
Ryuq666
Użytkownicy-
Postów
29 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Osiągnięcia Ryuq666

Chicken (1/13)
0
Reputacja
-
Witam. Dawno nie siedziałem w GM, ale tak sobie ostatnio pomyślałem że zrobie sobie szybki Launcher do pendrive z krótkim info itp. Ot tak "dla jaj" żeby było śmiesznie. Ale zastanawiam się nad kilkoma rzeczami, po pierwsze jak mam zrobić aby w okienku wyświetlił się odpowiedni tekst, zawarty w pliku info.txt ? To jeden wielki Ascii Art z informacjami itp, wiecie jak w tych Trainerach, z 8 bitową muzyczką i w ogóle. I chodzi o to, jak mam sprawić aby to co jest w tym pliku, wyświetliło się, żeby można to było normalnie zaznaczać itp jak normalny tekst, ale też żeby zmieniało kolor? W sensie to ma być tak: 1. Kolor tekstu Zielony 2. Zjeżdżam 3 piksele niżej 3. Kolor tekstu Niebieski 4. Zjeżdżam niżej 5. Kolor tekstu Żółty itp itp. Wiecie o co chodzi, na pewno każdy korzystał kiedyś z jakiegoś traineru tego typu. Pizzabox[dox?] nie miały chyba tego. Chociaż nie jestem pewien. Ale mniej więcej na pewno wiecie o co mi chodzi! A więc proszę o pomoc, może jakiś przykład? albo gotowy skrypt? dawno nie siedziałem w GM i ostro mi moje marne i tak umiejętności się zakurzyły. Z góry dziękuję.
-
Eh x.X mówie że sie na tym nie znam. Może i głupio pytam, kierowałem się tutorialem na YT, ale zamiast spamu [vide @up] chciałbym zobaczyć jakąś pomoc lub coś...nie po to zadałem pytanie...
-
widać że sie nie znam...A może mi ktoś wyjaśnić jak powinien wyglądać ten poprawny kod? bo za chiny nie wiem jak sie za to zabrać...
-
Witam, próbowałem kilku tutoriali na youtube, ale nadal nie rozumiem. Jak mam dodać broń w Ultimate3d? Broń ma być zwykłym sprite'm. GML { d3d_set_projection_ortho(0,0,640,480,0); d3d_set_hidden(false); draw_background_ext(bg_PulseGun,300,300,2.5,2.5,0,c_white,1); d3d_set_hidden(true); } Cóż...nie wyświetla sie niestety. Ani pod "bg" ani pod "sprite"...ale GM widzi [podświetla na zielono] pulsegun ale nie pokazuje go na ekranie podczas gry. Wie ktoś jak to naprawić?
-
Witam :D Kolega poprosił mnie abym postarał się zrobić gierkę o strzelaniu z Magnum'a. No cóż, zwykły rewolwer [no dobra, wielka kobyła]. Mam obj_rewolwer i muszę zrobić coś takiego: Mam obj_barrel czyli ten "bębenek" i on ma 6 naboi [6 takich dziurek, bo mam widok od przodu, i te "dziurki" na pociski, wiadomo o co chodzi] i muszę jakoś zrobić coś takiego że kiedy klikam w dziurkę, to ładuje się jeden pocisk, kliknę w drugą, pojawia się drugi itp. Ale potem chcę zrobić coś takiego że kiedy mam załadowane pociski, to klikam na strzałkę [obj_arrow] i wtedy obj_barrel znika, i po kliknięciu na obj_barrel2 [to ten obiekt który widać na broni na głównym ekranie, czyli tym od "boku"] ten zmienia sprite na spr_barrel2_anim i po chwili z powrotem wraca do spr_barrel2. I wtedy losuje się, czy pada strzał, czy nie, naciska się spust [klik na obj_spust] i tu coś się dzieje. Wie ktoś jak to zrobić? Bo tego całkowicie nie ogarniam, tego wyliczania i w ogóle. Z góry dziękuję za pomoc.
-
Witam, poszukuję osoby której się nudzi :D i która zna się jako tako na grafice. Otóż potrzebuję sprite Ultra Marine z Warhammer'a 40K. to są Ultra Marine :D http://www.google.pl/search?um=1&hl=pl...=ultra%20marine Moje sprit'y wyglądają tak, [były od razu w silniku więc...] Biegnie do tyłu Biegne do przodu Stoi w miejscu Oto są UltraMarine http://www.google.pl/search?tbm=isch&h...uXkOqyL4gSTx5U- ja niestety nie potrafię ich narysować i zamiast ultra marine wychodzą mi jakieś UltraMarne paskudztwa ;x Będę bardzo wdzięczny jeżeli ktoś je zrobi, gwarantuję miejsce w Creditsach :D Błagam, sam nie ogarniam tego ;x
-
Witam, moja platformowa postać, ma karabin, ten karabin jest osobnym obiektem który zmienia po prostu swój sprite, przy zmianie broni. obj_weapon ma swoje skrypty, jednak rodzaj amunicji, liczba naboi itp. jest zapisana w Scripts -> Weapons -> info_weapons i tu skrypt [daje skrypt jednej broni tylko]: GML if global.weapon = 0{ // what weapon? sprite_index = spr_assultrifle // show the correct sprite global.weaponname = "Assult Rifle" global.pwr = 100 global.recoil = 5 // how much recoild does it give off global.rate = 5 // how fast does the gun fire global.sped = 25 // how fast the bullet travels global.reloadspeed = 90 // how fast you reload global.accuracy = 2 // how accurate is the gun global.orgacc = 2 global.maxacc = 15 global.maxammo = 31 // The max ammo for the gun global.bulletnum = 1 // How many Bullets the gun fires global.casing = obj_bullet_case global.sound = snd_rifle global.noise = 200 global.pickup = obj_assultrifle DX = 33;DY = -2; } I tu mam pytanie, co mam dodać do tego, żeby broń aktywowała się dopiero po podniesieniu Pickupa np. obj_pick_dk-16 ?
