Skocz do zawartości

Owex

Użytkownicy
  • Zawartość

    23
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

O Owex

  • Tytuł
    Chicken

Previous Fields

  • GG
    17574700
  1. Witam. Jak zmienić przezroczystość surface'a? Coś w stylu surface_alpha=0.5, tyle, że takiej opcji nie ma :D Mam kod GML noc=surface_create(room_width,room_height) surface_set_target(noc) draw_set_color(c_black) draw_rectangle(0,0,room_width,room_height,0) I jak zmniejszyć/zwiększyć przezroczystość tego narysowanego prostokąta?
  2. Nie ma :crying: W takich chwilach przypominają mi się prawa Myrphy'ego :D Problem rozwiązany. Dzięki
  3. Witam. Otóż chcę zmienić z jednego obj. wartość zmiennej zapisanej w drugim obj. Normalnie to nic trudnego, niejednokrotnie to już wykorzystywałem ale teraz pojawił się dość dziwny błąd. Mianowicie w obj. "strzelanie1" w create mam kod: GML strzal_time=30 a w obj2 w kliknięciu myszy: GML strzelanie1.strzal_time-=3 I pisze "Unknown variable strzal_time". Po prostu nie wiem dlaczego. O co chodzi?
  4. zmienna "kasa" w create

    Próbowałem z globalami ale coś nie wychodziło. W końcu dałem persistent i działa. Oprócz tego zamiast używać skryptu po prostu dałem mu zmienną "kasa" w create i działa. Ale o jakich problemach mówisz, Gnysku?
  5. Witam. Mam obj który nazwijmy po prostu "obiekt". I tak samo skrypt przechowujący zmienną "kasa". W "obiekcie" chcę dać w create "skrypt(1000)" (zmienna kasa=1000). Ale jak zrobić, by po przejściu do nowego roomu "kasa" nie zmieniała swojej wartości na początkową? Pytanie banalne, ale nie mam siły nad tym myśleć- dość długo pracowałem nad zmienieniem prawie wszystkiego by możliwa była opcja sklepu w grze, a teraz po prostu taki problem staje mi na drodze. Z góry dziękuję za odpowiedź.
  6. Witam. Co zrobić (oprócz stworzenia obj. wielkości viewa, dania mu solid i image_alpha=0) żeby obiekty pojawiały się w losowym miejscu poza viewem?
  7. Depth zadziałał, a kolor już był kontrastujący ;)
  8. A co zrobić by tekst był "nad" obiektem? tj. kiedy to wpisałem to działa, ale tekst jest "pod" obj.
  9. Nadal nie działa tak jak powinno. Tekst pojawia się tylko na jednym obj. "b", a na drugim jest dopiero wtedy, gdy pierwszy się zniszczy.
  10. Witam. Jak zrobić, by obiekt "a" wyświetlał napis "xyz" w miejscu każdego obiektu "b" który jest na planszy? Najprościej byłoby w obj. "b" dać draw_text(self.x,self.y,"xyz") ale ja tak nie chcę. Kiedy daję w obj. "a" draw_text(b.x,b.y,"xyz") to wyświetla napis "xyz" ale tylko w miejscu jednego obj. "b" a na reszcie napisu nie ma. Proszę o pomoc.
  11. globalne zmienne

    Chodzi mi o to, że w obiekcie który ma przechowywać informacje o obliczaniu wartości hp i siły uderzenia ma być jedynie taki skrypt (nie koniecznie identyczny ale działający podobnie) GML hp=(sila+mana)/2 Próbowałem go tak zapisać ale program upominał się o wartości dla 'sila' i 'mana'. I teraz nie wiem jak go zapisać żeby wyglądało to tak, że w obj. hero zapisuję tylko tyle: GML sila=10; mana=10; //hp jest obliczane automatycznie ze wzoru który napisałem w obiekcie który te informacje o obliczaniu przechowuje</span> i w hero czy obj. npc nie zapisuję nic oprócz sila i mana a hp samo się liczy. To samo z siłą uderzenia. Byłby jedynie zapisany kod w obiekcie który te informacje przechowuje " uderzenie=sila/2 " a w kolizji z hero skrypt "hero.hp-=uderzenie". Może teraz jest jaśniej wyjaśnione
  12. Witam. Otóż mam taki problem: chciałbym aby jeden obiekt przechowywał informacje o takich zmiennych jak hp, sila i mana. Chodzi o to, że np. hp=(sila+mana)/2, a np. później kiedy będę chciał zmodyfikować system obliczania hp to zamiast zmieniać tę linijkę w iluś tam obiektach wystarczy że zmienię w tym jednym obiekcie. Także siła uderzenia npc będzie w taki sposób przechowywana. Ale jak zrobić żeby każdy obiekt miał swoje własne dane sila i mana a hp i siła uderzenia będą wyliczane automatycznie. Próbowałem różnych kodów ale żaden nie działał poprawnie. Mam nadzieję że wyraziłem się zrozumiale.
  13. Obiekt hero (czyli ten którym się steruje) jedyne co ma to w step ten kod: GML if (keyboard_check(vk_up)) {self.y-=3;} if (keyboard_check(vk_down)){self.y+=3;} if (keyboard_check(vk_left)){self.x-=3;} if (keyboard_check(vk_right)){self.x+=3;} image_angle=direction; Poruszanie się działa poprawnie, ale image_angle nie. Po prostu nic się nie dzieje, a sprite cały czas jest obrócony w tym samym kierunku.
  14. Witam. Jak zrobić, żeby image_angle zmieniał się w zależności od kierunku obiektu? Mam kod (w step): GML image_angle=direction Jednak nie działa. I drugi problem: Chcę, by po naciśnięciu spacji obiekt obrócił się o 360*. Tutaj już nie mam pojęcia jak to zrobić, by obiekt obrócił się płynnie i w przeciągu np. 1sekundy. Kolejne: Jak ustawić patch, by obiekt1 szedł np. 50px w lewo, następnie zatrzymał się na sekundę i szedł dalej. I od razu mówię: mam wersję pro, co może mieć wpływ na odpowiedzi.
  15. Losowanie

    Sposób Mentossa działa, ale nie wyklucza akcji, a kiedy odpalam sposób gnyseka, przy kolizji gra się wiesza i trzeba wyłączać przez alt+crtl+delete.
×