Skocz do zawartości

ulvgaar

Użytkownicy
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje

  • Team
    _

Osiągnięcia ulvgaar

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. Udało się. direction = point_direction((window_get_width()/2),(window_get_height()/2) , window_mouse_get_x(), window_mouse_get_y()) Kursor w 3D nie ma położenia, gra wariuje kiedy porownujemy polozenie do jakiego obiektu(ktory w 3d ma juz 3 wspolrzedne a nie 2). Powyzsze rozwiazanie ma sens oczywiscie tylko wtedy kiedy postac jest zawsze w srodku ekranu, w przypadku mojej gry na szczescie tak jest. Dziekuje jeszcze raz za pomoc. Pozdrawiam
  2. Dzięki, to powinno pomoc! Jak to zadziała wrzuce od razu pełne rozwiązanie.
  3. Jak wspomniałem, chodzi o srodowisko 3d w ktorym osie sa odwrocone (nie mam pojecia skad u tworcow taki pomysl). Taka komenda nie działa po prostu jak zadeklrujemy 3d. Udalo mi sie zrobic zastepujac mouse_y na (room_height - mouse_y). Wtedy postac ladnie obraca sie za kursorem. Natomiast przy zwiekszeniu pokoju te wspolrzedne oczywiscie znow nie pasuja i kombinowalem jak to obliczyc, ale jestem w kropce. Szukalem w helpie gm jak odnosi sie pozycja kursora czy w/g view, czy wielkosci rooma, wtedy mialbym do czego odniesz obliczenia. EDIT: dokopałem się ze to polozenie rooma, wiec z teori (room_height - mouse_y) powinno działac nawet przy zmianie view... no ale nie działa :<
  4. Chciałbym zrobic top down shootera z celowaniem myszka. Problem sprawiło mi to że GM ma inaczej ustawioną oś y w środowisku 3d i 2d. Jak zrobic aby postać obracała się w kierunku myszki? Jak wogole GM czyta polozenie myszki - wspolrzedne sa od widoku, czy od wielkosci pokoju? Udało mi się cel osiągnąć, ale przy pokoju większym niz widok wszystko sie psuje.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...