I )Potrzebował bym kodu (z wytłumaczeniem) na płynny ruch bohatera podzielonego na kilkanaście (lub w ostateczności kilka części)
1.głowa
2.tułów
3.ramie 1
4.ramie 2
5.ręka 1
6.dłoń 1
itd. (chodzi mi o widok z boku)
Wystaczy mi ruch jednej kończyny z wytłumaczeniem
II )Czy można zrobi coś takiego że po wciśnięciu np. 1F otwiera się okno w którym można pisac gre a po wyłączeniu zmiany pojawiają się w grze (chodzi mi już o gre w pliku instalacyjnym a nie w pliku game makera)
PS:
Mam game maker 7 (nie pelnego) więc prosił bym o kod który zadziała w wersji nie pełnej
Jutro postaram się zilustrowac to o co mi chodziło
Wiem że przed chwilą pisałem posta ale żeby był porządek to pisze drugiego (chodzi o coś całkiem innego)
Nigdy nie robiłem wrogów w grze a tera potrzebuje wroga który by :
gracz ma kod na chodzenie:
if ( keyboard_check( vk_left ) ) direction += 5;
else if ( keyboard_check( vk_right ) ) direction -= 5;
if ( keyboard_check( vk_up ) ) speed = 2;
else if ( keyboard_check( vk_down ) ) speed = -2;
i dobrze by było gdyby wróg poruszał się w ten sam sposób.
Na starcie mówie że nie jestem zbyt dobry w programowaniu (podstawy znam) !!!
No to tak :
if score=200
{
room_goto_next()
}
FATAL ERROR in
action number 2
of Step Event
for object gracz:
Moving to next room after the last room.
Dzięki rewlisz a mógł byś zrobić przykład z drabinami (i grawitacja) ?!
lenin w kolizji z drabina wstawilem kod na chodzenie w góre, dół, lewo, prawo i gravity=0
niby dziala - zatrzymuje sie na obiekcie, ale kiedy naciskam ruszam sie
w prawo lub lewo to spadam na sam dół.
apropo:
weź mi wytlumacz gdzie wpisac ten kod.
Juz skabowalem ze zamisat obj_drabina trzeba wpisac drabina
ale bohaterodrazu s[pada na sam dół planszy (nie zatrzymuje sie na obiektach SOLID)
acha to ze spada dotyczy sie 2 kodu
Przy włanczaniu gry wyswietla się błąd:
ERROR in
action number 1
of Step Event
for object obj_hero:
Error in code at line 1:
if(place_meeting(x,y,obj_drabina))
at position 22: Unknown variable obj_drabina
Zamiast obrotu postaci o z dokłądnością do 10 stopni wystarczy mi z dokładnością do 90 stopni
Czyli żeby stript zmieniał się kiedy postać idzie w lewo , prawo itd