Skocz do zawartości

pawel_bmx

Użytkownicy
  • Postów

    43
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O mnie

Osiągnięcia pawel_bmx

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. Dzieki, działa ok :) Chciałem jeszcze powrócić do kwestii pobierania do zmiennej nazwy obecnego rooma. Room_get_name to chyba nie to?
  2. Nie wiem czy to bedzie dobrze: jezeli masz image_speed = 0.3, a klatek animacji masz 9 to znaczy ze animacja wykona się przy stepach: 9 / 0.3, czyli 9 * 10/3 = 30 stepach. 30 stepów to jedna sekunda, a w alarmie ustawiasz alarm[0] = 30 (wzorem: alarm[0] = ilość klatek / image_speed - przy czym image_speed <>0).
  3. Jeżeli chcesz żeby było muza = 1 to daj jedynke w cudzysłowia: ini_write_string('OPCJE','muza','1'); jeżeli chcesz zapisać wartość zmiennej to zamiast cudzysłowia napisz: ini_write_string('OPCJE','muza',string(twoja_zmienna));
  4. Jeden skrypt zapisuje zmienne do pliku ini, robi to tak: ini_open('savegame.ini'); ini_write_string('PLAYER','x',string(player.x); ini_write_string('PLAYER','y',string(player.y); ... ini_close(); Drugi skrypt odczytuje dane: ini_open('savegame.ini'); player.x = ini_read_string('PLAYER','x',''); player.y = ini_read_string('PLAYER','y',''); ... ini_close(); Niestety podczas urochomienia drugiego skryptu nic się nie zmienia. Opcję odczytaj grę mam w innym roomie niż toczy się gra. W którym miejscu dać w drugim skrypcie room_goto()? To chyba obojętne tak? I jeszcze jeden problem, jak pobrać do zmiennej aktualny numer poziomu? W helpie znalazłem room_get_name, ale w nawiasie musze podać nr pokoju, a właśnie ten numer chce uzyskać.
  5. Mam jeszcze jedno pytanko: jak zamienić stringa na integer? W helpie wyszukałem polecenie string(val) i zrobiłem że a = string(global.text1), ale niestety nie działa. Ehh, sam odpowiadam sobie na pytanie, hehe: zamiast string() powinno być real() :D . Prosiłbym o pomoc w zagadnieniu z pierwszego postu w tym temacie...
  6. W obiekt_1 dodajesz event kolizje z obiekt_2, a w kodzie piszesz: obiekt_2.x += 32; Powinno zadziałać, jednak obiekt_2 od razu przeskoczy o 32 pixele w prawo i domyślam się że będzie lipa z kolizjami z innymi obiektami (np jeżeli obiekt_2 będzie przy ścianie i do jego x dodamy 32 to pojawi się on na ścianie. Można też nadać obiektowi nr 2 hspeed.
  7. Jaki odpowiednik w kodzie mają cyfry od 0 - 9? Z klawiszy numerycznych to vk_numpad0-9, ale pod zwykłe cyfry nie pasują. W jaki sposób można zablokować konkretne klawisze? Chodzi mi o to żeby w editboxie można było wpisywać tylko cyfry i kropke. W sumie to można zrobić tak że: if keyboard_check_pressed()=true then {reszta kodu}, ale niestety nie mogę tego użyć. Proszę o inny sposób...
  8. Jak zrobić editboxa? Podaje taki przykład - y = [ ] * x + [ ]. Chodzi o to żeby w miejsce [ ] można było wpisywać liczby, które są od razu wczytywane do pamięci (tak jakby w stepie). Są do tego jakieś polecenia w GM? Może jakaś biblioteka? Szukałem na tym i ogólnym forum i nic nie było :(
  9. Potrzebuję zrobić mały editbox do którego można wprowadzać dane. Chodzi o to, że np. mamy wzór funkcji liniowej y = ax + b. Robimy dwa editboxy, żeby pobrać zmienne a i b: y = [ ] * x + [ ]. W miejscach nawiasów [ ] miałoby być pole do którego wpisujemy liczby, coś w stylu get_string() tylko bez wyświetlania okienka, a zmienne można byłoby wprowadzać "elastycznie", czyli bez żadnego zatwierdzania, a wartość zmieniałaby się cały czas (jak w stepie).
  10. Mam taki przykład: W CREATE: i = 0; W DRAW: if i < 300 then { draw_line_color(x+i,y-2,x+i,y+2,c_black,c_black); i += 5; } Jak zrobić żeby pionowa linia nie przesuwała się w prawo, tylko rysowało się kilka linii w odstępie 5 pixeli? Chcę uniknąć pisania 100 razy draw_line...
  11. Nie wiem czy komus to sie przyda. Chce go napisac chociazby dla wlasnej satysfakcji. Prosze o pomoc a nie komentarz czy to bedzie komus potrzebne :huh:
  12. Jakby nie patrzeć to zachęciłeś mnie do napisania własnego kalkulatora. Zapewne czytając kalkulator, myślicie o takim z dodawaniem itp., mi chodzi bardziej o kalkulator graficzny. Jak zrobie to umieszcze na forum do oceny :) . Hehe i już pojawił mi się mały problemik: rysuje osie x i y, chce zrobić skale, w obiekcie draw mam coś takiego: if i < 280 then { i += 5; } draw_line_color(xyc.x+5+i,xyc.y+2,xyc.x+5+i,xyc.y-3,c_black,c_black); // Już tłumacze o co chodzi: xyc to jest środek układu współrzędnych, skalą są pionowe, krótkie kreski (jak narazie tylko na osi X), rysuje pierwszą kreskę oddaloną od środka o 5 pixeli i o długości 5 pixeli. Chciałem zrobić rysowanie kresek w pętli, żeby nie pisać 50 razy draw_line..., poza tym chce żeby można było zmienić skale (później zmienie xyc.x+5 na np. xyc.x+jakas_zmienna). Powyzszy kod działa mi tak że kreska ze skalą przesuwa mi się po osi X i jest tylko jedna. Jak zmienić kod żeby powstała mi cała skala?
  13. Widzisz gdzieś żebym napisał firewall? Chce tylko wiedzieć czy dane są transferowane z mojego kompa w świat i na odwrót. Jak nie umiesz pomóc to po co głupio komentujesz?? <_<
  14. Wiadomo, że w GMie można zrobić kalkulator bez użycia biblioteki. W chwile zrobie dodawania, odejmowanie, dzielenie, mnożenie..., a jak dojdziemy np. do funkcji lub pochodnych? Trudno będzie zebrać wszystkie warunki i umieścić je w kodzie (np. przy dzieleniu x/y, y<>0 - to jest najprostrzy przykład w dzieleniu liczb, który trzeba wyłapać, np. w funkcjach są inne warunki). Taki kalkulator pisałbym przez tydzień, a ktoś już to zapewne zrobił i przydałaby mi się taka biblioteka. Poza tym poszukuje nie tylko dll'a z kalkulatorem, ale też dll'a do kontroli przesyłanych danych w sieci.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...