Skocz do zawartości

Feyd

Użytkownicy
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia Feyd

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. Hmm w sumie to można i tak, zrobiłem to tak jak zasugerowałeś, w create wybuchu dałem: GML for (i = 1; i <= 32; i=i+1) { if (collision_point( x+i, y, Obiekt, true, false )) { odl = i; break; } } Na razie sprawdza tylko w jednym kierunku, ale nie szkodzi, obiekt z którym sprawdzam kolizje jest mocno spłaszczoną elipsą więc wystarczy, że będę sprawdzał pod odpowiednim kątem tym dalej od środka obiektu. Dzięki za odpowiedzi.
  2. To byłoby proste, ale potrzebne są współrzędne kolizji. Musiałbym mierzyć odległość od środka obiektu A do najbliższego miejsca przecięcia się obiektu A i B. Jak go znaleźć.
  3. Witam Chciałbym sprawdzić odległość między dwoma obiektami, leczy gdy używam distance_to_object to nie działa tak jak oczekuje. Sprawdzałem to na dwóch kołach i odległość jaką pokazuje to odległość do krawędzi obiektu (kwadratu) a nie krawędzi sprite (maski). http://img210.imageshack.us/img210/3675/40958288.png Koła są tylko przykładem, obiekt może mieć dowolny kształt. Czy można sprawdzić odległość między dwoma obiektami, ale uwzględniając maskę obiektu ? Chce to wykorzystać, aby sprawdzać odległość od środka wybuchu do krawędzi obiektu, w celu obliczenia poziomu obrażeń. Może idzie to zrobić w jakiś inny sposób ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...