-
Postów
68 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O AlanW
- Urodziny 03.08.1994
O mnie
-
Skąd
Olsztyn
-
Płeć
Male
Osiągnięcia AlanW
Smart Newbie (2/13)
0
Reputacja
-
Nikt nie mówił, że będzie łatwo - w końcu to wyzwanie ;p Wprowadziłem jednak delikatną zmianę - przeciwnik jest mniej wytrzymały. (mój rekord 22 sek ) A że za bardzo nie ma co oceniać.. w końcu to zapowiedź - ocenia się raczej gotowy produkt :P Z tej zapowiedzi chcę się raczej dowiedzieć np. co sądzicie o takim wysokim poziomie trudności - ja np wolę taką krótszą a trudniejszą grę niż łatwą a długą. Albo czy pomysł z ,,pościgami" w grze tego typu jest wystarczająco ciekawy i sensowny by to kontynuować czy to był by tylko kolejny klon o lekko zmienionym gameplayu (wiem , że jeszcze inne elementy będą o tym ostatecznie decydowały ale narazie chodzi mi o sam schemat który potem będzie ciężko zmienić).
-
Tytuł: Alien Hunter Gatunek: zręcznościowa Opis: Jest to gra której tworzenie przerwałem pół roku temu,a teraz chcę przepisać ją na c++ (w celu nauki ale jak na razie idzie dobrze więc być może gra doczeka się wersji finalnej). W tej wersji dostępne jest tylko jedno wyzwanie, a gameplay jest dość okrojony. Sama gra ma polegać na polowaniu na przeciwników na oskryptowanych planszach - jeden poziom - jeden ,,obcy" do upolowania. Wiem ,że nie ma tu teraz za dużo ale to jedno wyzwanie jest dość trudne wiec możecie chwalić się rekordem (zróbcie screena bo zapisywane wyniki nie są zabezpieczone). Piszcie jakieś uwagi odnośnie projektu (na razie dot. rzeczy ogólnych bo na szczegóły raczej za wcześnie). Jeżeli stwierdzicie ,że warto by to kontynuować to jest szansa, że w ferie doczekacie się jakiegoś demka (nie mam za dużo czasu na robienie tego). (właściwie to moja pierwsza ,,gra" jaką tu wrzucam) DOWNLOAD Autorzy: Projekt: AlanW Programowanie: AlanW Grafika:AlanW Dźwięki: ,,Kudłaty" Screeny: Screen 1 Screen 2
-
Nie wiem czy wniosę tu coś nowego ale wydaje mi się, że najstraszniejsze nie są wcale jakieś nagłe ,,wyskoki" itp. Bardziej straszy długotrwałe napięcie w niepewności, poczucie bezradności np gdy nie mamy żadnej broni - możemy tylko uciekać - ogólnie takie psychologiczne podejście może bardziej ,,wejść na psyche" niż jakieś efekty specjalne. Za to przeważnie jakieś chwile strachu w grze psuje rozwój akcji np gdy ze skradania się w ciszy po jakiś pomieszczeniach raptem robi się jakaś sieczka - kilka sekund po rozpoczęciu serii z broni cały strach mija - kiedyś jak nie chciałem się bać np wchodząc do jakiegoś pomieszczenia do którego bałem się wejść wbijałem albo z salwą z karabinu, serią fireballi czy machając mieczem na wszystkie strony xD (jak tam gra pozwalała wprowadzić akcję) - warto wziąć pod uwagę takie anty - strachowe elementy ;] innym takim jest też pauza która pozwala ochłonąć, dać czas na racjonalne przemyślenie sytuacji - ogólnie bardzo niekorzystne dla straszącego ;) trzeba by to jednak jakoś sensownie rozwiązać bo zupełny brak pauzy był by upierdliwy.. A i kiedy można się spodziewać jakiegoś demka? ;)
-
Dlatego chyba jednak zdecyduje się na SFML. Dziękuje wszystkim za pomoc.
