Skocz do zawartości

zelman

Użytkownicy
  • Postów

    581
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O zelman

  • Urodziny 20.11.1994

O mnie

  • Skąd
    Allenstein
  • Płeć
    Male
  • Adres www

Osiągnięcia zelman

Elder Veteran

Elder Veteran (7/13)

0

Reputacja

  1. Nie da rady, teraz drzwi same wędrują po kawałeczku co pół sekundy.
  2. Cześć, wróciłem do GM po długiej przerwie i mam problem z drzwiami przesuwanymi z widoku top-down. obj_drzwi create: GML otwarte = false; ruch = true step: GML if (distance_to_object(obj_hero) < 40) && (otwarte == false) { y -= 4; if (ruch == true) { alarm[0] = 10; ruch = false; } } if (distance_to_object(obj_hero) > 40) && (otwarte == true) { y += 4; if (ruch == true) { alarm[1] = 10; ruch = false; } } alarm[0]: GML otwarte = true; ruch = true; alarm[1]: GML otwarte = false; ruch = true; I teoretycznie jeśli nie robię nic dziwnego (przechodzę obok nich bez zatrzymywania się), jest wszystko ok, ale jeśli się zatrzymam w okolicy odległości, z jakiej się otwierają, to zdarza im się zmienić pozycję początkową, czyli po prostu przesuwają się w górę albo w dół. W jaki sposób mogę zrobić mniej zabugowane drzwi albo te poprawić? E: Chyba się bugują, jak wyjdę i wejdę w ich zasięg podczas gdy one nie skończą się otwierać/zamykać
  3. Zrób grafiki imitujące kąt 45"%"?
  4. GML vspeed = 0 gravity = 0 zamiast GML speed = 0
  5. Mam coś takiego a'la minecraft powiedzmy i jak zjeżdżam kursorem do poziomu podłoża, obiekt - kursor się zatrzymuje jakby był solidem, a kursor - kursor leci w dół, ten co go można wyłączyć w opcjach. obiekt - kursor nie ma solida, a podłoże ma. Gdy wywalam event kolizji z obiektu - kursora, problemu nie ma. E: Dzięki Karolo, działa :)
  6. Mam obiekt, który jest kursorem i obiekty tworzące planszę. W evencie kolizji z obiektami planszy dodałem kod: GML if (mouse_check_button_pressed(mb_right)) && distance_to_object(obj_hero) < 80 { instance_create(x, y, obj_niszcz) } I przez to kursor nie może wnikać w dół plaszy, jak napotka jeden z obiektów z tym kodem, zatrzymuje się mimo iż nie ma solida. Jak wywalam ten kod, wszystko jest OK. Jak przesuję kursor po obiektach dołem i wysunę na powierzchnię, to kursor tam przeskakuje. Co robię źle?
  7. Ale to jest w stepie obiektu tworzącego inne obiekty - tworzę i usuwam go wedle potrzeb. Poza tym, chyba coś chyba źle robię. To x i y wystarczy, że będzie w masce kolizji? Robię tak i nie wykrywa tego, nie wiem czemu... E: Zmniejszałem sprita i dupa :( E2: Po jakichś dwóch godzinach grzebania udało mi się obejść. Temat do zamknięcia.
  8. Cześć! Po dłuższej przerwie wróciłem do GM'a i mam problem - tworzę mapę częściowo losową (platformówka) i mam problem - mam objekt odpowiadający za tworzenie obiektów i w stepie GML if (!place_free(x + 1, y + 12)) { switch(los) { case 0: {instance_create(x + poziomo, y + pionowo, obj1)} case 1: {instance_create(x + poziomo, y + pionowo, obj2)} } } Wszystko jest ok oprócz place_free. Mam sprite 10x10, maska taka sama. Origin 0,0. Próbowałem w x i y przy place_free dawać różne wartości i nic nie działa. Ktoś wie, jak to zrobić? :)
  9. zelman

    Internet

    http://zasieg-orange.wp.pl/?ticaid=1cbf7 Tak wygląda mapa zasięgu - tylko zmień na internet mobilny.
  10. System operacyjny? Może problemy z kompatybilnością?
  11. zelman

    Jak zmontować

    wmm potrafi zrobic jeden film z kilku, jesli o to chodzi.
  12. zelman

    Jak zmontować

    w jakim sensie obok siebie?
  13. niewazne. Nie rozumiem Ciebie.
  14. tworz przezroczyste obiekty i zatrzymuj na nich obiekt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...