Skocz do zawartości

Bern

Użytkownicy
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Bern

  • Urodziny 08.05.1995

O mnie

  • Skąd
    Pomorskie
  • Płeć
    Male
  • Adres www

Osiągnięcia Bern

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. Dzięki Saus takie proste rzeczy, a jak się ich nauczę od razu łatwiej tworzyć gry. Zamykam problem rozwiązany.
  2. Jak zrobić aby po kolizji z obiektem bohater został odrzucony w tą stronę w którą leci obiekt? Chodzi mi o to że gracz ma direction =0 czyli odwrócony jest w prawą stronę pocisk uderzy bohatera z góry czyli z jego lewej aktualnie strony po kolizji z obiektem zostanie odrzucony "na dół". W skrócie - gracz ma zostać odrzucony w tą stronę w którą leci obiekt a nie w przeciwną w którą jest zwrócony. Dla przykładu gracz jest zwrócony w lewą stronę pocisk leci na dół i uderza gracza "z góry", postać odlatuje na dół. Jakbym użył zwykłej komendy np. speed = -3 to gracza odrzuci w prawo. Proszę was o pomoc.
  3. Czy dzięki GM można zrobić żeby na planszy był view? Mam na myśli że w view[0] ustawiam żeby znajdował się x = 200 i y = 100 miał szerokość 200 i długość 300, a w miejsce x = 300 y = 400 na planszy było wyświetlane co się dzieje w tym miejscu gdzie sięga view. Dla ułatwienia przyjmijmy ze view[0] to "kamera" a x = 300 i y = 400 to miejsce obiektu "ekran" który pokazuje to co widzi "kamera". Wartości które podałem są przykładowe. Jeśli był już taki temat proszę o podanie linku do strony. Pozdrawiam Bern.
  4. Dzięki za pomoc. Następnym razem będę o tym pamiętał .
  5. Witam wszystkich! Mam problem a mianowicie mam w bohaterze (oGracz) ustawioną zmienną energia. W oKontroler ustawiłem że kiedy energia bohatera jest mniejsza niż 10 wtedy ma się tworzyć oOmdlenie. Obiekt oOmdlenie ma wpisane w stepie żeby podążał za graczem. W grze mam dwa viewy. oOmdlenie ma depth -6 a oGracz depth -2. oOmdlenie jest wielkości viewa. Obiekt jest widziany na dwóch ekranach. Jak można zrobic żeby oOmdlenie było widziane tylko na view[0] a nie na view[1] ? Poniżej podaje kod który wrzucilem w stepie oKontroler. GML if oGracz.energia <= 10 && not instance_exists(oOmdlenie) { instance_create(oGracz.x,oGracz.y,oOmdlenie) } if view_current[0] { oOmdlenie.visible =true } else { oOmdlenie.visible =false }
×
×
  • Dodaj nową pozycję...