Skocz do zawartości

palermo

Użytkownicy
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia palermo

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. Hmm, dalej lipa. Uproszcze to tak: potrzebuje zrobić obiekt, który jest przyciskiem i zawiera w sobie akcję DRAW. Do tego obiektu jest podłączony sprite, który ma dwa subimage: pierwszy jest to normalny biały prostokącik, a drugi to niebieski prostokącik (niebieski czyli podświetlenie przycisku). Teraz normalnie jest ustawiony w obiekcie pierwszy sprite (biały), a jak najade na niego mychą to pojawia się drugi sprite (oznacza to że przycisk jest aktywny). Jak uczynić takie cuś?
  2. Już prawie dałem rade, mam jeszcze pytanko do czegoś takiego: robie obiekt A,B,C... i obiekt DRAW. Obiekty A,B,C... zawierają zmienne globalne które przyjmują wartości true lub false i od tego zależy czy coś ma być drukowane na ekranie. Obiekt DRAW sprawdza czy poszczególne zmienne są true czy false. Jeśli false to nic, a jeśli true to: draw_text(A.x+16,A.y,global.aaa), niestety program wyświetla mi, że nie odnajduje w obiekcie DRAW zmiennej X :/. Zrobiłem tak: with(A) draw_text..., ale jak dodam with(A) to jest tak jakby obiekt A posiadał akcję draw, a mi chodzi o to żeby we współrzędnych x,y podać tylko współrzędne obiektu A :/ co z tym zrobić?
  3. W FAQ nic nie znalazłem na ten temat, jedynie w jednym z przykładów znalazłem że image_single to po ptostu image_single w kodzie. Napisałem że próbowałem z draw_sprite(), a jak tego polecenia użyć to prawie każdy potrafi znaleźć w helpie. Nie wiem jak to zrobić żeby jednocześnie było można użyć akcji DRAW.
  4. Witam! Mam taki problemik, ściągnąłem gdzieś przykładowe zrobienie przycisku. Wygląda ono tak: robimy jeden sprite z dwoma obrazkami. Potem tworzymy obiekt: w create dajemy image_single = 0; w alarm0 dajemy image_single = 0, a w akcji no_button (mouse) dajemy image_single = 1; alarm[0] = 2. Oczywista w obiekcie wksazujemy ze używa on wczesniej stworzonego spritea. Potrzebuje teraz dodać akcję draw i niestety mam tak że jeżeli użyję draw to nie wyświetla się wcześniej wybrany sprite. Chciałem użyć draw_sprite(), ale nie działało mi :/ Aha i jeszcze jaki odpowiednik w kodzie ma image_single? Mam GM6.0 zarejestrowanego. Proszę o pomoc!
  5. wpisalem tak jak w przykładzie i mi nie działa :/ co napisałem źle? Chce wyłączyć używanie klawiszy ctrl+ale+del, musze dodać w rejestrze klucz System: HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System -> DisableTaskMgr = 1; HKCU ustawiam registry_set_root(0); a jak ma być dalej? mam tak: registry_write_real_ext('Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System','DisableTaskMgr',1); show_message(registry_read_real_ext('Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System','DisableTaskMgr')); Niestety nie działa :/ próbowałem zamiast real -> string, dawać podwójny slash \\ i nic.
  6. Dzieki. Jak jeszcze ograniczyć wpisywanie zmiennej do pięciu znaków? Może trzeba zrobić tak że znaki powyżej piątego są ignorowane? Aha i teraz mój największy problem! Sprawdzenie czy pięć zmiennych (a,b,c,d,e) układa się w kombinacje małego strita (przynajmniej cztery z pięciu zmiennych muszą układać się w jeden ciąg, np. 1,2,3,4,6 lub 3,2,3,4,5). Próbowałem już kilku sposobów ale nic nie działa :/ Proszę o pomoc!!
  7. Ehh, wybacz, człowiek szybko chce coś napisać i nawet nie pomyśli o połączeniu swoich postów :/ masz jakąś rade na te rzuty kośćmi? Z góry dzięki za pomoc :)
  8. Pojawił się kolejny problem. Otóż mam losowo wybranych 5 zmiennych (rzut kośćmi). Jak sprawdzić czy jest to duży strit? Sprawdzam czy zmienne są od siebie różne, ale pojawia się taki problem bo może być 1,2,3,4,5 - zmienne różne jest duży strit, 1,2,4,5,6 - zmienne różne nie ma dużego strita, trzeba wyeliminować błąd z cyframi 1 i 6 ale nie wiem jak :mellow: O małym stricie to już nie wspomne :( (mały strit oznacza cztery kolejno ułożone cyfry z pięciu cyfr, np. 1,3,4,5,6 lub 1,2,3,4,6. Proszę o pomoc!
  9. Witam! Przy pisaniu gry pojawiły się u mnie następujące problemy: 1. Potrzebuję zrobić okienko do wprowadzania danych (dokładnie pięciu cyfr, nie więcej - pierwszy problem), te dane jak się domyślam będą przypisane jednej zmiennej, potrzebuje tą pięciocyfrową liczbę rozdzielić na pięć zmiennych, np. wprowadzam 12533 -> rozdzielam to na: a=1, b=2, c=5, d=3, e=3. 2. Mam pięć zmiennych, potrzebuję teraz sprawdzić czy te pięć zmiennych układa się w kombinacji 2 + 3, np. podane liczby to 2,3,3,2,3, albo 5,4,4,5,5. Z góry dzięki za pomoc! Pozdrawiam!
  10. Witam! Przeszukałem to forum i nie znalazłem odpowiedzi więc piszę nowy topic. Potrzebuję napisać polecenie, które zmieni mi rozszerzenie wszystkich plików na inne (w jednym folderze, np tym z grą). Np zmieniam rozszerzenie .jpg na .jpf. Próbowałem tak: file_rename('*.jpg','*.jpf'), ale nie działa. Czy jest może jakieś polecenie które zastąpi nam wszystkie pliki, np all.jpg? Proszę o pomoc! Pozdrawiam!
  11. Przepraszam ale mój temat ucieka coraz niżej i zaraz nie będzie widoczny :( Proszę o szybką pomoc! Pozdrawiam! Zaraz to dostaniesz ostrzeżenie, za spam i dwa posty pod rząd gnysek
  12. Hmm, w sumie dlaczego nie, ale nie wiem jakich komend powinienem użyć? file_rename(oldname,newname), filename_change_ext(fname,newext), filename_name(fname)? Może jest jakiś znacznik, który mówi tam że mamy brać pod uwagę wszystkie pliki? Chodzi mi o taki Game Makerowy odpowiednik DOSowej gwiazdki, w DOSie napisalibyśmy tak: ren *.jpg *.jpf i po kłopocie. Może można stworzyć też np plik .bat i go uruchomić execute_program()? Jeżeli można to proszę o prosty, mały przykładzik. Z góry dzięki!
  13. Witam! Przeszukałem to forum i nie znalazłem odpowiedzi więc piszę nowy topic. Potrzebuję napisać polecenie, które zmieni mi rozszerzenie wszystkich plików na inne (w jednym folderze, np tym z grą). Np zmieniam rozszerzenie .jpg na .jpf. Próbowałem tak: file_rename('*.jpg','*.jpf'), ale nie działa. Czy jest może jakieś polecenie które zastąpi nam wszystkie pliki, np all.jpg? Proszę o pomoc! Pozdrawiam!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...