-
Postów
134 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O peterz_pl
- Urodziny 01.01.1989
Informacje
-
Team
FG Studio
O mnie
-
Skąd
P?OCK
- Adres www
Ostatnie wizyty
5 208 wyświetleń profilu
Osiągnięcia peterz_pl
Cadet (3/13)
0
Reputacja
-
Dzieki za info. Ale to w jaki sposob tworcy umieszczaja swoje gry dla "szerszej publiczności"? Eksport do exe a nastepnie... ? Z tego co wiem na Steam w sprzedazy jesy wiele gier z GameMaker.
-
Cześć, Przeszukiwałem forum i FAQ, ale nie mogłem nigdzie znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie: Jak to jest z darmową wersją GameMaker: Studio (1). Z tego co wiem, można publikować utworzone gry na steam. Czy wybierając opcję "public", gra jest zgłaszana do greenlight? Podpowiedzcie proszę jak to działa, ewentualnie prośba o jakieś linki "szkoleniowe" Z góry dzięki.
-
Jeżeli znajdziesz chwilkę i pomysł jak to odblokować, będę wdzięczny za info. Bez odbioru :)
-
Próbuję zwiększyć wymiary gry i jak bardzo bym go nie rozciągał, i tak zostaje 1024x600. Przy zmniejszaniu okna nie ma problemu. Zmniejszałem i zwiększałem rozdzielczość ekranu w Windows, próbowałem zwiększyć wielkość roomu w Room>Settings>View in room oraz Room>Settings>Port on screen, niestety nadal największymi wymiarami okna są 1024x600. Poniżej screen:
-
@I am Lord Świetna rzecz. Pytanie tylko jedno: Czy można zwiększyć maksymalną rozdzielczość? Bo aplikacja nie pozwala przekroczyć 1024x640 (a potrzebuje zacząć od 1280x720. Zmniejszać lub zwiększać)
-
Ok, tylko ze gra musi dzialac w oknie. Na moim monitorze na rozdzielxzosci 1280x720 okno jest prawie na caly ekran. Na komputerze nr.2 jest to juz male okienko. A po powiekszeniu wszystko jest zamglone.
-
Cześć, Potrzebuję rady. Mój twór będzie wyświetlany na kilku komputerach o różnych monitorach i rozdzielczościach ekranu. Obecnie stosuję poniższe, zapisując rozdzielczość do pliku ini. Problem tylko w tym, że po zmianie rozdzielczości z domyślnej na inną, gra gubi ostrość (a tekstury się rozjeżdżają). Wszystko nawet, gdy gra przybierze rozdzielczość, która jest aktualnie ustawiona w Windows. Czy mogę coś dodać do poniższego, aby to zmienić? Czy da się również zmienić jakoś opcje: Room>Settings>View in room oraz Room>Settings>Port on screen kodem? Z góry dzięki za info. GML //czytaj ini ini_open(working_directory + "settings.ini") global.i=ini_read_real("rozdzielczosc","i",0) w=global.rozdzielczosc[global.i,1] h=global.rozdzielczosc[global.i,2] //Ustawianie view_wview=round(w); view_hview=round(h); view_wport=view_wview; view_hport=view_hview; surface_resize(application_surface,view_wview,view_hview); display_set_gui_size(view_wview,view_hview); window_set_size(view_wview,view_hview); ini_close();
-
W załączniku skrypty: https://gmclan.org/up1048_3_CSV_i_GMFile.html EDIT: Użyłem poniższego i to rozwiązało problem. Bez DLL GML adres =get_save_filename("CSV Files|*.csv","") file_copy(working_directory+"tester123123123.csv",adres);
-
Robiłem wszystko to co piszesz, pozmieniałem na FS_, dodałem do nazwy pliku C:\bla bla bla\, nie zapisuje pliku nigdzie (nawet jak nie dodaje ścieżki tylko jest sama nazwa) Trudno, poddaję się. Dzięki za odpowiedzi.
-
To się zgadza, pytanie jak wyznaczyć mu ścieżkę zapisu pliku :)
-
Chętnie :) Czy wiesz może która funkcja odpowiada za wybór miejsca docelowego? Bardzo proszę o pomoc, utknąłem w martwym punkcie przy pisaniu gry... https ://pl.scribd.com/document/222768821/GM...System-Doc-1-4
-
Siedzę nad tym od 3 dni i nie potrafię. Próbuję ustalić folder zapisu, ale to nic nie daje. GML FS_set_gm_save_area("C:\Users\??\Desktop") A poniżej kod do zapisu do CSV. Chociaż równie dobrze można tą tablicę2d zapisywać do innego formatu. Z tym niestety u mnie jeszcze gorzej. Temat chyba do zamknięcia, niestety nie potrafię tego ogarnąć. GML ///csv_save(filename, array, _sep) /*************************************************** Loads in an included .csv file argument0 - The filename of the .csv argument1 - The array to be converted to a .csv argument2 (Optional) - The seperator being used if not "," returns: N/A ***************************************************/ var fname = argument[0]; // The filename you want to use var arr_tmp = argument[1]; // The array you want to save as a .csv var file; // Stores the file id var str = ""; // Temp store the string as it is being complied // Select the seperator being used if (argument_count > 2) var sep = argument[2]; // Use custom seperator else var sep = ";"; // Default seperator file = file_text_open_write(string(fname) + ".csv"); // Open or create the .csv for (i = 0; i < array_height_2d(arr_tmp); i++) { str = ""; // Compile the string to be written for (var j = 0; j < array_length_2d(arr_tmp, i); j++) { str += string(arr_tmp[i, j]); str += sep; } str = string_delete(str,string_length(str),1); // Remove the seperator at the end of the string file_text_write_string(file, str); // Write the string to the file file_text_writeln(file); // Insert an endline character } file_text_close(file); // Close the file
-
ds_grid bardzo fajne, będę korzystał. Może rozwijając powyższy temat, potrzebuję, żeby plik z danymi mógł być wczytywany przez kilka komputerów. Podpowiedzcie proszę jak najlepiej to zrobić. Czy GM:S może przykładowo skopiować plik zapisywany w appdata/local/gra do wyznaczonego miejsca na dysku (get_save_filename())?
-
W jakim formacie zapisuje się taki plik? I czy można go zapisywać i odczytywać z dowolnego miejsca na dysku?
-
Cześć, Posiadając w swojej grze tablicę z danymi, chciałbym ją zapisać do pliku zewnętrznego, aby przy kolejnym uruchomieniu została z tego pliku z powrotem wczytana. Czego najlepiej w tym przypadku użyć? W swojej grze mam skrypt otwierający pliki csv (wartości są wczytywane do tablicy). Niestety mam problem z jego zapisywaniem, więc pytam was czy jest na to jakiś lepszy sposób? Z góry dzięki ludkowie.