Skocz do zawartości

MB22

Użytkownicy
  • Postów

    51
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia MB22

Smart Newbie

Smart Newbie (2/13)

0

Reputacja

  1. Tworzę grę, w której gracz na początku wybiera sobie postać, którą chce grać. Każda postać ma inne ataki. W create postaci mam: GML instance_create(view_xview+156,view_yview+421,S1W) instance_create(view_xview+197,view_yview+421,S2W) instance_create(view_xview+238,view_yview+421,S3W) instance_create(view_xview+279,view_yview+421,S4W) Pojawiają się rysunki ataków: Po najechaniu myszką na objekt przedstawiający rysunek ataku, pojawia się po prawej stronie opis ataku: 1.Ale gdy postać odejdzie, to objekty się nie poruszą. 2.Po dodaniu w step Każdego objektu: GML x=view_xview+liczba y=view_yview+liczba Objekty "skaczą" podczas chodzenia. 3.Po wpisaniu w draw każdego objektu: GML draw_sprite(nazwasprita, 0, view_xview+li, view_yview+li) ,wtedy po najechaniu myszką na objekt nie pojawia się opis ataku. Co zrobić, żeby po wybraniu postaci pojawiały się rysunki jej ataków, które będą poruszały się z viewem, nie będą "skakały" i po najechaniu na nie myszką pojawi się opis ataku?
  2. Teraz nawet jak nie nacisnę strzałki i nacisnę 1 to nie pojawia mi się pasek i po 2 sekundach nie rzuca zaklęcia
  3. Tworzę grę rpg i mam pewien problem, gdy naciskam 1 zaczyna mi się ładować zaklęcie (trwa to 2 sekundy). Jeżeli nacisnę strzałkę "do góry" postać idzie przed siebie, ale jeżeli przed upływem 2 sekund puszczę strzałkę, to zaklęcie jest dalej ładowane. Co zrobić, żeby przerywało ładowanie zaklęcia, gdy podczas ładowania postać się poruszy? Press 1: GML if (global.mana>=15) and free=true and cast=true { alarm[ 1 ] = room_speed*2; alarm[ 2 ] = room_speed*2; } Create: GML free=true; cast=true; Step: GML ... if ( keyboard_check( ord('W') )) {speed = 5; cast=false;} else if ( keyboard_check( ord( 'S' ) )) {speed = -3; cast=false;} else {speed = 0; cast=true;} ... Alarm 1: GML if cast=false exit; { //rysowanie paska } Alarm 2: GML if cast=false exit; { a = instance_create(x,y,MK); a.speed = 15; a.direction = Mag.direction; global.mana-=15; } Draw: GML if cast=false exit; { ... //tutaj kod na narysowanie paska ładowania > Objekt MK Step: GML image_angle = direction;
  4. Mam problem. W grze mam maga, który jak nacisnę "1" i nie ide do przodu ani do tyłu to ładuje zaklęcie i po 3 sekundach wyczarowuje kule ognia, ale jak w czasie ładowania pójdę do przodu to pasek ładowania znika, ale jak przed upływem 3 sekund puszcze strzałkę do przodu, to ładuje dalej, a chcę żeby podczas ruszenia się przerwało ładowanie. W "1" mam to: GML if (global.mana>=15) and free=true and cast=true { alarm[ 1 ] = room_speed*3; alarm[ 2 ] = room_speed*3; } W alarm 2 to: GML if cast=false exit; { a = instance_create(x,y,MK); a.speed = 15; a.direction = Mag.direction; global.mana-=15; } W draw ładowania to: GML if cast=false exit; { ... } W step to: GML ... if ( keyboard_check( ord('W') )) {speed = 5; cast=false;} else if ( keyboard_check( ord( 'S' ) )) {speed = -3; cast=false;} else {speed = 0; cast=true;} ...
  5. Jak zrobić, że Game Maker wylicza pierwiastek z jakiejś liczby?
  6. W create maga mam tak: GML cast=true; W step tak: GML if free=true { direction = point_direction( x , y , mouse_x , mouse_y ) if ( point_distance( x , y , mouse_x , mouse_y ) > 5 ) { s = 5 // prędkość poruszania na boki if( keyboard_check( ord('A'))) { x += lengthdir_x( s, direction + 90 ); y += lengthdir_y( s, direction + 90 ); } else if( keyboard_check( ord('D'))) { x += lengthdir_x( s, direction - 90 ); y += lengthdir_y( s, direction - 90 ); } if ( keyboard_check( ord('W') )){ speed = 5; cast=false;} else if ( keyboard_check( ord( 'S' ) )){ speed = -3; cast=false;} else { speed = 0; cast=true; } } else speed = 0 if ( speed != 0 ) image_speed = 0.5 else { image_speed = 0 image_index = 1 } } A w Space tak: GML if (global.mana>=15) and free=true and cast=true { alarm[ 1 ] = room_speed*2; alarm[ 2 ] = room_speed*2; global.mana-=10; } Podczas nacisniecia W lub S, gdy nacisnę Space, to nie czaruje, ale gdy nacisnę Space, a w czasie czarowania nacisnę W lub S, to nie przerywa czarowania, a chciałbym, żeby tak było.
  7. W objekcie zaklecie w step wpisałem taki kod: GML speed=15 direction=Mag.direction; image_angle=Mag.direction; i jak nacisne Space to zaklecie leci w tym kierunku co mag jest do niego zwrocony ale jak obracam magiem to Zaklęcie cały czas zmienia kierunek tak jak mag
  8. jeszcze nie koniec :) Jak włączam grę i naciskam strzałkę do przodu to cofa mnie o 100 i dopiero ide do przodu
  9. Po wpisaniu tego kodu Create: GML xx = x yy = y Press Shift: GML dir = point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y); xx = x + lengthdir_x(100,dir) yy = y + lengthdir_y(100,dir) Step: GML if xx != x and yy != y { move_towards_point(xx,yy,2); } i nacisnięciu Shift bohater idzie 100 pol w przod ale gdy nacisne jakąś strzałkę to nie porusza sie tylko za nim robi się odbicie lustrzane bohatera (zwrocone plecami do niego) i migają na zmianę.
  10. Sam przykład działa. Wielkie dzięki OriPL EDIT:Po wpisaniu kodu od OriPL i nacisnięciu Shift bohater idzie 100 pol w przod ale gdy nacisne jakąś strzałkę to nie porusza sie tylko za nim robi się odbicie lustrzane bohatera (zwrocone plecami do niego) i migają na zmianę. Co zrobić, żeby nie robiło się tak tylko żeby normalnie się poruszał ( w prawo lewo itd.)???????
×
×
  • Dodaj nową pozycję...