Skocz do zawartości

vbig

Użytkownicy
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O vbig

  • Urodziny 28.10.1994

O mnie

Osiągnięcia vbig

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. no właśnie problem jest w tym, że za bardzo nie wiem co ma zrobić aby charactera ominąć :(
  2. Witam! Ostatnio zacząłem bawić się tym silnikiem: http://www.pages.drexel.edu/~mfp27/platformengine/ Jest to silnik do gier platformowych dla Game Makera. I mam pytanie. Jak zrobić, aby przeciwnicy (przykładowo oGoomba wg.tego silnika) omijali naszego bohatera kiedy jest w pozycji "duck" (Sprite: sDuckLeft i sDuckRight)? Bardzo proszę o pomoc :)
  3. niestety nadal nic :( EDIT Działa :) Mój błąd. Dzięki za pomoc, zamykam ;)
  4. Witam! Jak wywołać tekst z globalnej zmiennej? Tekst a właściwie cyfrę. Otóż napisałem sobie coś takiego: GML //Object: oPlayer //Event: Create global.Kamyki10 = 10 //Event: Collision Event with object skała global.Kamyki10-=1 if global.Kamyki10=0 then { show_message("PRZEGRANA! UDERZYŁO CIĘ 10 KAMYKÓW!") } //Object: oNth //Event: Step draw_set_font(font0) draw_text(64,32,global.Kamyki10) Global.Kamyki10 powinna pokazywać pozostałą ilość bezpiecznych uderzeń... No i nie wiem gdzie jest błąd gdyż jak na moje wszystko powinno być dobrze, ale ja ogólnie robie w GM jakiś tydzień i może jestem zbyt mało wprawiony :) Proszę o pomoc!
  5. Działa :) Dziękuję! Można zamknąć... (Powinny na forum być wprowadzone punkty "pomógł" :P)
  6. No niestety w każdym roomie gra melodia od początku... Od razu powiem, że umieściłem w odpowiednich zdarzeniach (tzn. pierwsza część w create a 2 w step :P)
  7. Piosenki mają średnio po 3-4minuty a mapkę przechodzisz przez 20/30sec z tym, że mam zamiar zrobić ich bardzo dużo, tak więc wydaje mi się, że globalna nic nie da gdyż w tym przypadku ciągłe granie losowych utworów bardziej pasuje...
  8. Witam :) Jak zrobić, aby muzyka w gre była wybierana losowo? Tzn. chodzi mi o to, że mam jakieś 10 utworów i chciałbym, aby się odtwarzały niezależnie od mapki i w losowej kolejności. Najlepiej w GML. Wszystkie moje próby kończyły się porażką niestety. Próbowałem komendy GML sound_play(choose(sound1,...,sound8)); lecz po zmianie mapy muzyka zaczyna się od początku, a jeśli event nie jest ustawiony na każdej mapie to muzyka kończy się po zakończeniu pierwszej piosenki. Mogę dodać jeszcze, że wiem iż można to zrobić łopatologicznie (czyli zdarzeniem check sound: sound X. Jeśli gra= alarm na czas trwania utworu x i później jakieś odwołanie z powrotem) ale jest to katorgia bo w najgorszym wypadku będzie jakieś 100 utworów... Idzie to jakoś zrobić szybciej? Pozdrawiam :)
  9. GML alarm[0] = room_speed * 100; event_perform(ev_alarm,0) { show_message("TEKST"); } a tekst nadal pojawia się na samym początku :( Używam zdarzenia Create. Draw wywołuje od razu i bez przerwy a step bez przerwy i z opóźnieniem... EDIT Problem rozwiązany. Zamykam.
  10. Witam! mam takie dość noobowskie pytanie jako iż jestem początkujący w GML i proszę mnie nie odsyłać do szukajki w miarę możliwości gdyż nie znalazłem tam odpowiedzi których oczekiwałem :rolleyes: chodzi mi o coś podobnego do funkcji alarmu, ale nie do końca... Chciałbym w jednym kodzie umieścić wszystkie wiadomości z gry i robię to na zasadzie GML if room = room1itd. jednak mam problem z tym, aby wywołać w samym kodzie jakąś akcję po danym czasie próbowałem alarmu, ale wtedy w zdarzeniu muszę go wywoływać a to mi specjalnie nie pasuje niestety gdyż nie chcę zawalać milionami obiektów gry bo się trudno połapać... Z góry dziękuję za odpowiedzi :thumbsup:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...