Skocz do zawartości

MetalowyNerd

Użytkownicy
  • Zawartość

    99
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

O MetalowyNerd

  • Tytuł
    Smart Newbie
  • Urodziny 10.03.1993

Contact Methods

  • Website URL
    http://algorytmiczny-industries.blogspot.com/

Previous Fields

  • Team
    Pyrite Industries
  • Użytkownik GameMaker Studio 2
    Tak
  • Użytkownik GameMaker Studio
    Tak
  • Użytkownik GameMaker 8
    Tak
  • Użytkownik GameMaker 7 i wcześniejszych wersji
    Tak
  • Użytkownik Unity
    Tak
  • Uytkownik Godot
    Nie

Profile Fields

  • Skąd
    Ziemia
  • Płeć
    Male
  • Interests
    -Gry komputerowe<br />-Gry mobilne<br />-Gry planszowe/karciane<br />-Muzyka metalowa, filmowa, dubstep, chiptune<br />-Pisanie opowiadań Sci Fi<br />-Tworzenie własnych wynalazków<br />-Xyridia (własna mikronacja xd)
  1. Jak wykryć nowe linie w stringu?

    O to chodzi, że nie można łamać w dowolnym miejscu, bo tylko przed kolejną przerwą/spacją, bo inaczej gra będzie niezbyt czytelna, a to będzie gra tekstowa. Żeby stworzyć taką czcionkę, w której każdy znak ma identyczną szerokość (jak w konsoli Win'a np), to pewnie trzeba stworzyć czcionkę z bitmapy, prawda? Nie ma opcji stworzenia takiej ze zwykłej czcionki?
  2. Jak wykryć nowe linie w stringu?

    Oki dzięx za czas, coś z tym zrobię
  3. Jak wykryć nowe linie w stringu?

    To pozostaje mi co ileś tysięcy komend wyczyścić tablicę, bo w tym projekcie utrata klatek będzie wyjątkowo głupia i nieuzasadniona patrząc z perspektywy gracza
  4. Jak wykryć nowe linie w stringu?

    Ooo, czyli się da. Teraz muszę jeszcze rozgryźć, jak ogarnąć usuwanie od góry tylu linii i przesuwanie o tyle do góry, co będzie miało najnowsze wprowadzone zdanie. Dzięki SimianVirus7. Kodzik krótki, to powinienem ogarnąć . A z ciekawości, ile taka tablica może pomieścić takich linii?
  5. Jak wykryć nowe linie w stringu?

    Tak, opcja super, tylko jeśli tekst w jednej linii będzie za długi? To jak go automatycznie przerwiesz, żeby reszta była w linii poniżej?
  6. Jak wykryć nowe linie w stringu?

    Ehh, to będę musiał to inaczej ogarnąć :/, myślałem, że to w miarę proste. Chciałem zrobić okno "konsoli" w grze, żeby były widoczne ostatnie komendy wyżej i żeby z każdymi nowymi wprowadzonymi, całość szła ku górze... a nie zrobię przecież nieskończonego stringa :/
  7. Witam. Wie ktoś, jak obliczyć/pozyskać liczbę nowych linii zrobionych automatycznie w draw_text_ext()? W argumencie "w" ustawia się długość w pikselach, po ilu ma zostać wrzucona nowa linia. Chciałbym wiedzieć, ile razy została ta nowa linia wykonana w tym jednym draw_text_ext(). Manualnie tego zrobić nie mogę przez "\n".
  8. Networking podstawy

    Hmm. No to teraz to wszystko wygląda tak i nadal nie działa, a dodatkowo Client wyrzuca błąd i wyłącza Server. SERVER: Create: GML ini_open("data.sav"); ini_write_real("saved","metal",500); ini_close(); network_create_server(network_socket_tcp,6510,20); Networking: GML buff = buffer_load("data.sav"); network_send_packet(sock, buff, buffer_get_size(buff)); CLIENT: Create: GML global.metal = 0; client = network_create_socket(network_socket_tcp); network_connect(client,"127.0.0.1",6510); Networking: GML if (ds_map_find_value(async_load, metal) == true)//chciałem przy okazji zrobić, żeby ustawiało wartość -666, kiedy nie odbiera pakietu ze zmienną "metal" global.metal = ds_map_find_value(async_load, metal); else global.metal = -666; Draw: GML draw_text(10,10,fps); draw_text(300,300,global.metal);//Żeby było widać, kiedy przychodzą pakiety z Server'a</span> Wiem. Ostro kaleczę, ale zawsze miałem problem z programowaniem czegoś, co działa przez neta. Chodzi mi tylko i wyłącznie o to, żebym wiedział, jak przesłać zmienną z serwera na oddzielny program klienta.
  9. Witam. Bardzo interesuje mnie Networking w GM:Studio, ale za nic nie mogę tego zrozumieć. Chcę mieć dwa programy, Server i Client. W projekcie Server mam następujący kod: Create: GML GMLglobal.metal = 500; ini_open("metal.data"); ini_write_real("saved","metal",global.metal); ini_close(); Networking: GML GMLnetwork_create_server(network_socket_tcp,6510,20); buff = buffer_load("metal.data"); network_send_packet(sock, buff, buffer_get_size(buff)); Natomiast w projekcie Client mam: Create: GML GMLglobal.metal = 0; Networking: GML GMLclient = network_create_socket(network_socket_tcp); network_connect(client,"192.134.0.1",6510); I nie rozumiem jednej rzeczy, jak Client ma odebrać pakiet z wartością zmiennej global.metal z Server'a? Chcę, żeby Client mógł ją wyświetlić w swoim okienku.
  10. Rysowanie sprite'ów na innych sprite'ach

    Jakiś przykład? To w końcu nie jest zwykły surface, a na pewno tu na forum przyda się to wielu ludziom
  11. Rysowanie sprite'ów na innych sprite'ach

    Chodzi właśnie o taki motyw, jak podpowiedział Dester, z tym, że bez shaderów. Dokładnie mam na myśli zamienienie wszystkich pikseli sprite'a danego obiektu na canvas, na którym będzie widoczny jakiś sprite innego obiektu (i będzie on widoczny tylko na tym canvasie/surfejsie). Ktoś coś czai xD?
  12. Witam. Jestem ciekaw, czy dałoby się zrobić tak, żeby przykładowo sprite obiektu A był rysowany nie na całym ekranie (jak to jest domyślnie), a tylko i wyłącznie na spricie obiektu/ów B. Myślę, że rozpocząłem dość ciekawy temat :). Pozdrawiam i liczę na jakieś podpowiedzi, bo jest tu masa ludzi z potężną GML'ową wiedzą.
  13. Problem z szybkim tappingiem na Androidzie

    Okej. Dzięki. Wygląda na to, że działa, a "wygląda", bo sprawdziłem na szybko eksportem na fona z 30fps. Dzięki za pomoc ;).
  14. ZLECENIE: Program na styl dawnego LANczat'u

    Fervi - 200 to na dzień dzisiejszy ;). Uzjel - Nie bardzo, bo to musi być niezależny czat
  15. ZLECENIE: Program na styl dawnego LANczat'u

    Dobra. Na dziś oferuję 200PLN za to zlecenie.
×