Oki, zrobiłem tak i jest prawie tak jak chcę.
Obiekt1:
Create
GML
global.pause=0;
Step
GML
if global.pause=0
{
//reszta kodu, chodzenie etc
}
else
{}
ESC Event
GML
global.pause=1;
instance_create(view_xview+50,view_yview+50,objsubmenu);
Obiekt submenu:
Create:
GML
submenu=1;
Draw:
GML
draw_set_halign(fa_center);
draw_set_font(menufont);
draw_set_color(c_white);
draw_text(x+0,y+0,'Return');
draw_text(x+0,y+50,'Save');
draw_text(x+0,y+100,'Quit');
if submenu=1 //Opcja Return
{
draw_sprite(menuchoice,-1,x-50,y+0);
if keyboard_check_pressed(vk_enter)
{
global.pause=0;
instance_destroy();
}
}
else if submenu=2 //Opcja Save
{
draw_sprite(menuchoice,-1,x-50,y+50);
if keyboard_check_pressed(vk_enter)
{
//room_goto_next();
}
}
else if submenu=3 //Opcja Quit
{
draw_sprite(menuchoice,-1,x-50,y+100);
if keyboard_check_pressed(vk_enter)
{
room_goto(roommenu);
instance_destroy();
}
}
Event S:
GML
submenu+=1
if submenu>3
{
submenu=1
}
Event W:
GML
submenu-=1
if submenu<1
{
submenu=3
}
Wszystko mi cacy gra. Ale gdy przechodzę z submenu wybierając opcję Quit do menu, całe moje menu (mowa teraz o głównym) się jakoś estetycznie psuje (i właśnie nie wiem dlaczego, tu mam problem). Menu główne to cały obiekt stworzony na zasadzie obiektu submenu. Wszystko jest praktycznie na Draw. Proszę o pomoc.