Skocz do zawartości

kleraz

Użytkownicy
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia kleraz

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. Dzieki za rede nr 1, co do dwojki chodzi mi o narzedzia, ktore ulatwilyby (zautomatyzowaly) tworzenie animacji ruch. No wiesz klatka poczatkowa i koncowa. Czy taki cos ma w ogole sens :)
  2. Witam ! Mam problem, jak zresztą wielu tu piszących. Po pierwsze: nie wiem jak zrealizować taki o to efekt. Bohater gry staje na kładce, a ta po pewnym czasie mu znika, po czym on z niej spada. Czy jest na to jakiś prosty sposob. Próbuję to jakoś obejść, ale kod jest nie najlepszy. Po drugie: tworzę swoją pierwsza grę samodzielnie od podstaw, jest to platformowka; opracowałem ruch mojego bohatera (sprite'a), ale nie jest on taki jakbym chciał. Czy są jakieś programy (darmowe), ktore pomogłyby mi w fazie projektowania ruchu, tak by mozna to bylo zautomatyzowac? I to by bylo na tyle. Pozdro! ;)
  3. kleraz

    Procedury

    Z zalozenia w jezyk C sa okresolone tylko funkcje, moge zgadywac jedynie ze znasz Pascala i tam to jest scisle okreslone czy mamy do czynienia z funkcja czy procedura. W C wszystko zalezy od uzytkownika. Po pierwsze def funkcji wyglada nastepujaco: typ_zwracany nazwa_funkcji(argumenty funkcji) { instrukcje; opcjonalnie return (parametr); } gdzie: typ_zwracany to okreslony rodzaj struktury (moga to byc typy pierwotne int, float,char itd, lub wywiedzione przez Ciebie) nazwa_funkcji niepowtarzalny ciag znakow(uwaga na przeciazenia funkcji) argumenty to parametry, ktore przekazujesz do funkcji Gdy okreslimy typ_zwracany jako void to wowczas masz procedure Pascalowska. Pomijam w tym telegraficznym skrocie C++ i zawilosci zwiazane z przekazywaniem argumentow do funkcji gdyz jest to temat rzeka mozna by pisac i pisac. Polecam czytanie ksiazek to pomaga,
  4. Mam problem, projektuje moja pierwsza platmormowke i chcialbym wykonac plynny skok w gore lub zeskok z platformy. Gdy uzywam zwyklych instrukcji inkrementacji i dekrementacji to wyglada to dosyc sztucznie. Czy jest na to jakis sposob. ;)
  5. Witam ! Chcialbym animowac obiekt przy uzyciu klawiatury, tak by podmieniac kolejne klatki ze spriteami podczas ruchu. Czy jest jakies sensowne rozwiazanie tego problemu. :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...