-
Zawartość
99 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0 NeutralnyO MetalowyNerd
-
Tytuł
Smart Newbie
- Urodziny 03/10/1993
Contact Methods
-
Website URL
http://algorytmiczny-industries.blogspot.com/
Previous Fields
-
Team
Pyrite Industries
-
Użytkownik GameMaker Studio 2
Tak
-
Użytkownik GameMaker Studio
Tak
-
Użytkownik GameMaker 8
Tak
-
Użytkownik GameMaker 7 i wcześniejszych wersji
Tak
-
Użytkownik Unity
Tak
-
Uytkownik Godot
Nie
Profile Fields
-
Skąd
Ziemia
-
Płeć
Male
-
Interests
-Gry komputerowe<br />-Gry mobilne<br />-Gry planszowe/karciane<br />-Muzyka metalowa, filmowa, dubstep, chiptune<br />-Pisanie opowiadań Sci Fi<br />-Tworzenie własnych wynalazków<br />-Xyridia (własna mikronacja xd)
-
Jak wykryć nowe linie w stringu?
MetalowyNerd odpowiedział MetalowyNerd ⇒ temat w Pytania zaawansowanych
O to chodzi, że nie można łamać w dowolnym miejscu, bo tylko przed kolejną przerwą/spacją, bo inaczej gra będzie niezbyt czytelna, a to będzie gra tekstowa. Żeby stworzyć taką czcionkę, w której każdy znak ma identyczną szerokość (jak w konsoli Win'a np), to pewnie trzeba stworzyć czcionkę z bitmapy, prawda? Nie ma opcji stworzenia takiej ze zwykłej czcionki? -
Jak wykryć nowe linie w stringu?
MetalowyNerd odpowiedział MetalowyNerd ⇒ temat w Pytania zaawansowanych
Oki dzięx za czas, coś z tym zrobię -
Jak wykryć nowe linie w stringu?
MetalowyNerd odpowiedział MetalowyNerd ⇒ temat w Pytania zaawansowanych
To pozostaje mi co ileś tysięcy komend wyczyścić tablicę, bo w tym projekcie utrata klatek będzie wyjątkowo głupia i nieuzasadniona patrząc z perspektywy gracza -
Jak wykryć nowe linie w stringu?
MetalowyNerd odpowiedział MetalowyNerd ⇒ temat w Pytania zaawansowanych
Ooo, czyli się da. Teraz muszę jeszcze rozgryźć, jak ogarnąć usuwanie od góry tylu linii i przesuwanie o tyle do góry, co będzie miało najnowsze wprowadzone zdanie. Dzięki SimianVirus7. Kodzik krótki, to powinienem ogarnąć . A z ciekawości, ile taka tablica może pomieścić takich linii? -
Jak wykryć nowe linie w stringu?
MetalowyNerd odpowiedział MetalowyNerd ⇒ temat w Pytania zaawansowanych
Tak, opcja super, tylko jeśli tekst w jednej linii będzie za długi? To jak go automatycznie przerwiesz, żeby reszta była w linii poniżej? -
Jak wykryć nowe linie w stringu?
MetalowyNerd odpowiedział MetalowyNerd ⇒ temat w Pytania zaawansowanych
Ehh, to będę musiał to inaczej ogarnąć :/, myślałem, że to w miarę proste. Chciałem zrobić okno "konsoli" w grze, żeby były widoczne ostatnie komendy wyżej i żeby z każdymi nowymi wprowadzonymi, całość szła ku górze... a nie zrobię przecież nieskończonego stringa :/ -
Witam. Wie ktoś, jak obliczyć/pozyskać liczbę nowych linii zrobionych automatycznie w draw_text_ext()? W argumencie "w" ustawia się długość w pikselach, po ilu ma zostać wrzucona nowa linia. Chciałbym wiedzieć, ile razy została ta nowa linia wykonana w tym jednym draw_text_ext(). Manualnie tego zrobić nie mogę przez "\n".
