Tak z tym, że dezaktywacja (z tego co wiem) prowadzi do ominięcia kolizji, stepów czy rysowania grafik... jednak nie zwalnia miejsca, który zajmował obiekt więc nawet zdezaktywowane przy tej ilości na tyle spowalniają grę, że to nie ma za bardzo sensu.
Dlatego pragnę usunąć obiekt poza widokiem, a kiedy się znajdzie to stworzyć go w tym miejscu.
Próbowałem czegoś takiego, że tworzyłem obiekt który podążał za graczem w pewnej odległości i niszczył obiekty, a potem je tworzył jednak wychodziło to beznadziejnie bo jak np. skoczyłem to to tworzyło mi obiekt w zupełnie nie tym miejscu... Potem, znalazłem jeszcze 100 minusów ale okazało się, że z tym sposobem zyskałem na fps bez dezaktywacji najliczniejszej grupy obiektów
screen:
Takie małe pytanie jeszcze, bo wcześniej używałem takiego kodu:
GML
if(distance_to_object(player) <= 500)
{
instance_create(x,y+32,stone) //tak do y+4000 -_-
}
jednak generowało cały czas gdy warunek był spełniony, czy dałoby się przekształcić/coś zrobić aby skrypt wykonał się raz przy tym warunku,a potem drugi raz po odejściu i powrocie w te miejsce?
No a obiekt stone miał:
GML
if(distance_to_object(player)>500
{
instance_destroy();
}