Skocz do zawartości

Kretek

Użytkownicy
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia Kretek

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. To jak powinien nazywac sie temat .. ? "pytania kretka" ? :> .. Ja mysle , zreszta wiem to z doswiadczenia ze Jak jeden problem jest zawarty w jednym temacie to jest bardziej przejrzyscie i ze kazdy moze z latwoscia znalesc sobie cos bez problemu niz mialo by byc 1000 problemow w jednym temacie , i szukaj tak jakiejs rzeczy w tylu postach . Jezeli ktos uwarza z modkow ze spamuje to moge dostac ostrzerzenie albo bana , ale po czesci spamowanie to jest "pisanie wielu bezsensownych postow" mi sie wydaje ze nie pisze bezsensownych postow , chyba ze ty tak uwarzasz to inna sprawa :P Oczywiscie dzieki za odpowiedzi xd UP@ Niech bedzie .. nie przyszlem tu sobie pogadac i sie przezbywac tylko sie czegos dowiedziec .. bede sie staral mniej tematow zakladac :) @temat a jak zrobic ze jezeli postac szla w prawo (wtedy mam sprite animowany) i sie zatrzymala to zeby ustawic np sprit patrzacy w prawo. if(keyboard_check(vk_nokey))sprite_index=sprite2 .. mam tak ale wtedy sprit jest w bez ruchu tylko w jedna strone Np jest ustawiony sprit w bez ruchu patrzacy w prawo .. i gdy ide w lewo i sie zatrzymam to nagle mi przeskakuje na sprit patrzacy w prawo Jak ustawic ? Ide w lewo zatrzymam sie (zmiana na sprit patrzacy w lewo) .. Ide w lewo (sprite bez ruchu w lewo) ? Ktos rozumie o co mi chodzi ? :P
  2. if place_free(x+4,y) and keyboard_check(vk_right) then { x+=4 sprite_index=sprite1 } Jezeli wcisniety przycisk w prawo nastepuje zmiana sprita na sprite1 A PYTANIE JEST TAKIE : Jak powinien wygladac script .. Jezeli nie jest wcisniety żaden przycisk to jest sprit2 np Albo drugie .. Jak przycisniety jest klawisz prawo i gora to idac pod ukosem zmienia na sprite6 np
  3. Mam takie pytanie , zrobilem ze podczas kolizji z jednym przedmiotem moj bohater zamienia sie na inny objeckt (zmienia wyglad jbc :P ) .. i chcialbym zrobic zeby w nastepnym roomie pozostal ten zmieniony .. jak to zrobic ?
  4. Jak takie cos zrobic ze jak zajdzie kolizja z danym przedmiotem (zbierze przedmiot xd) to max hp wzrasta , nie zwykle tylko max . Czyli maximum mam np 10 hp po zebraniu wzrasta do 15. [?] :)
  5. Jak zrobic aby dane z jednego rooma do drugiego byly przepisywane .. np mam 2 rundy i 5 zyc i gdy przejde do drugiej rundy z 3 zycmi chcialbym aby w drugiej startowalo sie z 3 a nie zeby restartowaly sie spowrotem do 5 :)
  6. szukam w tym i szukam , przegladam i przegladam , rozumiem wszystko procz jednego XD ktora rzecz odpowiada za koszt danego budynku i jednestki .. moglby mi ktos np wytlumacz gdzie sa wpisane/ustawione kosztu np barakow ?;p
  7. pozwolilem sobie sprobowac bawiac sie jednym z przykladow o energi ale robiac go pod mane , tam gdy pasek energi wynosil 0 wtedy postac zostala niszczona . a ja chcialbym tutajzeby postac nie byla niszczona tylko pasek sie zatrzymywal poprostu i nie moznabylo puszczac czarow itp . http://rapidshare.com/files/40916527/manaa.gmk.html pozatym jakis blad mi wyskakuje przy koncu .. moze mi ktos tojakos przerobic ? pls :P
  8. Chodzi o to zeby zrobic jakis licznik many , dowolny , numeryczny chociazby bo graficznie to sobie sam z tym poradze , .. wystarczy zeby ktos podal mi skrypta jakies ze "gdy mana wynosi 0 nie mozna stworzyc obiektu (puscic czaru) .. Daloby to sie jakos skombinowac ? :D Z gory dzieki .. good night ;d
  9. a to jak ? zrobilem tak : if distance_to_object(mag)=10 {instance_destroy()} I dalej nic xd leci i leeci ;p Z poczatku myslalem ze do zlego eventu wkladam , i zrobilem raz w create , raz w destroy itp ;d .. Wiesz moze czego to u mnie nie funkcjonuje ? :P "collision (z przeciwnikiem): if(cios<=0) { other.hp-=10 // opcjonalnie inna wartość, zależnie jak mocny ma być cios cios=cios_delay }" .. tu cos sie nie zgadza ;d