-
Najprostszy ale czy najlepszy? Nie chcę uczyć się takiego ,że gdy po jakimś czasie będę chciał zrobić coś lepszego będę musiał uczyć się innego od nowa. Fakt że jestem w sumie początkujący w tym temacie ale nie muszę od razu widzieć jakiś super efektów - wolę powoli dążyć do zrobienia czegoś co mnie interesuje byle ta górna granica możliwości nie była zbyt nisko. YXE- raczej nie interesują mnie teraz gotowe silniki chociaż przetestował bym go tylko: 1- ktoś w miarę początkujący da radę to ogarnąć żeby zrobić chociaż jakąś prostą gierkę? 2- Jest gdzieś jakiś tutorial chociaż jak to zainstalować i tego używać?
-
na chwile off-top- ściągnąłem jakąś przykładową grę w HGE i w trakcie grania w nia wywalilo mi bluescreena - teraz przy wlaczaniu komputera zaraz po wczytaniu biosu grub wywala mi blad jakby nie bylo linuksa (mam win i linuksa) 2 razy udalo sie dojsc do wyboru systemu ale w trakcie wczytywania win znowu bluescreen.. jakieś pomysły? EDIT: po 2 godzinach przerwy odpalił się normalnie - dziwne.. (postraszyłem go już płytą windowsa ;p )
-
Ale jakiś ograniczeń co do możliwości nie ma(w stosunku np do tego SDL)?
-
Mam pytanie: czy ten SFML jest naprawdę lepszy od SDL do gier 2D? Na razie pisaliście o zaletach SFML ale czy ma on jakieś wady w stosunku do innych bibliotek tego typu?
-
@Ignis - to zależy jak zdefiniować kłótnię bo jeżeli tak: kłótnia internetowa to zdecydowanie nie ;p @Sernat - Każdy ma prawo do własnego zdania ale miło jest jak nasze opinie są czym poparte bo tak to twoja informacja o złym trzymaniu miecza była warta tyle co nasze info o ,,trenowaniu mieczy" ;)
-
Ale jednak do europejskich mieczy jakie są standardem w RPGach paradoksalnie bliżej japońskim katanom niż hiszpańskim szpadom ;) myślę też że to dobry moment na zakończenie tego wątku ^^ a co do tej leworęczności to Japończycy jej jakby nie uznawali - ich techniki walki mieczem są przewidziane tylko dla praworęcznych nie jest to jednak wielki problem ot taka ciekawostka ;)
-
Technika różni się znacząco. Ja od 7 lat trenuję aikido i dopiero teraz naprawdę widzę ile mam jeszcze do opanowania (aikido ma z bronią o wiele więcej wspólnego niż mogło by się wydawać) dlatego nie dziwcie się że takie posty zmuszają mnie do lekkiego off topu :rolleyes:
-
Ten zoom na łape to specjalne żeby ich podgotować? xD Domyślam się po twoich radach że jednak miałeś doczynienia ze szpadami, a skoro już nie ćwiczysz to prawdopodobnie ci się znudziło/nie byłeś wystarczająco zainteresowany więc nie trwało to długo ale fakt - mogę się mylić.
-
*Nie walczy nim - umkną mi wyraz ,,nim"
-
Nie walczy bo trzyma miecz w 1 łapie :] poza tym co ty tu z szermierką wyskakujesz do porządnego miecza ;p gdy byś ĆWICZYŁ(zgaduje że ci się po roku znudziło) np kenjutsu albo iaido to co innego ;) Pozatym nie wydaje mi się żeby tu miała miejsce jakaś kłótnia - ot wymiana poglądów ;p Mi też sam ten temat wokół tego obrazka wydaje się trochę bez sensu bo to i tak fikcja ale jak już tak rozruszaliście ten temat miecza... ;)
-
Czy wy ludzie nie widzicie że on tym mieczem teraz nie walczy? Poza tym znaleźli się wielcy znawcy tematu bo przeczytali książę albo naoglądali się filmów/gier a miecza w łapie nie mieli.