-
Ruchoma platforma, wyjeżdża z góry
Ryuq666 odpowiedział(a) na Ryuq666 temat w Pytania początkujących
Ale moje platformy mają po wyjściu z rooma mają zacząć wyjeżdżać z góry, a po tym skrypcie wszystkie spawnują się w lewej ścianie rooma... -
Witam, mam platformę obj_mar_most która "jedzie" w dół, do końca planszy, i tu mam pytanie, co mam zrobić aby ta platforma jechała w dół, wyjeżdżała z mapy i wjeżdżała z drugiej strony? A, i co zrobić żeby postać która jest na platformie, stała na niej, bo niestety moja postać stoi w miejscu, a najczęściej platforma przenika przez obj_player i nic... GML Create: h = rigidbody_create(x, y, STATIC, SHAPE_BOX, 24, 24, 0); vspeed=-1 mydirection="up" move="none" sprite_index=spr_mar_most Step: if mydirection="down" { if vspeed>0 and place_meeting(x,y+vspeed*5+20,obj_block) { mydirection="up" } else if vspeed<1 vspeed+=0.05 } else if mydirection="up" { if vspeed<0 and place_meeting(x,y+vspeed*5-20,obj_block) { mydirection="down" } else if vspeed>-1 vspeed-=0.05 } No, to jest ten skrypt. Proszę o pomoc :D
-
Witam, niestety projekt mojego TopDown shootera nie wypalił [zbyt realistyczne miało być, silnik nie wyrabiał]. http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=346470 używam tego Silniku ze względu na dosć dobre AI, szybką edycję broni i fajny Ragdoll. Zrobiłem do tego mapkę, zrobiłem z niej jeden wielki sprite [na początek], zrobiłem obj_mapa_testowa zrobiłem ją "solid" i niby działa, Można po niej biegać, skakać, strzały nie przenikają...ale już Ragdolle, granaty i spadająca broń przenika przez mapkę. Czy może mi ktoś pomóc, co zrobić żeby wszystkie objekty "psychiczne" [że tak powiem xD] nie przenikały przez moją mapkę? Z góry dziękuję :D
-
Jak zrobić menu jak w SWAT 4? Chodzi mi o to rozwijane menu, klikam na drzwi prawym [trzymam wciśnięty] i wyskakuje menu, zjeżdżam sobie kursorem, daje na "akcje" wyskakują inne opcje itp. Wie ktoś jak kto zrobić? Czy jest może jakiś skrypt/przykład ? Na razie chodzi mi tylko o to aby odtwarzał się dźwięk po "najechaniu" na jakąś opcję i zatwierdzenia jej enterem. Z góry dziękuję :D
-
Sygnał granatu, Chowanie się za przeszkodami itp.
Ryuq666 odpowiedział(a) na Ryuq666 temat w Pytania początkujących
Okej dzięki :D Oczywiście że TopDown :D -
Sygnał granatu, Chowanie się za przeszkodami itp.
Ryuq666 opublikował(a) temat w Pytania początkujących
Witajcie kochani :D Mam obiekt obj_granat , czy jest jakiś gotowy skrypt dzięki któremu pojawiła by się ikonka [np. spr_uwaga_granat ] ze strzałeczką, z której strony jest granat o ile jesteśmy w jakiejś odległości od niego? Chodzi mi o coś, co było w Serii Call of Duty. Kiedy podbiegam do obiektu obj_sandbag chcę aby moja postać po wciśnięciu "E" przeskoczyła przez nie, czyli aby sprite zmienił się na spr_soldier2_jump i po skoku wrócił do swojego starego sprite'a. A to jest rzecz z którą ja nie wiem jak kompletnie sobie poradzić. Mam tego mojego obj_player 'a i teraz mam też ten obj_sandbag. Co zrobić abym po wciśnięciu CTRL będąc przy workach z piaskiem móc się schować, obj_bullet czyli pocisk "przenika" przez obj_Sandbag, ale co zrobić aby kule nie trafiały w postaci schowane za workami? I jeszcze aby po kucnięciu postać "odrobinę" się skurczyła? razem z drawem. Kiedy już się "skurczy" abym mógł się wychylić zza sandbaga i strzelić [tak, np. na sekundę postać się powiększa, mogę strzelać, przestaję strzelać i postać z powrotem kuca? Oczywiście podczas strzelania aby mogła doznawać obrażeń dopóki znów się nie zasłoni? -
http://yantar.roleplaylife.net/ To mój PBF który dopiero się rozrasta, ale jest coraz lepszy, zapraszam ;]
-
Cios kolbą, Zmiana sprite'a w Drawie itp...
Ryuq666 odpowiedział(a) na Ryuq666 temat w Pytania początkujących
W tym 4 niestety postać rusza się "cała" w górę i w dół, a mi chodzi o to aby ten DRAW ten sprite_soldier "skręcał" w lewą stronę, potem w prawą stronę, tak jak np. Zombie w CS2D, chodzi mi o to że ma to "symulować" te "zarzucanie" ciałem podczas biegu.