  10. Wiem ze juz przyynudzam ale puki wiem co chcialem zawsze wiedziec , musze wypytac bo mam strasznie krotka pamiec :s zmiana broni - w sumie wiem ze moge zrobic 2 obiekty .. Gosc trzymajacy rewolwer a drugi Karabin .. i moge "change instance" .. tylko nie wiem jak zrobic liczniki amunicji ktore odpowiadaja za kazda bron .. pojedynczy licznik no to bym sklekocil ale np juz 2 bronie to nie wiem .. np zbiore amunicje do rewolwera to tylko zeby dodalo do liczniku rewolwera a nie karabinu , i z karabinem to samo . Oczywiscie jak zawsze bede wdzieczny za pomoc ^^
  11. ok kumam , a jak zrobic zeby to przeszlo do nastepnego rooma ten moj wybor , np mam niebieski ludzik i czerwony , wybralem czerwony i zeby w nastepnym roomie byl czerwony i sie nie zmienial .. :D .. w menu wybory do przyciku potwierdzajacego wybor albo cos jakies scripy nalerzy czy co ?
  12. Dzieki wielkie .. :D .. "to bardzo proste" a ja z tym az do zaawansowanych polecialem xD jeszcze raz dzieki tylko pytanko male :D gdzie to mam dac ? :D .. jaki event ? step ? ;p a ztym wyborem ilosci graczy bez dublowania roomow to jak ? wiesz moze ? :D
  13. To znowu ja z kolejnym zapewne noobskim pytaniem :D Wiem ze sa takie przyklady ale nie zupelnie o to mi chodzi. Chyba ze przeoczylem jakis :P 1. Wybor postaci Widzialem takie cos ale tam bylo poprostu script ze jak kliknelo sie next to wybieral poprostu nastepny obrazek z danego gifa.. np 1 gif mial 3 obrazki .. zolty , niebieski , czerwony .. i sie wybieralo trak .. i to bylo bez ruchu gdy sie wcisnelo GO. A mozliwe jest wybor postaci przed rozpoczeciem gry , poprzez wybor OBJECTU ? .. np mam zrobione 2 obiekty .. wojownik , ucznik .. wszystko animacje odpowiednie do nich itp . I chcialbym jakos wstawic wybor tych postaci (objectow nie spritow) do gry .. jest to mozlilwe ? 2. znalazlem tez taki przyklad (face maker czy cos) on na zasadzie jak ten poprzedni , rozkladal GIF na czynniki pierwsze .. xd .. chodzi mi o to czy mozna bybylo takie cos zrobic tylko potem zeby podczas gry podczas ruchu byly wykonane animacje .. np jest wybor buska1 , wlosy1 , oczy 1 , nos1 .. I to sie zawiera w stworzonym przez nas ludku , i powiedzmy ze zrobie buske itp jeszcze raz tylko zeby odpowiadaly np. gdy idzie ludzik w prawo .. Nie wiem czy ktos to zrozumie , w sumie czytajac to sam tego zabardzo nie czaje xdd chodzi poprostu o takie cos jak stworzenie postaci wybierajac kazda czesc ciucha ciala , ktora potem wykonywala by ruch oraz oczywiscie sprity sie zmienialy pod ten ruch .. no cos jakby baldurs gate , icewing dale .. 2 rzecz to tak zabardzo mi nie potrzebna jak 1, jakby ktos mi cos podal scripty przyklady albo cos bylbym bardzo wdzieczny Z gory dzieki :)
  14. Nie wiem czy ktos cos z tego zrozumie ale sproboje sie spytac po mojemu xd 1. Jesli mialbym zrobic gre na dwoch i to ma byc przygodowka gdzie obraz bedzie podarzal za bohaterami tylko .. Ze jak 1 gracz bedzie na prawym koncu , 2 gracz na lewym koncu zeby mi poprostu nie znikl 2 gracz .. Cos w stylu mario .. i chcialbym ze jak dojdzie do takiego czegos ze jeden stoi na jednym koncu drugi na drugim zeby view byl blokowany zeby mozna bylo dopiero ruszyc jak gracz ktory bedzie na lewym koncu po prostu ruszyl krok w prawo .. Albo poprostu jak gracz nr 2 bedzie na prawym koncu a gracz nr 1 na lewym zeby poprostu gracza nr 1 przesuwalo w prawo , zeby mi nie znik gdzies w akcji :D Wie ktos jak to zrobic ? 2. Jak zrobic poprostu wybor gry na dwoch , ja dawniej to tak zrobilem .. zrobilem menu i byl wybor jeden albo dwa gracze .. i poprostu zdublowalem roomy z gry na jednego i poprostu do zdublowanych dodalem drugiego gracza .. np gra byla w 5 roomach .. wszystkie plansze bo cala gra miala 10 roomow + menu .. 1-5 roomy dla 1 gracza .. 6-10 dla 2 graaczy .. wiem ze jak noob zrobilem i to jest pamieciorzerne ale nie mam pojecia jak zrobic bez dublowania tych roomow XD Pomoze ktos ? z gory dzieki :)
  15. Chodzi mi o to ze jak mam budynek i mam przycisk odpowiadajacy za stworzenie obiektu (produkcja jednostki) to jak klikne to mi sie jednostka oczywiscie natychmiastowo pojawia . A czy jest mozliwosc ustawienia jakos czasu po jaki,m sie pojawi ? (czasu produkcji) ? Moglby mi ktos wytlumaczyc , albo jakis script dac , albo jak macie jakis przyklad ? pls z gory dzieki
×
×
  • Dodaj nową pozycję...