Witam, tworzę grę Minecraft 2D. Wszystko ładnie działa, generator terenu, oświetlenie itp, ale mam problem z mierzeniem odległości myszy od gracza. Nie chcę, aby gracz mógł rozwalać klocki oddalone od niego za daleko (96 px max). Napisałem coś takiego:
GML
if place_meeting(mouse_x,mouse_y,obj_gracz)
or place_meeting(mouse_x+32,mouse_y,obj_gracz)
or place_meeting(mouse_x-32,mouse_y,obj_gracz)
or place_meeting(mouse_x,mouse_y+32,obj_gracz)
or place_meeting(mouse_x,mouse_y-32,obj_gracz)
or place_meeting(mouse_x+96,mouse_y,obj_gracz)
or place_meeting(mouse_x-96,mouse_y,obj_gracz)
or place_meeting(mouse_x,mouse_y+96,obj_gracz)
or place_meeting(mouse_x,mouse_y-96,obj_gracz)
or place_meeting(mouse_x+96,mouse_y+96,obj_gracz)
or place_meeting(mouse_x-96,mouse_y-96,obj_gracz)
or place_meeting(mouse_x+16,mouse_y,obj_gracz)
or place_meeting(mouse_x-16,mouse_y,obj_gracz)
or place_meeting(mouse_x,mouse_y+16,obj_gracz)
or place_meeting(mouse_x,mouse_y-16,obj_gracz)
{
NieZaDaleko = true;
}
else
{
NieZaDaleko = false;
}
Wszystko to napisałem w obiekcie-matce, do której parentowane są wszystkie klocki. Ten skrypt działa, ale czasami nie (patrz obrazek)
Czasami w podziemiach również nie da się rozwalić niektórych klocków.
Teraz mam prośbę: czy mógłby ktoś napisać skrypt, dzięki któremu można byłoby rozwalić klocki w promieniu 96 px? Będę bardzo wdzięczny, jeżeli jeszcze mi ktoś go wytłumaczy :)
Pozdrawiam. :thumbsup: