RaistlinBlackRobe Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 No mam takie pytanko: Czy można zrobić tak, aby bryły 3d(w większości ellipsoidy) obracały się wokół osi(z) jednej głównej bryły. Chodzi tu o tylko 4 kierunki(0, 90, 180, 270). Niestety funkcje d3d_transform_add_rotation_z() i d3d_transform_set_rotation_z() nie zdają egzaminu bo obracają widokiem(zresztą wtedy to cały ekran mi miga). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Użyj d3d_transform_set_identity przed ustawianiem obrotów i po obrotach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaistlinBlackRobe Opublikowano 15 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Użyj d3d_transform_set_identity przed ustawianiem obrotów i po obrotach. Niestety. W takim wypadku obraca mi się nie wiadomo gdzie. Tzn. znika. Raz udało mi się go zauważyć gdzieś zupełnie poza swoim x i y obróconego, z tymże czy da się obracać tak normalnie(w miejscu)? DRAW: d3d_transform_set_identity(); d3d_transform_set_rotation_z(dir); d3d_draw_ellipsoid(x-4,y-4,z+30,x+4,y+4,z+height,htex,1,1,24); d3d_draw_ellipsoid(x-4,y-8,z+16,x+4,y+8,z+32,ctex,1,1,6); d3d_draw_cylinder(x-4,y-10,z,x+4,y-2,z+16,ltex,1,1,1,12); d3d_draw_cylinder(x-4,y+10,z,x+4,y+2,z+16,ltex,1,1,1,12); d3d_draw_cylinder(x-2,y-12,z+16,x+2,y-8,z+32,atex,1,1,1,12); d3d_draw_cylinder(x-2,y+12,z+16,x+2,y+8,z+32,atex,1,1,1,12); d3d_transform_set_identity(); Po nacisnięciu strzałek mam zmianę zmiennej dir na: left(tak wychodzi chłopek) 0 down 90 right 180 up 270 EDIT: Próbowałem też z d3d_transform_set_translation(), ale też kicha, bo bryły nadal pojawiają się w złym miejscu(zazwyczaj poza widokiem, oczywiście oprócz kątu 0). Wklepując komendę dir+=1 w drawie zauważyłem, że objekt porusza się względem jakiegoś innego punktu(sądze, że względem: x=0,y=0,z=0). Plx help. EDIT2: Z d3d_trasform_set_translation to widok mam na punkt 0,0,0, a ziom się obraca jak wczesniej. EDIT3: A jednak sobie poradziłem, tylko, że pojawiły sie nowe problemy. Dzieki Tymon za naprowadzenie na odpowiednią część helpa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi