Wczoraj odbyła się trzecia edycja konkursu Compo Unlimited/Combo na największym polskim serwisie dla programistów gier - gamedev.pl.
Niestety, frekwencja nie dopisała i jedną ukończoną pracą zgłoszoną do konkursu była moja gra. W pierwszej edycji były cztery, w drugiej - dwie.
Być ktoś z was chciałby wziąć udział w kolejnych edycjach, to jest naprawdę bardzo mobilizująca rzecz, uczy planowania i rozdzielania czasu na poszczególne etapy tworzenia.
Zasady
- każdy z uczestników ma trzy godziny (czas może ulec zmianie, w pierwszej edycji był o godzinę krótszy) na zrobienie gry na wybrany temat
- wszystkie chwyty dozwolone, tj. używanie gotowych engine'ów, frameworków, narzędzi do tworzenia gier (jak Game Maker), gotowej grafiki
- temat zostaje wylosowany na moment przed rozpoczęciem konkursu
- losowanie tematu odbywa się na kanale IRC #warsztat-compo
- żeby praca była wzięta pod uwagę przy głosowaniu, każdy z uczestników musi uploadować swoją pracę na stronie COMBO - rejestracja jeszcze chyba nie działa, ale przed następną edycją powinno być ok
- głosują osoby, które wzięły udział w konkursie
....
Następna edycja odbędzie się prawdopodobnie w terminie ustalony podczas głosowania (sprawdzajcie co pewien czas podany wyżej link, czytajcie forum Warsztatu, ja będę starał się pisać w tym temacie na bieżąco)
Dla tych, którzy nie wiedzą jak korzystać z IRCa:
- ściągamy dowolnego klienta, ja używam ChatZilli - darmowego rozszerzenia Firefoksa, ale może być np. mIRC
- łączymy się z serwerem poznan.ircnet.pl - wpisujemy komendę "/server poznan.ircnet.pl"
- ustawiamy swój nick - "/name nick"
- wchodzimy na kanał - "/join #warsztat-compo"
Ruch na compotowym kanale zaczyna się na kilka godzin przed startem konkursu.