Skocz do zawartości

krulik7

Użytkownicy
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia krulik7

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. Jejku niewiedziałem, że jeszcze cos zaproponujecie :) Naprawde wszelkie TU podane przykłady wykożystam, jak najlepiej.Dzis Późno po pracy jeste więnc, nic nie bede tworzył, ale sobota będzie odskocznią to podam jak to sie udało :) Pozatym jestescie Qul ludziska :D A jeszcze jedno te DS-a'y możesz więcej o nich coś powiedzieć bo pierwszy raz spotykam sie z taką funkcjią Spyro? Pozdrawiam Krzysiek!
  2. Czesc!!! Powoli mi sie udało wyszukac kilka fajnych instrukcji. Mianowicie takie jak: instance_number(obj)- zwraca liczbe tworzonego objektu, duszka:) instance_position(mouse_x,mouse_y,obj)- zwraca globalną liczbe powsałego duszka objektu na pozycji x,y :D kto szuka nie błądzi<- dodam kto czyta:) też:) mam nadzieje ze wam też sie te komendy przydadzą kiedyś. no to dalej do dzieła:)
  3. No właśnie coś podobnego do indexów sprite_index tylko jak to ugryś MAREK? a ta druga funkcjia co ma zazadanie?change_obiect(obiekt,true)?
  4. Cześć Wszystkim!! Mam mały problemik. Na początku powiem, że przekopałem wszystkie tutaj zawarte posty i nieznalazłem pokrewnego posta :) Szukam kodu który by mi umozliwiał płynne wybieranie powstałych duszków lub obiektów przypisanych do tablicy np. tablica_powstałego_duszkaNR[x]=duszek.create lub cos takiego duszek[1].create_obiect... lub cos w tym rodzaju. Jak by sie nie udało tak to chociaż dane już powstałego duszka, obiektu przypisac do tablicy z np. pozycjami np. gdy jajo_stworzony{ global.poz_duszka[x]=string(duszek.x) + " "+string(duszek.y); } I to wszystko miało rence i nogi wytłumacze po co mi to jest: A mianowicie tworze sobie taka gierke 'tyjkon' gdzie akcjia rozgrywa sie w mrowisku mrówek. Jest główna matka[zaraz po rujce] królowa i ona rozpoczyna cykl ewolucji mrowiska. Najpierw szuka odpowiedniego miejsca do powstania mrowiska[chodzi po łące lub innym miejscu]. znajduje odpowiednie warunki wkopuje sie w ziemie i zaczyna cykl rozrodczy. Składa jajeczka które potem rosna karmione przez królowa. Gdy odpowieni czas upłynie wylęgają sie pierwsze mrówki. I tu potrzebuje własnie takich oto tablic, lub innych propozycji jak oznaczyc powstałe jajeczka, a potem mrówki, By pózniej wiedziec jaka populacjia jest w mrowisku wszystkiego. Podam tagże stuktóre: krulowa mrówek; robotnica; pielengnica; żołnierz; co za co odpowiadaja niewiencej wiecie chyba co? prosze o podpowiedzi nie o gotowe kody [choć by sie by przydały] ;) ja lubie programowac i mam pewne doświadczenie w innych programach delphi c++ Ale te środowisko dopiero poznaje. A Game Maker przypadło mi do gustu :) No nic, jak co to piszcie, ja cieszyc sie bede z każdej rady. cześć!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...