Skocz do zawartości

Gladius

Użytkownicy
  • Postów

    27
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Gladius

  • Urodziny 05.01.1997

O mnie

  • Skąd
    Za górami za lasami
  • Płeć
    Male

Osiągnięcia Gladius

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. Oooooooooo!!!! O! O, o! To mi akurat super pasuje :D Wielkie dzięki :D
  2. Omg takie proste a ja sie głowiłem ^^ W każdym razie thx. :)
  3. Jak najprostszym sposobem zrobić tekst, który będzie sie zmieniał po kliknięciu enter? W ten deseń: Jacek: blablabla *klikam enter* Tomasz: ja tez blablabla
  4. Wielkie dzięki!!! Działczy :D
  5. Ale właśnie o to chodzi, że niewiem jak pozyskać string wpisany w tym boksie. O to pytam od początku :D
  6. Takich kombinacji sam próbowałem, ale nie mam pojęcia co wpisać jako "string_zadany_w_input" :/
  7. Ereg ty o coś pytasz czy tłumaczysz? :D Bo nie do końca rozumiem twoją wypowiedź :D
  8. Jako że jestem noobem, przykład pola tekstowego wziąłem sobie z internetu. A więc mam dwa obiekty: obj_input i obj_log. Log jest tylko cieniem wpisanego tekstu, więc chyba nie będzie tu potrzebny. Problem polega na tym, iż nie wiem jak sprawić by po wpisanu tylko jakiegoś odpowiedniego wyrażenia, np. "Hello" działa się jakaś akcja. Create z obj_input: GML (create) caret_flash = 0 caret_flash_rate = 15 caret_move = 0 caret_move_rate = 7 text = "" // current text caret = 0 // caret position fillchar = "`" // used as filler character in input handling. filltext = string_repeat(fillchar, 10) Step z obj_input: GML (step) // keyboard shortcuts: caret_move = max(0, caret_move - 1) if (keyboard_check(vk_left) != keyboard_check(vk_right)) { if (caret_move == 0) { if (keyboard_check(vk_left)) { if (caret > 0) caret -= 1 } else { if (caret < string_length(text)) caret += 1 } caret_move = caret_move_rate } } else caret_move = 0 if (keyboard_check_pressed(vk_home)) caret = 0 if (keyboard_check_pressed(vk_end)) caret = string_length(text) if (keyboard_check_pressed(vk_delete)) { text = string_delete(text, caret + 1, 1) } // actual input: if (keyboard_string != filltext && keyboard_string != "") { var n, l, t; t = keyboard_string l = string_length(t) n = 1 // find where actual input starts while ((n <= l) && (string_char_at(t, n) == fillchar)) n += 1 c = 11 - n if (c > 0 && caret > 0) { caret -= c text = string_delete(text, caret + 1, c) } c = l - n + 1 if (c > 0) { text = string_insert(string_copy(t, n, c), text, caret + 1) caret += c } } keyboard_string = filltext caret = max(0, min(caret, string_length(text))) Draw z obj_input: GML (draw) draw_set_font(LCD) draw_set_color(make_color_rgb(0, 245, 57)) var i, h, ptext; // sad truth: There is no way you can display the typed "#" // characters and get string width of those. ptext = string_replace_all(text, '#', '¹') draw_text(x, y, ptext) // add those useless fancy lines below the input: i = string_width(string_copy(ptext, 1, caret)) h = string_height('\\') draw_line(x + i, y, x + i, y + h) i = string_width(text) draw_line(x - 3, y + h + 2, x + i + 2, y + h + 2) draw_line(x - 3, y + h + 4, x + i + 10, y + h + 4) // key handling: if (keyboard_check_pressed(vk_enter)) { with (obj_log) { for (i = length - 1; i >= 0; i -= 1) text[i + 1] = text length = min(maxlength, length + 1) text[0] = ptext } text = '' caret = 0 }
  9. Witam. Mój problem polega na tym iż mam kilka roomów, po których porusza się postać i jeden funkcjonujący jako ekwipunek. Klawisz I przenosi mnie do ekwipunku, ale jak zrobić by z niego wrócić do tego roomu w którym byłem poprzednio?
  10. Już sobie poradziłem ale thx :)
  11. Dzięki, ale jak zrobić by przy kliknięciu "Tak" oprócz pokazania wiadomości, stworzyło obiekt?
  12. Chcę zrobić okienko, które pyta nas czy Tak czy Nie, i po kliknięciu Tak robi coś(a nawet kilka cosiów), a po kliknięciu Nie coś innego. Na zasadzie: Kilkam Tak, wyskakuje mi inne okienko i poza tym tworzy obiekt. Klikam Nie, nic się nie dzieje. Próbuje show_message_ext ale coś mi nie wychodzi.
  13. Dzięki :) ------------- Jednak cuś nie tak bo strzela tylko raz a potem już nie. :/
  14. Wiem, ale za bardzo nie ogarniam gdzie go wstawić.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...