Skocz do zawartości

MarYO

Użytkownicy
  • Postów

    24
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O MarYO

  • Urodziny 29.10.1983

O mnie

  • Skąd
    Poznań
  • Płeć
    Male

Osiągnięcia MarYO

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. Halo, halo! Pliki już dawno się różnią! (im123.gif i bg123.gif) A z tym algorytmem, to lekko przesadziłeś :D Zatrzymujemy się więc na tablicach.
  2. Co ja? Sado-maso? Mam zmienić nazwy 1192 plików? :P Powiedzmy, że to zrobię. A Ty w międzyczasie podpowiedz mi, jak zastosować tablice w tym konkretnym przykładzie - pliki pierwszoplanowe zostaną nazwane imNUMER.gif, tła bez zmian, bgNUMER.gif.
  3. Pliki pierwszego planu wyglądają tak: 1.gif do 1192.gif, pliki tła: bg1.gif do bg224.gif. Wszystkie pliki znajdują się w jednym podfolderze katalogu z execkiem, o nazwie "img". PS. Edytowałem poprzedniego posta - może powiedz mi, czy mój pomysł jest dobry, czy nie.
  4. Heh, ilość grafiki jest niezależna ode mnie (to na potrzeby jednej gierki) i wynosi dokładnie 1418 plików - z tego 1192 to obrazki pierwszoplanowe, 224 to tło, a 2 to puste, przezroczyste obrazki. Wiesz, ja próbowałem kombinować z dwiema zmiennymi, których wartości mówiłyby, które pliki wczytać (przypominam, że nazwy plików to liczby). Sądzę, że to dość proste rozwiązanie, ale jak dla mnie, to i tak na razie kosmos. Tylko nie wiem, jak zastosować coś takiego. No i przede wszystkim mam problem z tym władowaniem grafy z zewnętrznych plików. A jak oceniasz powyższe rozwiązanie? Powiedzmy, że zapisuję gdzieś lokalizację plików, a zmienne mówią, który plik wczytać. Jeśli się zmienią, wczyta się inny, odpowiedni plik. Brakuje mi tylko koncepcji na zapis, który będzie działał prawidłowo.
  5. Witam. Chcę zrobić prosty programik, w którym będzie można przeglądać i tworzyć "dwuwarstwowe" obrazki na zasadzie dopasowywania grafiki pierwszego planu do grafiki tła. Załóżmy, że mam kilkaset plików graficznych (co ważne, wszystkie mają takie same wymiary, a różnią się jedynie liczbami w nazwie pliku). Część z nich ma służyć jako "pierwszy plan" tego dwuwarstwowego obrazka, a część jako jego tło. Za zmianę obrazka pierwszoplanowego odpowiadać mają klawisze strzałek prawo/lewo, a za zmianę tła - strzałki góra/dół. Oczywiście wczytanie do zasobów GM'a takiej ilości sprite'ów nie wchodzi w grę. I tu zaczyna się magia, gdyż zwyczajnie nie kumam zasad wczytywania plików z zewnątrz i ich podmiany po wciśnięciu odpowiednich klawiszy. A, i jeszcze jedna nurtująca mnie kwestia - jak wczytywać te pliki z folderu innego niż ten, w którym znajduje się exec. Proszę o wyjaśnienie, jak tego dokonać. Z góry thx za pomoc.
  6. Dzięki. Jak na ironię wczoraj zessałem m.in. ten przykład, ale widocznie do tego nie looknąłem. A ma ktoś radę do pytania nr 2?
  7. Witam. Mam dziś dwie sprawy dotyczące ścieżek. 1. Wpierw zarzucę obrazek: Sprawa wygląda następująco: Obiekt, nazwijmy go "pociąg" porusza się po wytyczonej ścieżce (pathu). Istnieje też sprite "tor", który ma wymiary 1x16 px. Pytanie: Czy można tak ustawić opcje wyświetlania sprite'a "tor", aby "zapełnił" on całą długość ścieżki (innymi słowy narysować sprite w każdym punkcie ścieżki, zwrócony w kierunku wytyczonym przez ścieżkę w celu osiągnięcia efektu ciągłości toru)? Jeśli tak, to jaką komendą? (Jeśli jest jakaś alternatywna metoda osiągnięcia takiego efektu, chętnie poznam). 2. Obiekt pociąg jest centrowany na ekranie i zawsze jest zwrócony w górę (view_angle), jednak przy jeździe po krzywej linii delikatnie "trzęsie" nim w lewo i prawo oraz w górę i w dół. Pytanie: Jak temu zaradzić?
  8. Dzięki Tymon! To jest to! Już jesteś w Creditsach. :>
  9. Coś chyba to nie działa - efekt mam ten sam. Jeśli możesz, sprawdź, czy faktycznie z rozszerzonym wyświetlaniem sprite'a działa to poprawnie. Zastanawia mnie fakt, że przy biegu w lewo nie ma takiego problemu. Obrazki są w porządku - może to wina szybkości animacji (chociaż zmieniałem ją i tu także nie tkwi przyczyna takiego stanu rzeczy). Sam już nie wiem...
  10. Wciśnij i przytrzymaj spację. Jeśli nie pojawiło się to za pierwszym razem, spróbuj ponownie. Trzeba utrafić ten moment. Przy biegu bez wciśniętej spacji też jest to samo, tylko ze spacją jest to bardziej widoczne - rzucające się w oczy.
  11. Sry za double posta. Minęło trochę czasu... Dodaję plik gm6, aby można było looknąć w szczegóły oraz obrazek przedstawiający omawiany problem. Teraz powinno być łatwiej odpowiedzieć na moje pytanie. Konie v002.gm6 Pozdr.
  12. Witam. Tworzę prostą grę z końmi w roli głównej. Download tutaj. Mam jednak mały problem. Przy biegnięciu głównego/środkowego konia w prawo i wciśnięciu spacji (w "nieodpowiednim" momencie) koń, a właściwie jego łeb się deformuje - brak obramowania pyska konia albo podwójne czarne obramowanie części łba. Co zrobić, żeby tak się nie działo? Dodam tylko, że przy ruchu w lewo nie ma takiego problemu.
  13. MarYO

    Firefox / Opera nie działa

    Niech przejedzie kompa CCleanerem. Mój kumpel miał ostatnio podobny problem i pomogło. Najpierw niech usunie wszystkie śmieci: Cleaner -> Analiza -> Uruchom Cleaner, później niech wywali zbędne wpisy z rejestru: Rejestr -> Skanuj by znaleźć problemy -> Napraw zaznaczone problemy (pojawi się zapytanie o zapisanie kopii zmian w rejestrze na dysku - zapisujemy). Po tej operacji restartujemy kompa. Download tutaj.
  14. Dzięki za odp, a Tymonowi za playerka. Troszkę się to wszystko skomplikowało (czułem, że to nie takie proste). Będę musiał się chyba troszkę zagłębić w skryptach, by chodziło po mojemu. W każdym razie jeszcze raz thx. Tymon, jakby co, jesteś w creditsach. PS. lowrider: to z tym radiem - no comments...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...