kamil321 Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 Zrobiłem takie cóś: if keyboard_string='gotolvl1' { room_goto(0) } if keyboard_string='gotolvl2' { room_goto(1) } if keyboard_string='gotolvl3' { room_goto(2) } if keyboard_string='gotolvl4' { room_goto(3) } if keyboard_string='gotolvl5' { room_goto(4) } if keyboard_string='gotolvl6' { room_goto(5) } if keyboard_string='hpmax' { health=100 } if keyboard_string='godmode' { lives+=1 } i mogę wpisać podczas gry tylko jeden kod :( a to dlatego, że gdy wpiszę np. godmode i dostaje ciągle życia, i jak chce wpiszć gotolvl6 to łapie jako "godmodegotolvl6" no i z tym jest kłopot. Nie wiem co zrobić, żeby po wpisaniu kodu keyboard_string się czyścił... (nie pomaga keyboard_string=''). PS.: To mam w stepie mojego hero. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 if( keyboard_check_pressed( vk_enter ) ) { if keyboard_string='gotolvl1' { room_goto(0) } if keyboard_string='gotolvl2' { room_goto(1) } if keyboard_string='gotolvl3' { room_goto(2) } if keyboard_string='gotolvl4' { room_goto(3) } if keyboard_string='gotolvl5' { room_goto(4) } if keyboard_string='gotolvl6' { room_goto(5) } if keyboard_string='hpmax' { health=100 } if keyboard_string='godmode' { lives+=1 } keyboard_string=''; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil321 Opublikowano 20 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 :D :D :D Pięknie, dzięki wieeelkie ale ale. Czy da się zrobić "konsolę" (wiem, że się da ale jak??) że np po wduszeniu F12 się "wysuwała" i tam by się wpisywało kody?? Taki mały wiersz poleceń. I nie chodzi mi o oddzielnego rooma tylko malutkie okienko (drawem w kodzie). :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 if( keyboard_check_pressed( vk_enter ) ) { if keyboard_string='gotolvl1' { room_goto(0) } if keyboard_string='gotolvl2' { room_goto(1) } if keyboard_string='gotolvl3' { room_goto(2) } if keyboard_string='gotolvl4' { room_goto(3) } if keyboard_string='gotolvl5' { room_goto(4) } if keyboard_string='gotolvl6' { room_goto(5) } if keyboard_string='hpmax' { health=100 } if keyboard_string='godmode' { lives+=1 } keyboard_string=''; } Offtopicowo dodam, że lepiej byłoby to zrobić na switchu B) :D :D :D Pięknie, dzięki wieeelkie ale ale. Czy da się zrobić "konsolę" (wiem, że się da ale jak??) że np po wduszeniu F12 się "wysuwała" i tam by się wpisywało kody?? Taki mały wiersz poleceń. I nie chodzi mi o oddzielnego rooma tylko malutkie okienko (drawem w kodzie). :huh: Zrób obiekt, który byłby tworzony przez np. przez "~" i funkcje do rysowania niech odwołują się do niego :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil321 Opublikowano 20 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 Zrób obiekt, który byłby tworzony przez np. przez "~" i funkcje do rysowania niech odwołują się do niego :). Yyy że co?? Jam nie jest taki zaawansowany. Mnie chodzi o to żeby zrobić drawową konsolę żeby się wyświetlała po wduszeniu np F12. Z samą konsolą to bym sobie dał radę (invisible/F12-->visible) :) ale najlepsze jest to że nie kojarzę jak zrobić w konsoli pole tekstowe, że jak wpiszę COŚ to on na ten string COŚ zareaguje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 Tzn. chodzi ci o textboxa po prostu... Hmmm... O znalazlem linka... https://forum.gmclan.org/index.php?showtopi...&hl=textbox ... Dodaj tam na początku pierwszego kodu... if keyboard_check_pressed(vk_f12) ... ... No i zmień argumenty oczywiście... Pozdr... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil321 Opublikowano 20 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 Heeh. Zrobiłem to tak: if (keyboard_check_direct(vk_f12)) { draw_sprite(sprite14,sprite_index,view_xview+190,view_yview+5) draw_text(view_xview+195,view_yview+6,keyboard_string) } Ale pole się pokazuje tylko jak trzymam f12, a jak puszczę to nie... A ja chcę żeby było jak nacisnę raz, a jak drugi to znika :) . :blink: :blink: :blink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 No to zrób taj jak ja mówiłem: keyboard_check_pressed a nie jakiś direct !! Ta opcja właśnie tak działa, że dana akcja dzieje się wtedy, kiedy się trzyma klawisz !! O Boshe, co za świat !! xD @Edit: Jak chcesz zrobić żeby za pierwszym razem się pojawiało, a za drugim znikało, to używaj tak zwanej "przeskoczki dwustronnej", w skrócie "przezkaczki"... Tzn. daj na początku jeszcze np. if appear a później już w tym keyboard_check_pressed daj appear = false. Jeszcze wcześniej dałbyś if keyboard_check_pressed(vk_f12) then appear = true... Sry, że bez kodów, ale nie zdążyłem już kliknąć "Więcej opcji" a jak ogólnie wiadomo, to (nie wiem, może tylko u mnie) to jak się pisze w Fast Reply lub albo chociażby [b] to ta opcja nie działa... xP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil321 Opublikowano 21 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Uhhh udało się... Zmienna false na true i po kłopocie... thx4all! Mój kod: W create code = false W "press F12" if code = false { code = true } else if code = true { code = false } W draw if code = true { draw_sprite(sprite14,sprite_index,view_xview+190,view_yview+5) draw_text(view_xview+195,view_yview+6,keyboard_string); } i wszystko gra :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się