Cześć Wszystkim!!
Mam mały problemik. Na początku powiem, że przekopałem wszystkie tutaj zawarte posty i nieznalazłem pokrewnego posta :) Szukam kodu który by mi umozliwiał płynne wybieranie powstałych duszków lub obiektów przypisanych do tablicy np.
tablica_powstałego_duszkaNR[x]=duszek.create lub cos takiego
duszek[1].create_obiect...
lub cos w tym rodzaju.
Jak by sie nie udało tak to chociaż dane już powstałego duszka, obiektu przypisac do tablicy z np. pozycjami np.
gdy jajo_stworzony{
global.poz_duszka[x]=string(duszek.x) + " "+string(duszek.y);
}
I to wszystko miało rence i nogi wytłumacze po co mi to jest:
A mianowicie tworze sobie taka gierke 'tyjkon' gdzie akcjia rozgrywa sie w mrowisku mrówek. Jest główna matka[zaraz po rujce] królowa i ona rozpoczyna cykl ewolucji mrowiska.
Najpierw szuka odpowiedniego miejsca do powstania mrowiska[chodzi po łące lub innym miejscu]. znajduje odpowiednie warunki wkopuje sie w ziemie i zaczyna cykl rozrodczy. Składa jajeczka które potem rosna karmione przez królowa. Gdy odpowieni czas upłynie wylęgają sie pierwsze mrówki. I tu potrzebuje własnie takich oto tablic, lub innych propozycji jak oznaczyc powstałe jajeczka, a potem mrówki, By pózniej wiedziec jaka populacjia jest w mrowisku wszystkiego.
Podam tagże stuktóre:
krulowa mrówek;
robotnica;
pielengnica;
żołnierz;
co za co odpowiadaja niewiencej wiecie chyba co?
prosze o podpowiedzi nie o gotowe kody [choć by sie by przydały] ;) ja lubie programowac i mam pewne doświadczenie w innych programach delphi c++ Ale te środowisko dopiero poznaje. A Game Maker przypadło mi do gustu :)
No nic, jak co to piszcie, ja cieszyc sie bede z każdej rady.
cześć!