Skocz do zawartości

Jake

Użytkownicy
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia Jake

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. No to przecież napisałem, że w każdym z obiektów osobno mam zdefiniowaną czcionkę. Jedna ma rozmiar 12 druga 16. Tak czy owak gdy pojawia się ta o rozmiarze 16, 12stka też się zmienia. Rozumiem że mam zdefiniować w kodzie rozmiar czcionki, bazując już na jednej w font index? Right?
  2. To i tak dziwne, bo mimo wszystko każdy z obiektów ma zdefiniowaną czcionkę o konkretnym rozmiarze. To po prostu dodać w kodzie rozmiar czcionki? W sumie lepiej, mogę wtedy korzystać z jednej czcionki w indeksie.
  3. Już wszystko gra nie wiedzieć czemu program zapamiętał funkcję: GML draw_set_halign(fa_center); i przeniósł ją do rooma z menu. W obiekcie menu główne nie mam tej funkcji jak coś. I generalnie często inne funkcje draw z różnych obiektów przenikają na siebie i mają wpływ. Czyli np mam jeszcze taki błędzik mały, są dwa obiekty na roomie. Jeden aktywuje tekst z czcionką o rozmiarze np 16 w jakiejś tam okoliczności np. wciśnięcie jakiegoś klawisza. Z kolei drugi obiekt wyświetla jakiś tam tekst na roomie z czcionką o rozmiarze 12. I teraz gdy wciskam klawisz, pojawia się tekst o rozmiarze 16 który ingeruje w drugi obiekt zamieniając rozmiar czcionki z 12 na 16 (właściwie to chyba całą czcionkę, tak że chyba nie można wyświetlać równocześnie dwóch różnych czcionek), mimo że są osobno zaimplementowane w różnych obiektach. Ktoś może odpowie mi na to pytanie?
  4. Oki, zrobiłem tak i jest prawie tak jak chcę. Obiekt1: Create GML global.pause=0; Step GML if global.pause=0 { //reszta kodu, chodzenie etc } else {} ESC Event GML global.pause=1; instance_create(view_xview+50,view_yview+50,objsubmenu); Obiekt submenu: Create: GML submenu=1; Draw: GML draw_set_halign(fa_center); draw_set_font(menufont); draw_set_color(c_white); draw_text(x+0,y+0,'Return'); draw_text(x+0,y+50,'Save'); draw_text(x+0,y+100,'Quit'); if submenu=1 //Opcja Return { draw_sprite(menuchoice,-1,x-50,y+0); if keyboard_check_pressed(vk_enter) { global.pause=0; instance_destroy(); } } else if submenu=2 //Opcja Save { draw_sprite(menuchoice,-1,x-50,y+50); if keyboard_check_pressed(vk_enter) { //room_goto_next(); } } else if submenu=3 //Opcja Quit { draw_sprite(menuchoice,-1,x-50,y+100); if keyboard_check_pressed(vk_enter) { room_goto(roommenu); instance_destroy(); } } Event S: GML submenu+=1 if submenu>3 { submenu=1 } Event W: GML submenu-=1 if submenu<1 { submenu=3 } Wszystko mi cacy gra. Ale gdy przechodzę z submenu wybierając opcję Quit do menu, całe moje menu (mowa teraz o głównym) się jakoś estetycznie psuje (i właśnie nie wiem dlaczego, tu mam problem). Menu główne to cały obiekt stworzony na zasadzie obiektu submenu. Wszystko jest praktycznie na Draw. Proszę o pomoc.
  5. A jest jakaś do powrotu do poprzedniego aktywnego rooma? Było chyba jeszcze coś takiego: GML room_previous(); Ale też nie działa.
  6. Hej, Mam taki problem: Jest room menu, i mapka1 - obydwa persistent w settings roomów. W czasie gry wciskam klawisz, przechodzi się do menu, w menu ponownie wciska się klawisz i z założenia ma wrócić do poprzedniego room'a (mapki1) zapamiętując w niej wszystko, położenie gracza etc. Wygląda to u mnie tak: Klawisz w grze: GML room_goto(menu); Klawisz w menu: GML room_goto_previous(); Problem pojawia się gdy próbuję wrócić z menu do gry. Pojawia się następujący błąd:
  7. Nie bardzo rozumiem do czego ma mi się przydać move towards point? Jakie nawiasy? Chodzi o składnie? Co do kolizji to może masz rację, spróbuję po prostu w event dać: GML x=xprevious y=yprevious No ale mniejsza, mógłby mi ktoś pomóc z tym cool down time po kolizji z enemy? Jak opisałem wyżej, chwilowy god mode i migotanie sprite.
  8. Hej, Mam problem, nie bardzo wiem jak napisać takie coś: Kolizja playera z enemy. Player odskakuje w bok i zmienia się spirte na migający i przez chwilę jest ustawiony godmode. Każdy to zna z gier platformowych. Mój kod wygląda tak: STEP Playera: GML if keyboard_check(ord('D')) { if place_free(x+5,y) { x+=5; sprite_index=sprright dir=0; if place_meeting(x,y,enemy) { x-=50; // Odskok } } } Odskok jakby działa, ale mimo wszystko przesuwa playera o 50 pikseli, da się to zrobić jakoś płynnie? Coś na zasadzie bounce? I przy okazji zapytam dlaczego nie działa następujący kod: GML if ! place_free(x+0,y+1) { if place_meeting(x,y,enemy) { y-=50; } vspeed=-10 } Tu akurat chodzi o to żeby player skacząc od góry na enemy nie wpadał do jego środka a odbił się na zasadzie kodu powyżej. Niestety dalej wpada. Z góry dzięki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...