yhym Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 Witam, dopiero zaczynam zabawę z Game Maker'em i mam mały problem, chciałbym zrobić animacje sprita. A dokładnie załóżmy że jest postać i np. naciskając lewą strzałkę postać porusza się w lewo i wtedy pokazuje się animacja postaci idącej w lewo. Tak jak jest to np. w "mario" po prostu chciałbym aby postać była stateczna bez ruchu a po przyciśnięciu odpowiednich klawiszy animowała się. Mam nadzieję że w miarę jasno wyjaśniłem o co mi chodzi, z góry dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panboni Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 Dwa sprity: mario (podczas gdy postać stoi, odwrócona w prawo) mario_ruch (podczas gdy postać jest w ruchu, także odwrócona w prawo) Event Step: GML if ( keyboard_check( vk_left ) ) { image_xscale = -1; // odwrocona x -= 4; // szybkosc ruchu image_speed = 0.5; // szybkosc animacji } else if ( keyboard_check( vk_right ) ) { image_xscale = 1; // nie odwrocona x += 4; // szybkosc ruchu image_speed = 0.5; // szybkosc animacji } else { // postac stoi image_speed = 0; } To by było na tyle :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 nie lepiej GML [Step] if ( keyboard_check( vk_left ) ) { image_xscale = -1; // odwrocona x -= 4; // szybkosc ruchu; // szybkosc animacji } else if ( keyboard_check( vk_right ) ) { image_xscale = 1; // nie odwrocona x += 4; // szybkosc ruchu // szybkosc animacji } [Create] image_speed = 0.5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panboni Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 Nie, bo jak stoi, to niepotrzebnie jest animacja. Chyba, że ma być - ale wtedy szybkość animacji może być inna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yhym Opublikowano 5 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 Dobra wielkie dzięki, działa! PS: A jak zrobić żeby po puszczeniu klawisza postać wróciła do normalnej postaci (w tej chwili zatrzymuje się na klatce animacji), i jak zrobić aby postać w miejscu np też była animowana załóżmy macha ręką (ja jak dodaje obrazek gif w którym jest animowana postać to dzieli się ona na poszczególne klatki). Jeżeli ktoś może i chce mi pomóc to będę bardzo wdzięczny ale zrozumiem jeżeli nikt nie odpowie bo wiem że to nie jest miłe robić wszystko za kogoś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZG Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 Masz sprite np:Mario (który stoi) Dodajesz gifa i dzieli ci się on na klatki? To dobrze W push left sprite_index=Mario_Stand image_speed=0.25 I to na tyle PS:Ja też robię taką grę, tylko że do zmnieniania kierunku użyłem zmiennych :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 można też jeżeli to platformówka narysować jeden sprint w prawo chodu i skoków i potem go obracać za pomocą image_xscale.... jeżeli to top-down to za pomocą image_angle.... Aha no i jeżeli stoi no to żeby wracała do pierwszej klatki użyj komendy image_index=0; image_speed=0; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się