obiektów, right?
  5. Witam, robię grę Minecraft 2D i mam problem z jedną rzeczą. Otóż chcę, aby po zniszczeniu klocka, wypadł z niego drop (z tym sobie już poradziłem) oraz chcę, aby "przesunął on się do tła" (tak, jak w terrarii) oraz żeby potem trzymając ctrl dało się go zniszczyć. Mam jeden obiekt-matkę do którego sparentowane są inne obiekty. W alarm 0 tej matki mam tak: GML dystansMyszki = distance_to_object(obj_gracz) if (dystansMyszki < 96) { NieZaDaleko = true; } else { NieZaDaleko = false; } if (index < 5 and rozwalaSie and NieZaDaleko=1) { index++; alarm[0] = (twardosc * 30)/6; } else if(rozwalaSie) and NieZaDaleko { index = 0; rozwalaSie = false; drop = instance_create(x,y,obj_dropy); drop.image_index = image_index; instance_destroy(); } Tu wszystko działa. Tylko jak właśnie przesunąć obj do backgroundu, tak, aby jeszcze nadal zachował swoje cechy? Może ustawić jego depth i żeby był troszkę ciemniejszy oraz usunać z niego solid? Właśnie kombinowałem, ale nic z tego. Bardzo proszę o pomoc :)
  6. Dzięki, wszystko działa! Moja finalna wersja to: GML var dystansMyszki = distance_to_object(obj_gracz) if (dystansMyszki < 96) { NieZaDaleko = true; } else { NieZaDaleko = false; } if (index < 5 and rozwalaSie and NieZaDaleko=1) { index++; alarm[0] = (twardosc * 30)/6; } else if(rozwalaSie) and NieZaDaleko { index = 0; rozwalaSie = false; instance_destroy(); } Nie mogłem dać tego do stepu gracza, bo jest to za bardzo rozbudowane. Bardzo dziękuję za funkcję distance_to_object() :)
  7. Witam, tworzę grę Minecraft 2D. Wszystko ładnie działa, generator terenu, oświetlenie itp, ale mam problem z mierzeniem odległości myszy od gracza. Nie chcę, aby gracz mógł rozwalać klocki oddalone od niego za daleko (96 px max). Napisałem coś takiego: GML if place_meeting(mouse_x,mouse_y,obj_gracz) or place_meeting(mouse_x+32,mouse_y,obj_gracz) or place_meeting(mouse_x-32,mouse_y,obj_gracz) or place_meeting(mouse_x,mouse_y+32,obj_gracz) or place_meeting(mouse_x,mouse_y-32,obj_gracz) or place_meeting(mouse_x+96,mouse_y,obj_gracz) or place_meeting(mouse_x-96,mouse_y,obj_gracz) or place_meeting(mouse_x,mouse_y+96,obj_gracz) or place_meeting(mouse_x,mouse_y-96,obj_gracz) or place_meeting(mouse_x+96,mouse_y+96,obj_gracz) or place_meeting(mouse_x-96,mouse_y-96,obj_gracz) or place_meeting(mouse_x+16,mouse_y,obj_gracz) or place_meeting(mouse_x-16,mouse_y,obj_gracz) or place_meeting(mouse_x,mouse_y+16,obj_gracz) or place_meeting(mouse_x,mouse_y-16,obj_gracz) { NieZaDaleko = true; } else { NieZaDaleko = false; } Wszystko to napisałem w obiekcie-matce, do której parentowane są wszystkie klocki. Ten skrypt działa, ale czasami nie (patrz obrazek) Czasami w podziemiach również nie da się rozwalić niektórych klocków. Teraz mam prośbę: czy mógłby ktoś napisać skrypt, dzięki któremu można byłoby rozwalić klocki w promieniu 96 px? Będę bardzo wdzięczny, jeżeli jeszcze mi ktoś go wytłumaczy :) Pozdrawiam. :thumbsup:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...