Skocz do zawartości
ZeroXbot

"grupowanie" obiektów

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym się was zapytać, czy jest możliwe "grupowanie" obiektów (nie chodzi mi o "folder" z obiektami). Przykładowo mamy minę, która wybucha po wykryciu kolizji w okręgu o jakimś tam promieniu z jakimś pojazdem. Pojazd mógłby być zarówno gracza jak i komputerowego przeciwnika, więc chciałbym te obiekty jakoś pogrupować, aby zrobić jeden warunek dla wszystkich pojazdów, a nie 8 dla każdego z osobna. Jeżeli to możliwe to proszę o jakiś kod, wytłumaczenie, czy przykład.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

zrób obiekt np. POJAZDY, a potem każdemu obiektowi, który ma być pojazdem ustaw jako parenta POJAZDY ( w ustawieniach obiektu ). Potem przy sprawdzaniu kolizji posługujesz się obiektem POJAZDY i dotyczyć to będzie wszystkich obiektów, którym wcześniej dałeś go jako parenta.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jest jednak mały haczyk. Jeśli w obiekcie POJAZDY ustawisz jakieś zdarzenia np. w Collision, to w obiektach, które mają parenta POJAZDY, zdarzenia w Collision nie będą działały. Trzeba wtedy do Collision wstawić klocek Call Parent (Inherited, chyba) Event.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×