Skocz do zawartości

peterz_pl

Użytkownicy
  • Postów

    134
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O peterz_pl

  • Urodziny 01.01.1989

Informacje

  • Team
    FG Studio

O mnie

Ostatnie wizyty

5 208 wyświetleń profilu

Osiągnięcia peterz_pl

Cadet

Cadet (3/13)

0

Reputacja

  1. Dzieki za info. Ale to w jaki sposob tworcy umieszczaja swoje gry dla "szerszej publiczności"? Eksport do exe a nastepnie... ? Z tego co wiem na Steam w sprzedazy jesy wiele gier z GameMaker.
  2. Cześć, Przeszukiwałem forum i FAQ, ale nie mogłem nigdzie znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie: Jak to jest z darmową wersją GameMaker: Studio (1). Z tego co wiem, można publikować utworzone gry na steam. Czy wybierając opcję "public", gra jest zgłaszana do greenlight? Podpowiedzcie proszę jak to działa, ewentualnie prośba o jakieś linki "szkoleniowe" Z góry dzięki.
  3. Jeżeli znajdziesz chwilkę i pomysł jak to odblokować, będę wdzięczny za info. Bez odbioru :)
  4. Próbuję zwiększyć wymiary gry i jak bardzo bym go nie rozciągał, i tak zostaje 1024x600. Przy zmniejszaniu okna nie ma problemu. Zmniejszałem i zwiększałem rozdzielczość ekranu w Windows, próbowałem zwiększyć wielkość roomu w Room>Settings>View in room oraz Room>Settings>Port on screen, niestety nadal największymi wymiarami okna są 1024x600. Poniżej screen:
  5. @I am Lord Świetna rzecz. Pytanie tylko jedno: Czy można zwiększyć maksymalną rozdzielczość? Bo aplikacja nie pozwala przekroczyć 1024x640 (a potrzebuje zacząć od 1280x720. Zmniejszać lub zwiększać)
  6. Ok, tylko ze gra musi dzialac w oknie. Na moim monitorze na rozdzielxzosci 1280x720 okno jest prawie na caly ekran. Na komputerze nr.2 jest to juz male okienko. A po powiekszeniu wszystko jest zamglone.
  7. Cześć, Potrzebuję rady. Mój twór będzie wyświetlany na kilku komputerach o różnych monitorach i rozdzielczościach ekranu. Obecnie stosuję poniższe, zapisując rozdzielczość do pliku ini. Problem tylko w tym, że po zmianie rozdzielczości z domyślnej na inną, gra gubi ostrość (a tekstury się rozjeżdżają). Wszystko nawet, gdy gra przybierze rozdzielczość, która jest aktualnie ustawiona w Windows. Czy mogę coś dodać do poniższego, aby to zmienić? Czy da się również zmienić jakoś opcje: Room>Settings>View in room oraz Room>Settings>Port on screen kodem? Z góry dzięki za info. GML //czytaj ini ini_open(working_directory + "settings.ini") global.i=ini_read_real("rozdzielczosc","i",0) w=global.rozdzielczosc[global.i,1] h=global.rozdzielczosc[global.i,2] //Ustawianie view_wview=round(w); view_hview=round(h); view_wport=view_wview; view_hport=view_hview; surface_resize(application_surface,view_wview,view_hview); display_set_gui_size(view_wview,view_hview); window_set_size(view_wview,view_hview); ini_close();
  8. W załączniku skrypty: https://gmclan.org/up1048_3_CSV_i_GMFile.html EDIT: Użyłem poniższego i to rozwiązało problem. Bez DLL GML adres =get_save_filename("CSV Files|*.csv","") file_copy(working_directory+"tester123123123.csv",adres);
  9. Robiłem wszystko to co piszesz, pozmieniałem na FS_, dodałem do nazwy pliku C:\bla bla bla\, nie zapisuje pliku nigdzie (nawet jak nie dodaje ścieżki tylko jest sama nazwa) Trudno, poddaję się. Dzięki za odpowiedzi.
  10. To się zgadza, pytanie jak wyznaczyć mu ścieżkę zapisu pliku :)
  11. Chętnie :) Czy wiesz może która funkcja odpowiada za wybór miejsca docelowego? Bardzo proszę o pomoc, utknąłem w martwym punkcie przy pisaniu gry... https ://pl.scribd.com/document/222768821/GM...System-Doc-1-4
  12. Siedzę nad tym od 3 dni i nie potrafię. Próbuję ustalić folder zapisu, ale to nic nie daje. GML FS_set_gm_save_area("C:\Users\??\Desktop") A poniżej kod do zapisu do CSV. Chociaż równie dobrze można tą tablicę2d zapisywać do innego formatu. Z tym niestety u mnie jeszcze gorzej. Temat chyba do zamknięcia, niestety nie potrafię tego ogarnąć. GML ///csv_save(filename, array, _sep) /*************************************************** Loads in an included .csv file argument0 - The filename of the .csv argument1 - The array to be converted to a .csv argument2 (Optional) - The seperator being used if not "," returns: N/A ***************************************************/ var fname = argument[0]; // The filename you want to use var arr_tmp = argument[1]; // The array you want to save as a .csv var file; // Stores the file id var str = ""; // Temp store the string as it is being complied // Select the seperator being used if (argument_count > 2) var sep = argument[2]; // Use custom seperator else var sep = ";"; // Default seperator file = file_text_open_write(string(fname) + ".csv"); // Open or create the .csv for (i = 0; i < array_height_2d(arr_tmp); i++) { str = ""; // Compile the string to be written for (var j = 0; j < array_length_2d(arr_tmp, i); j++) { str += string(arr_tmp[i, j]); str += sep; } str = string_delete(str,string_length(str),1); // Remove the seperator at the end of the string file_text_write_string(file, str); // Write the string to the file file_text_writeln(file); // Insert an endline character } file_text_close(file); // Close the file
  13. ds_grid bardzo fajne, będę korzystał. Może rozwijając powyższy temat, potrzebuję, żeby plik z danymi mógł być wczytywany przez kilka komputerów. Podpowiedzcie proszę jak najlepiej to zrobić. Czy GM:S może przykładowo skopiować plik zapisywany w appdata/local/gra do wyznaczonego miejsca na dysku (get_save_filename())?
  14. W jakim formacie zapisuje się taki plik? I czy można go zapisywać i odczytywać z dowolnego miejsca na dysku?
  15. Cześć, Posiadając w swojej grze tablicę z danymi, chciałbym ją zapisać do pliku zewnętrznego, aby przy kolejnym uruchomieniu została z tego pliku z powrotem wczytana. Czego najlepiej w tym przypadku użyć? W swojej grze mam skrypt otwierający pliki csv (wartości są wczytywane do tablicy). Niestety mam problem z jego zapisywaniem, więc pytam was czy jest na to jakiś lepszy sposób? Z góry dzięki ludkowie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...