-
Hmm. No to teraz to wszystko wygląda tak i nadal nie działa, a dodatkowo Client wyrzuca błąd i wyłącza Server. SERVER: Create: GML ini_open("data.sav"); ini_write_real("saved","metal",500); ini_close(); network_create_server(network_socket_tcp,6510,20); Networking: GML buff = buffer_load("data.sav"); network_send_packet(sock, buff, buffer_get_size(buff)); CLIENT: Create: GML global.metal = 0; client = network_create_socket(network_socket_tcp); network_connect(client,"127.0.0.1",6510); Networking: GML if (ds_map_find_value(async_load, metal) == true)//chciałem przy okazji zrobić, żeby ustawiało wartość -666, kiedy nie odbiera pakietu ze zmienną "metal" global.metal = ds_map_find_value(async_load, metal); else global.metal = -666; Draw: GML draw_text(10,10,fps); draw_text(300,300,global.metal);//Żeby było widać, kiedy przychodzą pakiety z Server'a</span> Wiem. Ostro kaleczę, ale zawsze miałem problem z programowaniem czegoś, co działa przez neta. Chodzi mi tylko i wyłącznie o to, żebym wiedział, jak przesłać zmienną z serwera na oddzielny program klienta.
-
Witam. Bardzo interesuje mnie Networking w GM:Studio, ale za nic nie mogę tego zrozumieć. Chcę mieć dwa programy, Server i Client. W projekcie Server mam następujący kod: Create: GML GMLglobal.metal = 500; ini_open("metal.data"); ini_write_real("saved","metal",global.metal); ini_close(); Networking: GML GMLnetwork_create_server(network_socket_tcp,6510,20); buff = buffer_load("metal.data"); network_send_packet(sock, buff, buffer_get_size(buff)); Natomiast w projekcie Client mam: Create: GML GMLglobal.metal = 0; Networking: GML GMLclient = network_create_socket(network_socket_tcp); network_connect(client,"192.134.0.1",6510); I nie rozumiem jednej rzeczy, jak Client ma odebrać pakiet z wartością zmiennej global.metal z Server'a? Chcę, żeby Client mógł ją wyświetlić w swoim okienku.
-
Rysowanie sprite'ów na innych sprite'ach
MetalowyNerd odpowiedział MetalowyNerd ⇒ temat w Pytania zaawansowanych
Jakiś przykład? To w końcu nie jest zwykły surface, a na pewno tu na forum przyda się to wielu ludziom -
Rysowanie sprite'ów na innych sprite'ach
MetalowyNerd odpowiedział MetalowyNerd ⇒ temat w Pytania zaawansowanych
Chodzi właśnie o taki motyw, jak podpowiedział Dester, z tym, że bez shaderów. Dokładnie mam na myśli zamienienie wszystkich pikseli sprite'a danego obiektu na canvas, na którym będzie widoczny jakiś sprite innego obiektu (i będzie on widoczny tylko na tym canvasie/surfejsie). Ktoś coś czai xD? -
Witam. Jestem ciekaw, czy dałoby się zrobić tak, żeby przykładowo sprite obiektu A był rysowany nie na całym ekranie (jak to jest domyślnie), a tylko i wyłącznie na spricie obiektu/ów B. Myślę, że rozpocząłem dość ciekawy temat :). Pozdrawiam i liczę na jakieś podpowiedzi, bo jest tu masa ludzi z potężną GML'ową wiedzą.
-
Problem z szybkim tappingiem na Androidzie
MetalowyNerd odpowiedział MetalowyNerd ⇒ temat w Pytania zaawansowanych
Okej. Dzięki. Wygląda na to, że działa, a "wygląda", bo sprawdziłem na szybko eksportem na fona z 30fps. Dzięki za pomoc ;). -
ZLECENIE: Program na styl dawnego LANczat'u
MetalowyNerd odpowiedział MetalowyNerd ⇒ temat w Valhalla
Fervi - 200 to na dzień dzisiejszy ;). Uzjel - Nie bardzo, bo to musi być niezależny czat -
ZLECENIE: Program na styl dawnego LANczat'u
MetalowyNerd odpowiedział MetalowyNerd ⇒ temat w Valhalla
Dobra. Na dziś oferuję 200PLN za to zlecenie.