Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie     

  1. Ostatniej godziny
  2. Wczoraj
  3. Ustaw żeby był widoczny i usuń draw_self, bo jak rozumiem, to przeszkadza ? nie da się rysować niewidocznej rzeczy. Jak nie chcesz wyświetlać sprite, to albo nie ustawiaj sprite, albo w create ustaw go na -1, albo dodaj event draw (to już masz) i nie dawaj draw_self().
  4. Przesuwanie kamery palcem

    No to jest już matematyka z podstawówki, odwróć znak + na - przy vy + (mouse_y - my)
  5. Cześć wszystkim, Mam obiekt na planszy do którego kiedy podejdę bohaterem wyświetla mi napis "Press UP to climble" i jak oddale się napis znika.. Wszystko ok tak ma być. Problem polega na tym,że jak ustawie w ustawieniach żeby ten obiekt był niewidoczny to napis mi się już nie wyświetla.. Co muszę jeszcze zrobić żeby przy niewidocznym obiekcie wyświetlał Mi się napis? dziękuję mój kod Obj_napiszdarzeniowy Draw if(distance_to_object(obj_player)<8) { draw_set_font(fnt_zdarzenie) var _xx=x; var _yy=y-124; var _ss="Press UP to climble"; draw_set_alpha(1) draw_set_halign(1) draw_set_colour(c_black) draw_text(_xx-1,_yy-1,_ss) draw_text(_xx+1,_yy-1,_ss) draw_text(_xx-1,_yy+1,_ss) draw_text(_xx+1,_yy+1,_ss) draw_set_colour(c_white) draw_text(_xx,_yy,_ss) draw_set_alpha(1) } draw_self()
  6. Przesuwanie kamery palcem

    A jak zrobić żeby kamera ruszała się na odwrót niz teraz, żeby bylo tak że jak jedziesz palcem w góre to kamera w dół. Teraz jest tak że jek przejedziesz palcem do góry to kamera idzie do góry a chciałbym na odwrót to zrobić.
  7. Przesuwanie kamery palcem

    A no faktycznie dzieki ci bardzo
  8. Ostatni tydzień
  9. Przesuwanie kamery palcem

    @Kewin Wszystko w kodzie się zgadza, pewnie użyłeś zwykłego eventu mouse left pressed/down, zamiast global mouse left pressed/down. Proszę, oto gotowy przykład (podzieliłem tylko w camera set view różnicę przez 2, wolniej wtedy kamera się przesuwa 2x): https://gmclan.org/up23_18_camera_drag.html
  10. Przesuwanie kamery palcem

    Jestem w pracy, na linuxie, nie ma szans na razie
  11. Warfog 2 - OxGames

    kiedyś miałem taki pomysł na gierkę, możecie wykorzystać gratis wam go daję, coś w stylu wings of fury na amige czyli bardzo podobne do tego co macie ale polegające na supportowaniu naszych jednostek na ziemi. czyli np zaczynasz na lotniskowcu i z niego płyną łodzie transportowe na wyspe. z łodzi wysiadają ludziki i czołgi ale same nie dadzą rady podbić wyspy więc musisz im pomagać niszcząc altylerie lub czołgi wroga z góry. a sam też nie możesz latać swobodnie bo są działa przeciw lotnicze i twoje ziomki muszą je od dołu zniszczyć. taka stretegiczno zrecznosciowa gierka. zrobiłbym ale nie mam grafik xd
  12. Przesuwanie kamery palcem

    Podpowiedz jaka wersja GMS, sprawdzę btw. już widzę, że dla GMS1 powinno być np.view_x[0] więc jakieś błędy były
  13. Przesuwanie kamery palcem

    No właściwie to nie działa
  14. Przesuwanie kamery palcem

    Dobra, dzieki bardzo jutro zobaczę czy dziala
  15. Przesuwanie kamery palcem

    Generalnie nie ma różnicy czy palcem czy myszką. Proces nie jest taki trudny i dotyczy ogólnie przesuwania czegoś w grze, oczywiście piszę z głowy wiec musisz przetestować i dostroić, mogłem pomylić plusy i minusy w drugiej części: W Create tworzysz zmienne, które przetrzymują pozycje myszki i kamery gdy zaczynaliśmy przesuwanie mx = 0; my = 0; vx = 0; vy = 0; W mouse button pressed: mx = mouse_x; my = mouse_y; vx = <view_x>; // (zależnie czy GMS1 czy 2 to będzie view_x[0] albo camera_get_view_x(view_camera[0]); vy = <view_y>; // jak wyżej W mouse button down: GMS 1: view_x = vx + (mouse_x - mx); view_y = vy + (mouse_y - my); GMS2: camera_set_view_pos(view_camera[0], vx + (mouse_x - mx), vy + (mouse_y - my)); I to wszystko. Oczywiście można próbować to jakoś upłynnić, dodać zwiększanie prędkości przesuwania itp., no ale to już jest znacznie, znacznie więcej roboty.
  16. Nie wiem jak zrobić kamerę tak jak w grze np. Hotel Empire Tycoon. Próbowałem znaleźć jakieś tutoriale ale nie znalazłem takiego ruchu kamery. Ma to działać na mobilnych urządzeniach. Ktoś wie jak to zrobić?
  17. Temat zbiorczy na drobnostki

    Opcje są 3: - Albo źle liczysz - Albo roisz 15*room_speed przed zmianą room_speed - Albo masz lagi w grze i nie masz pełnych 60FPS
  18. Temat zbiorczy na drobnostki

    Czemu 15*room_speed daje mi 10s zamiast 15, a 30*room_speed 20s 😳 PS. Napisałem swój zegar ale ciekawi mnie to (gra ustawiona na 60fps)
  19. Wcześniej
  20. Glorious: Companions

    W ramach kolejnego updata do gry wleci w końcu prawdziwy System Dialogowy zamiast tej wydmuszki, która była wcześniej. Otworzy nam to sporo możliwości na ciekawe interakcje i questy. No i wciąż lecimy z progressem w kwestii Dungeonów, które jeszcze w tym updacie do gry nie trafią. Tutaj przyjemniaczek z leśnego "dungeona":
  21. M.E.A.T. – gra RPG w stylu Pixel Art

    ooo myślałem że to w rpg maker robione i od razu skreśliłem. Zajebiście słyszeć że w gms
  22. Temat zbiorczy na drobnostki

    Też wszędzie jak potrzebuję ini to wszystko trzymam jako string. Jest to też łatwiejsze do edycji gdy każda wartość to string.
  23. Temat zbiorczy na drobnostki

    Gdzieś wydybałem jak gnysek pisał o plikach ini, że lepiej sprawuje się string jak real, dodałem linijkę real() i jest gitara 😁
  24. Klub Nostalgii GMC

    Teraz to już umrze dopiero jak ja umrę
  25. Gmclan - wersja mobilna

    Jedyna nagroda przewidziana to talon. Na balon. Na więcej nie starczy
  1. Pokaż więcej aktywności
×