Skocz do zawartości

TheNishishiro

Użytkownicy
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje

  • Team
    DaemonGames

Osiągnięcia TheNishishiro

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. Czyli mogę powiedzieć, że na tym kończy się wspaniałość Game Maker'a i pojawia się brutalna rzeczywistość :( ? Szkoda, trzeba czekać na nowe wersje :/
  2. Tak z tym, że dezaktywacja (z tego co wiem) prowadzi do ominięcia kolizji, stepów czy rysowania grafik... jednak nie zwalnia miejsca, który zajmował obiekt więc nawet zdezaktywowane przy tej ilości na tyle spowalniają grę, że to nie ma za bardzo sensu. Dlatego pragnę usunąć obiekt poza widokiem, a kiedy się znajdzie to stworzyć go w tym miejscu. Próbowałem czegoś takiego, że tworzyłem obiekt który podążał za graczem w pewnej odległości i niszczył obiekty, a potem je tworzył jednak wychodziło to beznadziejnie bo jak np. skoczyłem to to tworzyło mi obiekt w zupełnie nie tym miejscu... Potem, znalazłem jeszcze 100 minusów ale okazało się, że z tym sposobem zyskałem na fps bez dezaktywacji najliczniejszej grupy obiektów screen: Takie małe pytanie jeszcze, bo wcześniej używałem takiego kodu: GML if(distance_to_object(player) <= 500) { instance_create(x,y+32,stone) //tak do y+4000 -_- } jednak generowało cały czas gdy warunek był spełniony, czy dałoby się przekształcić/coś zrobić aby skrypt wykonał się raz przy tym warunku,a potem drugi raz po odejściu i powrocie w te miejsce? No a obiekt stone miał: GML if(distance_to_object(player)>500 { instance_destroy(); }
  3. Znaczy nie mogę dezaktywować gdy spadną fps ;) bo spadają na samym początku gry -_- że jak usunę z poza view kamień, który zajmuje 50% mapy -_- mapa może generować się bardzo długo (praktycznie do końca room'a) Skowron1993 A w jaki sposób mam sprawdzić czy na przykład w tym miejscu nie ma obiektu. Bo moje myślenie jest mniej/więcej takie, że pamiętanie obiektów zajmuje najwięcej pamięci więc tworzenie dodatkowego w obiektu w miejsce usuniętego kamienia byłoby bezsensowne... W tym tkwi problem, jak program ma sprawdzić czy w tym miejscu jest obiekt czy nie?
  4. Mam teraz następny problem -_- Jestem o krok od prawie nieskończonej mapy, mam nowy generator i tak dalej, jednak w pewnym momencie obiektów robi się na tyle dużo, że ich dezaktywacja nic nie daje :unsure: Chciałem zniszczyć obiekty poza widokiem choćby i tylko np. kamień... Niszczenie się udaje ale nie mam pojęcia jak mam je wczytać z powrotem w swoje miejsca, męczę się z tym już kilka dni i nie potrafię. Pewien użytkownik (innego forum gdzie wstawiam newsy o grze) podsuną mi sposób z zapisywaniem do tablicy pozycji obiektów i potem ich wczytania ale nie chciał mi pomóc, a ja nie mam najmniejszego pojęcia jak robić te tablice ani jak mam zapisać pozycje blisko 40 tyś. obiektów O_o i odczytać je w swoich miejscach... Błagam pomocy.
  5. Dobra już jest wszystko ok. Jednak źle zrobiłem deaktywację obiektów i tyle się ich narobiło, że zaczęło mulić (tak myślę) Użyłem takiego skryptu w step player: //Oszczędzanie pamięci xx = player.x; yy = player.y; instance_deactivate_region( xx - 450, yy - 450, 900, 900, false, 1 ); instance_activate_region( xx - 450, yy - 450, 900, 900, true ); //Lista niezbędnych instance_activate_object( player );
  6. Witam Ostatnio zabrałem się za zrobienie gry typu minecarft 2D z generatorem. Napisałem generator i wszystko śmigało do momentu kolejnego "update". Dodałem naprawdę nie wiele, a gra zwolniła o 15 fps O.o LINK: http://speedy.sh/9QK6W/generator.gmk Zawarłem specjalny skrypt, usunąłem zbędne akcje i nic. Może ktoś z was powie mi co zrobić aby ta gra zaczęła chodzić szybciej. Jeśli niezrozumiale to przepraszam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...