Skocz do zawartości

Kamlot

Użytkownicy
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia Kamlot

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. um, ale strój się porusza, wraz z postacią jest dopasowany ruch tak by każda zmiania bluzki czy spodni leżała na spricie do każdego kierunku poruszania, więc nie moge zrobić speed=0, potrzebuje po prostu sposobu na możliwość kilkakrotnego change instance object w jednym evencie.
  2. umm przykład pokazuje jak zrobić edytor twarzy za pomocą klatek danego Spritu, więc jak mam zrobić animacje poruszającego się tego właśnie Spritu skoro w nim będzie zamiast animacji około 20 klatek z samymi strojami? może jest jakiś sposób to bym prosił o podzielenie się takowym ze mną :P
  3. um nie jestem jednym z tych, którym za jednym problemem nie chce się chwile poszukać i lecą z tym na forum... ten przykład z FaceMaker jest niezły ale jak sama nazwa przykłądu wskazuje, tylko do twarzy bochatera, ja potrzebuje pomocy do zrobienia edytowania stroju, każdy element stroju to inny sprite który ma swoją animacje ruchu zgodną z animacją ruchu nagiej postaci bochatera. Potrzebuje po prostu pomocy przy zrobieniu ponownej opcji Change Instance object danego elementu ubioru by zaraz po jednym stroju zmieniał się po kliknięciu na drugi :] prosiłbym o pomoc.
  4. Otóż zrobiłem już sprity do fryzur, bluzek, spodni itp. Zrobiłem już także że podczas Character Creation w mojej grze można te elementy zmieniać, z tym że narazie po jednym kliknięciu na Hair zmieniają sie na nastepnego fryza i chce zrobic by po kolejnym kliknięciu na Hair znowu się zmieniły na nastepne. Mam też problem z zatwierdzeniem tego co wpisze gracz w danych rubrykach CHaracter Creation jak np. "Name:" zrobiłem już opcje możliwości wpisywania po kliknięciu na miejsce wpisywania ale tekst znika po nacisnięciu enter, oraz jak zrobić by wpisany tekst pokazywał się podczas dalszej gry w tych miejscach gdzie powinien jak np. w Statusie gracza. prosiłbym o pomoc :P z góry wielkie dzięki.
  5. Mam kilka problemów i nie chce do każdego z nich robić nowy topic więc daje wszystko tutaj 1.Otóż mam pewien problem co do dzwięku, moja postać rzuca fuma shurikenami które wbijają sie w ściane i wydają dzwięk wbijanego ostrza, i tu wszystko idealnie działa z tym że co jakiś czas zdażą sie że wbija się za głęboko i wtedy obiekt Fuma shurikena jest na obiekcie Block czyli na tym na ktorym sie powinien zatrzymać i wydać raz dzwięk, ale gdy jest na nim dzwięk leci w nieskonczoność, czy można jakoś tak zrobić by Fuma hsuriken za bardzo czasami się nie wtapiał w obiekt, na którym ma się zatrzymać? 2. W mojej grze na lewym górnym rogu ekranu jest avatarek mojej postaci obok paska HP zriobiony opcją draw, i chce zrobić taki patent jak w Doomie że co założmy 20 HP mniej avatarek postaci zmienai się na coraz bardzije pokrwawionego, jak tego dokonać? 3. W mojej grze narazie mam 2 bronie i gdy się je weźmie ukazuje sie ich zminimalizowana ikonka obok avatarku postaci, i chce zrobić coś takiego by obok tych ikonke pojawiała się jeszce ubywająca po strzale liczba amunicji tej broni, jak tego dokonać? 4. W mojej grze zamiast Health dałem opcje Life żeby móc zastąpić ilość Life imagem, czyli spritem. i chciałbym sie dowiedzieć jak zrobić ograniczenie na to Life że max ma być 100? bo narazie co nie wezme czegoś do uleczania to wychodzi mi ponad 300 5. Jak zrobić okienka rozmowy i wyboru? tzn że bochater podchodzi do NPC stojącego gdzieś na planszy i wtedy pojawia sie po naciśnieciu spacji okienko w którym NPC mówi daną kwestie i stawia wybór planszy? Przepraszam jeżeli pytania są nieco głupie, ale jestem dość początkującym w GM, więc prosiłbym o wyrozumiałość i w miare łatwe i zwięzłe wytłumaczenie :P z góry wielkie dzięki za pomoc :] Acha, i mam jak coś to GM. 6 bez rejestracji
  6. um nom teraz juz nieco więcej rozumiem ^^ fnx Ultimate a pomógłby mi ktoś z zrobieniem drabiny po ktorej postać sie wspina? xP bo z przykłądu z gamemaker.nl robie identycznie jak tam jest, ale postać starsznie wolno jedynie opada z drabiny i nie można sie po niej wspinać
