Zacznę od tego, że się przywitam bo jestem tu nowy i nadmienię, że bawię się tym [ aż boję się użyć tego słowa :) ] programowaniem od kilku dni w Game Maker 8 bo chcę aby docelowa aplikacja działała na starych sprzętach z DirectX8, ale przejdźmy do rzeczy.
Mam problem z draw_sprite. Mam 64 pola wypełnione sprite'ami i na to "nalozone" znowu 64 pola ze sprite'ami aby zakryly te pierwsze. Na tych niewidocznych na 16 z nich jest cyfra "2" a na reszcie cyfra "1" chcę aby po kliknięciu w jakiekolwiek pole na którym jest cyferka "2" odkryły się wszystkie pola z tą cyferką czyli aby pokazały się wszystkie takie sprite'y.
Używam składni:
for(kb=0;kb<ds_list_size(global.lista_x);kb+=1)
{ draw_sprite(sprite_index,2,ds_list_find_value(global.lista_x,kb),ds_list_find_va
lue(global.lista_y,kb)); }
Oczywiście wcześniej korzystam z list w których przechowywane są wartości pól oraz współrzędne x i y tych 16 pól, które mają wartość "2" - wszystko macie ładnie na zrzutach ekranu po lewej w formie tekstowej z debuga.
Nie wiem dlaczego ale po kliknięciu myszką w jakieś pole odkrywa tylko te pola które w powyższej pętli mają współrzędne x i y mniejsze lub równe aktualnemu położeniu myszki podczas kliknięcia.
Wiem, że ciężko to sobie wszystko wyobrazić więc daje linki do zdjęć z dwóch zrzutów ekranu - na których dużymi żółtymi kropkami zaznaczyłem pola, które nie zostały odkryte a powinny. I dodaję jeszcze spakowany cały kod mojej pseudo aplikacji :)
Pliki: obrazek nr 1 - obrazek nr 2 - kod i zdjecia
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.