Skocz do zawartości

uzu13

Użytkownicy
  • Zawartość

    214
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

O uzu13

  • Tytuł
    Major User
  • Urodziny 02/21/2009

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Fields

  • Skąd
    z Polski
  • Płeć
    Male
  • Interests
    modelarstwo lotnicze,<br />sitakówka,<br />grafika komputerowa,<br />edycja dzwięków,<br />ogólnie informatyka,<br />GM,<br />paintball,<br />ASG/AEG,<br />
  1. Więc tak, o_parent jest parentem dla innych 3 obiektów i na nich ma się zatrzymawać o_grass, ale on zatrzymuje się na każdym innym, nawet na graczu niemającym parenta. Co do rooma to wiem, że instancje nie giną poza nim ;) ale to w takim razie chodzi o kamerę, która nie przesuwa się dalej niż granica rooma. Jak się można za to zabrać?
  2. Siemka Mam dwa pytanka: 1. Mam obiekt o_grass( solid ) który ma sobie opadać jeżeli nie ma pod nim "o_parent" GML if !position_meeting(x+16,y+32,o_parent) { vspeed+=1; } Jednakże obiekt zatrzymuje się na każdym obiekcie, czy to solid czy nie. 2. Chcę zrobić do generatora terenu zwiększanie rooma, chodzi mi o to, że mam jakieś rozmiary rooma ustawione na np 1000x1000, mój generator tworzy mapę do tych granic, chcę aby po podejściu do krawędzi ( lewej lub prawej ) generator powiększał teren poza tymi granicami. Chodzi o to by teren nie był nigdy skończony, lecz by podchodzenie do krawędzi zwiększyło rozmiary rooma o następna np 1000. Samo tworzenie obiektów itd zrobię, nie wiem tylko jak zwiększać rozmiar rooma.
  3. Id obiektu

    Ok dzięki wielkie, zmieniłem w niektórych linijkach instance_id na samo id i działa. Miałem z resztą mały błąd ale już jest ok.
  4. Siemka Mam mały problem, otóż muszę odnieść się do jednego konkretnego obiektu. Mam sobie obiekt ognisko ( mogę mieć ich kilka), gdy klikam w jedno ognisko chcę sprawdzić jego id, by później wywołać akcję właśnie w tym danym ognisku a nie w innych. Doszukałem się czegoś jak GML instance_id więc użyłem tego i niby wyszło że akcje mam z danym ogniskiem, ale jeżeli mam jeszcze inne to i tam następuje akcja. EDIT: Akcję w ognisku wywołuję innym obiektem
  5. Podążanie obiektu za viewem

    Jeżeli rysuję w evencie draw, to owszem jest płynny ruch gdy przesuwam viewa- ale nie chodzi mi o to by sprite był płynnie przesuwany ale cały obiekt. Bo gdy przesuwam viewa obiekt1 ma "opóźnienie" i jeżeli w tym momencie dodaję inny obiekt2 w koordynatach obiektu1 to obydwa mają opóźnienie.
  6. Podążanie obiektu za viewem

    Nie mogę użyć rysowania, bo w tym obiekcie, tworzę inne obiekty. Jeżeli użyję drawa to obiekt i tak zostaje w pozycji gdzie go umieszczę w roomie. Spytałem czy jest możliwość, jak nie to trudno będę kombinował.
  7. Podążanie obiektu za viewem

    Owszem obiekt za view, gdyż za obiektem ( graczem ) view już podąża. Może to jakoś źle pisałem bo chcę mieć obiekt w x y od krawędzi viewa czyli chcę po prostu mieć w rogu cały czas obiekt ale nie mogę go rysować. EDIT: Chcę mieć taki efekt jak x=view_xview w stepie ale bez tego opóźnienia podczas poruszania się.
  8. Siemka Jest jakiś sposób na to, aby obiekt podążał za viewem płynnie? Chodzi mi o x=view_xview lecz w tym przypadku dany obiekt się jakby spóźnia. Rysowanie odpada.
  9. Akcja z widocznym obiektem

    Też próbowałem, a obiekty usuwa dalej wszystkie. //EDIT Troszkę zmieniłem i już działa dzięki wielkie.
  10. Akcja z widocznym obiektem

    Nie miałem do tej pory czasu by tu zajrzeć. Wrzuciłem to co podałeś, ale mam błąd w linii z GML if (ds_list_size() > 0) {
  11. Siemka Obiekt1 pojawia mi się kilkakrotnie w określonej pozycji. Jeżeli kliknę na niego niszczy się. Jak zrobić by niszczył się ten widoczny na pierwszym planie, a reszta która jest pod nim nie?
  12. Cześć, istnieje taka funkcja w GM'e ktora pozwolila by klikac po pulpicie np co jakis czas w rozne koordynaty?
  13. To znów ja ^^ Mam kilka obiektów "kula" i obiekt "kwadrat". Gdy kwadrat wejdzie w kule, jak mam sprawdzic czy właśnie ta kula ma sprite_kulka_2?
  14. Właśnie do tego doszedłem, pozmieniałem troche kod i już działaj jak chciałem :)
×