  7. nom tego typu proste rzeczy sie domyśliłem :P ale po prostu dane działania działają, ale nie tak jak poczeba, przykładowo animacja nie przerywa po wykonaniu klatek do tej animacji i nie wraca spowrotem do stand postaci, gdy się bawie metodą prób i błędów to dochodzi mi do tego że znowu wszystko działa dobrze i postac animuje sie raz itp ale np potem nie może sie poruszać albo coś innego sie krzaczy, dlatgeo chcialem sie powzorować na kilku przykładach :P też wyznaje najlepszą nauke metoda prób i błędów, ale tu wchodzi jeszcze w gre moj angielski x3 który nie jest na zbyt wysokim poziomie i mi to wszystko utrudnia, za cholere nie wiem co to ma być Else czy jakieś inne klocki itp wiec trudno jest mi sie domyślać :P dotychczas bawilem sie na programach do orbienia gier po polsku x3 teraz to wyższa szkoła w każdym razie w Gm żeby zrobić jedną opcje trzeba pobawic sie mnóstwem klocków o których wogle nie mam pojęcia choćby z mojego niskiego angielskiego, trzeba kombinowac mieszac itp xP dlatego mecze sie już ze 3 tygodnie metdodą prób i błedów i narazie różnorako to wychodzi :P dlatego chcialem jakiś po prostu przykład
  8. no cóż ;p praktycznie wszystko, z gamemaker.nl postać ma tylko 3 rodzaje spritu, moja ma ze 20 jak np stanie, chodzenie, atakowanie na różne sposoby, różne bronie i wiele innych dodatkowych animacji. Gdybym miał np przykład jakiejś gry MARIO na GM robionej bym wtedy wiedział jak zrobić trik że Mario po wzięciu kwiatka ma ogniste kulki czy po piórku potrafi latać i tym podobne inne problemy, z którymi jest mi trudno się samemu uporać. Po prostu było by mi o niebo łatwiej robiąc gre wzorując się na jakiejś innej dobrej platformówce bo z tego co piszą w pomocy forumowicze po porstu niewiele rozumiem jak mi ktoś powie że mam se wkleić kod taki i taki w to i to. Bawie się GM od zaledwie bodajże 3 tygodni :P dlatego bardzo bym prosił o jakiś ciekawy przykład gry platformowej do zassania
  9. Zna ktoś może jakiś dobry przykład platformowki do GM6.1 nie zarejestrowanej wersji do zassania? bardzo potrzebuje bo z tłumaczenia forumowiczów niestety niewiele rozumiem bo jestem dość początkujący, więc bym uczył sie bezpośrednio z jakiegoś przykładu lub chociazby kopiował dane sposoby na rozwiązywanie problemów dotychczas zabawiałem sie przykładem z tej stronki http://www.gamemaker.nl/tutorial.html ale na tym toutrialu do platformówek nie ma połowy tego czego niezwykle potrzebuje, więc plz jeśli ktoś miałby linka do jakiegoś przykładu albo sam by robił własną platformówke to byłbym wdzieczny za podzielenie sie :) z góry wielkie fnx
  10. um, wybaczcie ale od bardzo niedawna zaczołem zabawe z gamemaker i jestem jeszcze bardzo początkujący, więc nie do końca łapie jak gdzie jaki kod wkleić czy co z czego usunąć, prosiłbym nieco zwięźlej :P gdy robie event animation end i wstawiam tam sprita ze stand mojej postaci by animacja ataku sie nie powtarzała to działa ale animacja ataku trwa ułamek sekundy, co zrobić by trwała tyle ile zajmują klatki animacji? ten kod image_xscale =1; mam wkleić w opcje "Execute a piece of code" w "step"? czy gdzie? bo tego dokładnie tez nie jaże "precise collision checking" nie jestem pewien czy chodzi o to samo co "if a position is colision is free" czy też o jakąś inną opcje, bo jeżeli wyłączam "if a position is colision is free" w każdym evencie mojej postaci i robie "mask" na obiekt do kolizji to działa ale postać jest prawie metr od obiektu na którym powinna stać, oarz z tymi szerokościami pola kolizji jeśli to nie problme to prosiłbym o jakieś tłumaczenie bo nie łapie na czym to może polegać :P z góry fnx i sorry za głupie pytania i za męczenie
  11. witam, mam kilka problemow z platformowką :P po pierwsze moja postac chodzi normalnie po klockach na ktorych ma kolizje z zatrzymaniem ale co chwile sie zawiesza na nich, co zrobic by zawsze swobodnie chodzila i skakała? po drugie mógłby mi ktoś pomoc zrobic atak do postaci? tzn aktualnie moja postac atakuje z niezatrzymujaca sie animacja, jak zrobic by animacja udezenia nastapila tylko raz? tutaj daje pryzkład mojej gry żeby sie zapoznać w jaki sposob ja robilem, z gory dziękuje za pomoc :) http://kamlot8.w.interia.pl/a.gm6
  12. Witam, mam pewien problem ze animacją mojej postaci w mojej platformówce, otóż moja postać ma animacje w stanie stojącym i chodzącym itp, lecz gdy naciskam podczas gry by postać chodziła na lewo lub prawo to kieruje sie w tą strone ale animacja zatrzymuje sie na pierwszej klatce, co zrobić by postać poruszała swoją animacją podczas przyciskiwania przycisku chodzenia? oraz by po puszczeniu przycisku do chodzenia postać spowrotem wróciła do animacji stojącej w miejscu jak co to robiąc tą platformówke wzorowałem sie na tym toutrialu http://www.gamemaker.nl/tutorial.html bardzo proszę o pomoc :P z góry dziękuje
×
×
  • Dodaj nową pozycję...