Skocz do zawartości

tomasz_76

Użytkownicy
  • Postów

    32
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O tomasz_76

  • Urodziny 31.08.1976

O mnie

  • Skąd
    UK
  • Płeć
    Male

Osiągnięcia tomasz_76

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. Zrobiłem wszystko i działa elegancko :). Teraz mogę dodawać nowe plansze bez obawy o korygowanie numeracji :). Wielkie dzięki :)
  2. super. Dzięki za wskazówkę bo już się martwiłem ze jak dodam coś pomiędzy plansze a menu to potem będzie trzeba robić korekty w programie :)
  3. Sprawdziłem i działa :) także dziękuję za podpowiedź :)
  4. tak mam studio... rozumiem skoro mam pokoje opcje, menu, wybor_plansz, koniec_gry, czas_minol, a następnie plansza_1,plansza_2 itp. to rozumiem ze numer pokoju plansza_1 będzie się zaczynał od 6 w górę ?
  5. Witam Mam problem z nazwą pokoju .Posiadam pokoje z nazwą planszy zaczynająca się od plansza_1 do plansza_99. Podczas ukończenia planszy 1 chce przejść do kolejnego pokoju ale niekoniecznie następnego. Oto fragment kodu wraz z opisem. Wszystko działa ale mam pytanie odnośnie zamiany nazwy aby pozbyć się ' ' i aby nie pisać 99 razy linii............. if zamiana_plansz='plansza_1' then {zamiana_plansz=plansza_1;}. Czy istnieje jakaś inna możliwość konwersji zmiennej zamiana_plansz?. Próbowałem zrobić to bez tej nieszczęsnej konwersji ale niestety po ukończeniu planszy nie przechodzi mi pokoju który ja chce tylko wybiera jakiś inny. ..................create licznik=0 zamiana_plansz='' ktora_plansza=0 .................................................step nr_licznik+=1; // licznik plansz jest tymczasowo potem zmienie na nr_licznik=ktora_plansza zamiana_plansz=(string('plansza_')+string(nr_licznik)); // tu następuje dołączanie numeru plansz do ogólnej nazwy plansza_ tak aby powstała pełna nazwa plansza_1 lub plansza_20 itp. ................... if zamiana_plansz='plansza_1' then {zamiana_plansz=plansza_1;} // konwersja w celu usunięcia dwóch ' if zamiana_plansz='plansza_2' then {zamiana_plansz=plansza_2;} // konwersja w celu usunięcia dwóch ' if zamiana_plansz='plansza_3' then {zamiana_plansz=plansza_3;} // konwersja w celu usunięcia dwóch ' i tak do 99-go pokoju ............... room_goto(zamiana_plansz); // zmiana pokoju na pokój odpowiadający numerowi planszy pod nazwą plansza_....
  6. oj właśnie jak to mawiają że pod latarnią zawsze najciemniej :) ) ale mam pytanko skoro w podręczniku napisali :: GM-----create.......... initial_w = view_wview[0]; initial_h = view_hview[0]; v_scale = 1; v_dist = 0; GM____step........ var mx0raw, my0raw, mx1raw, my1raw; mx0raw = device_mouse_raw_x(0); my0raw = device_mouse_raw_y(0); mx1raw = device_mouse_raw_x(1); my1raw = device_mouse_raw_y(1); if device_mouse_check_button(1, mb_left) { if device_mouse_check_button_pressed(1, mb_left) { v_dist = point_distance(mx0raw, my0raw, mx1raw ,my1raw) * v_scale; } v_scale = v_dist / max(1, point_distance(mx0raw, my0raw, mx1raw, my1raw)); if v_scale < 0.5 v_scale = 0.5 else if v_scale > 1.5 v_scale = 1.5; view_wview[0] = initial_w * v_scale; view_hview[0] = initial_h * v_scale; view_xview[0] = global.Player_x - (view_wview[0] / 2); view_yview[0] = global.Player_y - (view_hview[0] / 2); } to może ktoś umie wytłumaczyć co to za zmienna global.Player_x oraz global.Player_y bo nic o niej nie wspomnieli i za bardzo nie wiem skąd ja wziąć. Pozatym reszta dobrze wytłumaczona.
  7. ok dziękuję za wskazówki.... zabiorę się do pracy :)
