Skocz do zawartości

?ukaszW90

Użytkownicy
  • Zawartość

    3
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

O ?ukaszW90

  • Tytuł
    Chicken
  • Urodziny 06/08/1990

Profile Fields

  • Płeć
    Male
  1. Wrzesień '39

    Co do cieni: drzewka są robione w ten sposób, że na płaszczyznę nanoszona jest tekstura z gałęziami, liśćmi i przezroczystością, a niestety cień rzuca sama płaszczyzna bez uwzględnienia przezroczystości - stąd te kanciaste cienie. Oczywiście mógłbym zrobić dokładniejsze drzewka,ale nie wiem jak posadzenie całego lasu wpłynie na prędkość gry - stąd modele są jak najbardziej uproszczone. Czołgi już sobie ładnie jeżdżą, można je zaznaczać, kilka jednostek trzyma szyk podczas jazdy, jednostkom można zadawać kierunek obrotu, zacząłem robić system kolizji (na razie na bboxach) i prosty system omijania przeszkód (wzorowany na wersji 2d, aczkolwiek zostanie pewnie zmodyfikowany). Oprócz tego zrobiłem sobie (wzorowany na poprzedniej wersji) prosty język skryptowy (znalazłem gdzieś gotowy przykład w necie - dodałem tylko własne polecenia) polegający na tym, że z pliku wczytuje parametry danego typu czolgu, a klasa typu "czołg" pozostaje ta sama - pozwala to na dodawanie nowych pojazdów bez ingerencji w kod programu. Niestety na razie nie ma systemu wykrywania wroga i strzelania, ale na razie zastanawiam się nad algorytmem. Wiele osób po zobaczeniu wersji 2d, pytało się dlaczego nie jest to w trójwymiarze. Zresztą, jak się postarać to nawet z grafiką 2d obliczenia można robić z uwzględnieniem wysokości terenu i obiektów. Przy tworzeniu 3d jest większa frajda, chociaż przyznam że ogarnięcie np.obrotów zajęło mi trochę czasu, ale się udało, co jako-tako widać na jednym ze screenów. Zapomniałem jeszcze dodać, że gra miała swoje początki w programie "game maker", dopiero potem (w sumie po odkryciu biblioteki "allegro") przeniosłem projekt na język c++. Przy takim projekcie bardzo fajnie można ogarnąć język programowania - czasem szukając rozwiązania na jedne problemy natrafia się na sposób rozwiązania problemów, do których jeszcze nie doszliśmy.
  2. Wrzesień '39

    Tytuł: Wrzesień '39 Gatunek: rts, a właściwie gra taktyczna czasu rzeczywistego Opis: Wrzucalem kiedyś grafiki z gry: https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=30091 - napisałem że zmienilem założenia - teraz gra będzie w 3d. We "Wrześniu '39" wcielasz się w dowódce polskiego oddziału podczas niemieckiego ataku na Polskę 1.09.1939 roku. Oprócz wroga zmagać także trzeba będzie się z brakiem amunicji oraz paliwa. Chciałbym aby gra była jak najbardziej realistyczna - np. możliwość zorganizowania zasadzki w krzakach (a nie jak w innych grach przycisk "ambush" czy "zasadzka") czy psujące się pojazdy, a także dodatkowy osprzęt taki jak jaszcze czy biedki. Gra powstaje na silniku "Irrlicht", modele robię w darmowym "Blenderze". Jest to w sumie pierwsza gra 3d jaką tworzę i nie wiem czy to trochę nie jest za ambitny projekt jak na 1 osobę. Mam nadzieję że kiedyś jednak uda mi się wydać wersję jako - tako grywalną - wersje 2d udało się stworzyć w miarę działającą (gorzej z grywalnością) . Autorzy: Programowanie: ŁukaszW Fabuła: ŁukaszW Grafika: ŁukaszW (modele i tekstury), wujek google (blueprinty + niektóre tekstury(np.drzewka)) Muzyka: brak, kiedyś może będzie Screeny: Armatka na screenie to na razie tylko dekoracja (i nie prędko się to zmieni) Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Poprzednia wersja gry:
  3. Wrzesień 1939 - darmowe grafiki

    Dobry! Wrzucam kilka zrobionych przeze mnie grafik - miały być w mojej superprodukcji, ale zmieniłem założenia projektowe, więc zostało mi parę obrazków. Jako że szkoda by było je trzymać bez sensu na dysku (trochę roboty przy nich było) to udostępniam - może się komuś przydadzą. Grafiki przedstawiają prawdziwe pojazdy i sprzęt biorące udział w walkach w '39. Przy tworzeniu podpierałem się gotowymi obrazkami, ale podejrzewam że z oryginalnych obrazkow zostalo raptem kilka pixeli, tudzież uklad plam na pojazdach. A tak to wyglądało u mnie: Dolny panel to zastrzeżony znak towarowy :P - jeszcze mi się przyda. Opis do każdego pojazdu można bez trudu znaleźć w necie - polecam taką lekturę. Pozdrawiam, ŁukaszW
×