Witajcie :)
Mam taki kodzik w Draw:
GMLd3d_set_projection_ext(x_camera,y_camera,z_camera, x_model,y_model,z_model,0,0,1,45,1,1,262144);
draw_set_color(c_white);
d3d_draw_floor(20,20,0, -20,-20,-2, tex_wall,40,40);
draw_set_color(c_blue);
d3d_transform_set_identity();
d3d_transform_set_rotation_axis(0, 0, 1, z_rot);
d3d_model_draw(my_model, x_model,y_model,z_model,tex_wall);
d3d_transform_set_identity();
my_model to tylko d3d_model_block(my_model, 0.5, 0.5, 1, -0.5, -0.5, 0, 1, 1); wszystko jest w jednym obiekcie obj_ctrl, x_model, y _model i z_model są modyfikowane na klawisze q w e a s d, a z_rot rośnie o 1 na step. Wszystko jest dobrze dopóki nie ruszę x_model lub y_model. Wtedy zamiast przesuwać się po osiach i obracać się wokół własnej osi z, zaczyna krążyć wokół punktu 0,0,0([create] xyz_model) na odległość przeciwprostokątnej z x_model i y_model, podczas gdy kamera podąża za prawidłowym pkt xyz_model. Co jest potrzebne do otrzymania zamierzonego efektu?