  8. no właśnie z myszką ani z rolką od niej nie działa... myślałem ze jak zrobię konwersje na Androida to jakoś samo w locie przekonwertuje kod.. Dodam że klikniecie lewej myszy działa bez problemu, natomiast prawy guzik myszy działa jeżeli klikniemy szybko ekran dwa razy... co do rolki to nie mam pojęcia
  9. Witam ponownie Mam szybkie pytanie dotyczące "uszczypnięcia" do zoomowania w Androidzie. Zrobiłem sobie zoomowanie ekranu pod rolką w windowsie tak ze jak poruszę rolke w dół to ekran jest przybliżony a jak oddalę to ekran jest oddalany. Zoomowanie jest adekwatne do ustawionej pozycji kursora coś jak w Angry Birds ale mniejsza o to. Mam pytanko bo chciałbym zrobić to także w urządzeniach opartych na androidzie ale nie wiem jaki event zastosować?... znalazłem tylko device_get_tilt ale to jest odnośne tylko do przechyłu danego urządzenia. Może ktoś z Was zna jaki event zastosować bądź jaka instrukcja z czyta kod gdy "uszczypniecie" jest do środka i gdy "uszczypniecie" jest do środka.
  10. o.k dzięki za podrzucenie pomysłu.... zabieram się do roboty :)
  11. a co zrobić jeżeli mam do zbadania 18 takich kwadratów o różnych współrzędnych ... dla każdego z nich tworzyć nowe ds._list? . problem jest tez ze te kwadraty stoją obok siebie i nie umiem sobie poradzić z tym żeby wykryło jakie piłki przechodzą w danym momencie przez kwadrat. Jeżeli przechodzi jedna jest o.k. Kwadrat zmienia kolor pola ale w momencie gdy lecą dwie to kwadrat przejmuje kolor tylko pierwszej piłki całkowicie ignorując drugą. tak jakby collision_rectangle działała tylko z jednym obiektem gdy już znajduje się w polu kwadratu współrzędnych x y i x2 y2. No i jest jeszcze problem jeżeli leci druga piłka tego samego koloru ( czyli o tej samej nazwie obiektu) także nie wykrywa pojawienie się jej.
  12. Dziekuje za linka. Ciekawe to tylko troszke skomplikowane jak dla mnie. Moze macie cos prostrzego poniewaz ja mam tych kwadratow na planszy kilkanaście rodzaii i potem nie polapal bym sie co jest do czego. Wolalbym to zalatwic jakims krótkim kodem ktory wyrzuca tylko czy dotknięte pole zostalo przez dwa lub wiecej obiektow
  13. Hej potrzebuje sprawdzić z iloma obiektami mam kolizję w danej ramce o wartościach np. x1=100 y1=100 x2=200 y2=200. Jest komenda collision_rectangle(x1,y1,x2,y2,obj,prec,notme) ale ona sprawdza tylko czy jest dotkniecie z konkretnym obiektem lub wszystkimi i zwraca tylko 1 lub 0. Może jest jakaś komenda która zwraca wartość i iloma obiektami zachodzi kolizja w danym kwadracie.Potrzebuje znać tylko wartość czy dotkniecie nastąpiło z jednym obiektem czy tez z dwoma.Niema znaczenia czy dwa będą o tej samej nazwie obiektu czy tez o innej. Jeżeli dotkniecie jest tylko z jednym obiektem to działa bez problemu ale z dwoma już nie. Zaznaczam ze mam obiekty o tej samej nazwie jak obj_pilka_zolta jak i o innej nazwie obj_pilka_czerwona. Potrzebuje zrobić to do warunku w którym jeżeli dotknie tylko jedna pilka danego kwadratu ( o wyżej wymienionych współrzędnych) to następuje akcja zmiany koloru kwadratu na kolor piłki a jak dotkną dwie piłki tegoż kwadratu to następuje akcja zmiany koloru kwadratu na brązowy.
  14. to ma sens.. jeżeli użyję 2 to w tedy będę mógł zmienić prędkość w dowolnej chwili i piłka będzie na swoim miejscu..sprawdzę ile już przebyła i ile jej zostało i jak zmieni się szybkość to tylko trzeba będzie skoordynować współrzędne które zostały względem prędkości.. . Ereg Ty masz łeb :-) :-). mam nadzieje ze uda mi się to zrobić. Dziękuję za naprowadzenie :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...