Skocz do zawartości

dexter19

Użytkownicy
  • Postów

    68
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O dexter19

  • Urodziny 18.06.1998

O mnie

  • Płeć
    Male

Osiągnięcia dexter19

Smart Newbie

Smart Newbie (2/13)

0

Reputacja

  1. Doszedłem do wniosku że jest coś nie tak z obj_swiatlo tylko nie wiem dokładnie co. Może wpisałem coś co było błędem a program nic nie wykrył. A gdy uruchamiałem gre w debug mode to ni się nie pokazywało. Tu jest cały kod z obj_swiatlo
  2. Ok dodałem te elementy o których wspomniałeś i problem tylko zmalał. Testowałem to i gdy gracz dotkną przeciwnika 26 raz pojawiło się to.
  3. Mało ogarniam z tego ponieważ dopiero co zacząłem robć z nowymi funkcjami z PRO. Chodzi o to że jak przeciwnik dotknie, zderz się z graczem ( kolizja) i gdy plansza się resetuje( przejście blend) pojawiają się różne kształty i/lub kreski tak jak w grach 3D i jest problem z karą graficzną. Nie wiem jak to inaczej napisać. A ten efekt światła wziąłem YouTube i działa tak jak powinien. Jeżeli już piszesz o innych kodach to napisz gdzie mam je dać i jak użyć. Sorry że o tak dużo prosze ale naprawdę nie ogarniam.
  4. Witam Ostatnio udało mi się zdobyc wersje Pro GM8 i zacząłem dodawac pewne ulepszenia. Udało mi się dodac światło i wszystko działa ale gdy zderzyłem się z przeciwnikem stało się to: 1 i to 2 Tak wygląda kod: obj_swiatlo: CREATE: GML globalvar light; light=surface_create(view_wview,view_hview); STEP: GML surface_set_target(light); draw_set_color(c_ltgray); draw_rectangle(0,0,view_wview,view_hview,false); surface_reset_target(); DRAW: GML draw_set_blend_mode(bm_subtract); draw_surface(light,view_xview,view_yview); draw_set_blend_mode(bm_normal); obj_bulb: END STEP: GML size= 128; draw_set_blend_mode(bm_subtract); surface_set_target(light); draw_ellipse_color(x-size/2-view_xview,y-size/2-view_yview,x+size/2-view_xview,y+size/2-view_yview,c_white,c_black,false); surface_reset_target(); draw_set_blend_mode(bm_normal); Ten ostatni kod użyłem na graczu ponieważ trzyma on pochodnie.
  5. Twój kod działa tylko z pewną poprawką :) GML if(keyboard_check_pressed(ord('Z'))) { if(obj_obraz.sprite_index=spr_czysty) { obj_obraz.sprite_index=spr_czarny } else { obj_obraz.sprite_index=spr_czysty } }
  6. Tak chce przełączac pomiędzy dwoma sprite. Ale twój kod nie chce działac. Dołączyłem twój kod do mojego i nie zadział. Chce po prostu żeby to było tak: raz naciskam- obraz się pojawia, naciskam drugi raz obraz znika. To nie chce mi wyjśc w obrębie jednego przycisku. Przy dwóch klawiszach to nie jest żaden problem.
  7. Witam Problem który mam to mianowicie to: kiedy nachodzę na obiekt który jest jakby to napisać włącznikiem sprita to gdy naciskam Z raz to się wygląd w tym obiekcie zmienia ale w odwrotną stronę to nie działa. GML if(keyboard_check(ord('Z'))) { obj_obraz.sprite_index=spr_czarny } if(keyboard_key_release(ord('Z'))) { obj_obraz.sprite_index=spr_czysty } Kod wiem że jest beznadziejny ale niewiem co zrobic PS. Mam GM8Lite
  8. W chyba wgl nie rozumiecie co napisałem wcześniej. Napisałem że testowałem coś i zadziałało. Nie zwracałem wgl uwagi na to x-=-4. Coś sprawdzałem i zadziałało a tu wielkie halo :angry:
  9. Dzięki sprawdzę to.A to że nie rozumiesz mojego kodu, to się trochę nie dziwie.Ty piszesz lepiej,a ja umiem tylko troche z samych podstaw :D
  10. I tak dzięki za pomoc a jeżeli chodzi ci ot to -y=-1 to chodziło o to że -y to odpowiada za szybkośc. Testowałem to i działa. Napisz jeżeli to jest dziwne, bo nie wiem. :) EDIT. Spróbowałemz any key ale nadal nie do końca działa ale i tak dzięki za to :bye1:
  11. Proszę bardzo jest tego trochę: Przycisk w lewo: GML if (keyboard_check(left)) { x-=5 sprite_index=spr_explo_left image_speed=0.2 }; if(keyboard_check(up)and(left) ) { x-=-1 y-=-1 sprite_index=spr_explo_left_up image_speed=0.2 }; if(keyboard_check(down)and(left) ) { x-=0 y+=0 sprite_index=spr_explo_left_down image_speed=0.2 }; Przycisk w lewo: GML if (keyboard_check(right)) { x+=5 sprite_index=spr_explo_right image_speed=0.2 }; if(keyboard_check(up)and(right)) { x+=-1 y-=-1 sprite_index=spr_explo_right_up image_speed=0.2 }; if(keyboard_check(down)and(right)) { x+=0 y+=0 sprite_index=spr_explo_right_down image_speed=0.2 }; Przycisk w góre: GML if(keyboard_check(up)) { y-=5 sprite_index=spr_explo_up image_speed=0.2; } if(keyboard_check(left) ) { x-=0 y-=0 sprite_index=spr_explo_left_up image_speed=0.2 }; Przycisk w dół: GML if(keyboard_check(down)) { y+=5 sprite_index=spr_explo_down image_speed=0.2; }; if(keyboard_check(right)) { x+=-1 y+=-1 sprite_index=spr_explo_right_down image_speed=0.2 }; if(keyboard_check(left)) { x-=-1 y+=-1 sprite_index=spr_explo_left_down image_speed=0.2 }; Są jeszcze osobne eventy z puszczaniem przycisku, próbowałem przed chwilą dodac to do tych kodów ale nie działało więc jest tak jak jest.
  12. Mam to w eventach z klawiszami i mam zrobione osobno sterowanie.Skoro to działa płynnie bez żadnych ścięc podczas poruszania się,to nie widzę żadnego problemu w tym. A poza tym to próbowałem z "any key"i wszystko się mieszało.
  13. To nie działa ale spróbowałem inaczej i pomogło. Dodałem poprostu ten sam kod do klawisza w góre i działa. Ale i tak dzięki za rady. :D
  14. Mam to w w kliknięcie strzałki w lewo idlatego nieużywałem w kodzie kliknięcia razem z strzałką do góry ale i tak robiłem wiele kombinacji i żadna nie działa Tutaj jest kod działający: GML if (keyboard_check(right)) { x+=5 sprite_index=spr_explo_right image_speed=0.2 }; if(keyboard_check(up)) { x+=-1 y-=-1 sprite_index=spr_explo_right_up image_speed=0.2 }; nie widze różnicy z tym poprzednim a i tak nie działa
  15. nawet jeżeli samo nakierowanie jest błędne to ok ale nie ma nawet zmiany animacji i to mnie dziwi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...