Skocz do zawartości
Graczoholik

Grafik szuka programisty!

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Rok temu założyłem już podobny temat ale jakoś nic z tego nie wyszło, mam nadzieję, że tym razem będzie inaczej.

 

Chciałbym zrobić gierkę. Byłby to mój pierwszy projekt, więc na początek jakaś prosta platformówka albo top-down. Nie mam jeszcze nic sprecyzowane, więc wszystko jest do ustalenia razem, chciałbym żeby to był wspólny projekt.

Ja zajmę się grafiką a waszą rolą byłoby zająć się programowaniem. Nie jestem jakimś Picasso ale myślę, że z grafiką do gry bym sobie poradził. Żeby nie być gołosłownym link do mojej galerii:

 

GALERIA

 

I nie pytajcie o wynagrodzenie. To miałby być hobbystyczny projekt. Szukam kogoś, kto po prostu miałby chwilę czasu do poświęcenia ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

a masz jakiekolwiek grafiki przystosowane do gier? poza artami

 

chodzi mi o zbiór itemków

np cos takiego

broken_item_set_by_lionxdagger-d98o0lg.jpg

lub jakiegoś gracza

broken_2d_character_sprite_by_lionxdagger-d9ags0x.png

 

coś co już można by użyć do gry

fallen_sprites_and_tiles_by_lionxdagger-d9agm8i.png

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Szczerze, to nie myślałem o itemkach, bo nie myślałem o grze RPG, wcześniej bo bardziej skupiałem się na postaciach. Ale rozumiem Twoje pytanie, postaram się dzisiaj nabazgrać coś do gry. I od razu zaznaczę, że nie umiem pixel artu, jak coś to grafika byłaby komiksowa, coś jak w "Shank".

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Szczerze, to nie myślałem o itemkach, bo nie myślałem o grze RPG, wcześniej bo bardziej skupiałem się na postaciach. Ale rozumiem Twoje pytanie, postaram się dzisiaj nabazgrać coś do gry. I od razu zaznaczę, że nie umiem pixel artu, jak coś to grafika byłaby komiksowa, coś jak w "Shank".

 

nie chodzi mi stricte o itemy ani o styl a o cokolwiek, postać, elemęty gui, menu, ponoc minoł rok serio nic takiego nie masy w swoim "portfolio" ? dopiero będzesz je rysował sorka ale troszkę mnie to zagieło...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Na swoje usprawiedliwienie mogę powiedzieć, że do tej pory nie miałem potrzeby rysowania takich rzeczy ani nikt inny wcześniej nie chciał żebym coś takiego zrobił, dopiero Ty.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie rozumiesz: Czy posiadasz doswiadczenie w robieniu grafik ktore sa przystosowane do uzycia w grach?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

W sumie racja, pytania Kolegów jak najbardziej sensowne - grafika do gier wymaga oprócz bycia grafikiem pewnego rozeznania - to umiejętności które... hm, w sumie są proste, ale nie oczywiste, uczenie się na błędach zajmuje nieco czasu. I portfolio należy rozszerzyć o te grafiki związane z grami jeśli chce się wejść w ten rynek. Bo można oczywiscie mówić, ze jak sie dostanie zlecenie, to sie wtedy zobaczy, pewnie się da rade i w sumie to racja...ale jest na pewno trudniej. Jak moge cos doradzic, bo ja przeszłam długą droge, patrze na te glupie bledy ktore porobiłam...

 

Weź obejrzyj kilka typowych gierek, albo lepiej, wejdź na stronę typu graphicriver.net czy inną stronę gdzie sprzedaje się assety do gier - to prawdziwy raj dla grafikow do gier - tam poszukaj inspiracji i zobacz, co tak naprawdę się rysuje do gier i jakim stylem. Bo jak się rysuje do gier, to ma się pełno osobnych rysunków, fragmentów, a nie rysunek jako całość - i to zmienia wszystko. Nagle sie okazuje ze elementy do siebie nie pasują - bo jak rysujesz obraz, to patrzysz na niego całościowo, rozmieszczasz detale czy kolorystyke harmonijnie - a jak tworzysz przedmioty do gry, to potem na koniec i tak przyjdzie programista i wszystko zepsuje, bo wstawi wszystkie czerwone elementy na lewo, a te przyciski koniecznie umieści w jednym rogu, a to ze na warstwach Ty miałeś ładny światłocień to juz teraz sie odcina bez sensu, albo rozciągnie jakiś item, bo potrzebował większy... i tego sie człowiek uczy, jak narysować wszystko tak, by nie mozna tego bylo popsuc. :D

Ile razy trafiaja sie zlecenia fizycznie niemozliwe (poprosze nietoperza, 32x32px i niech ma szyderczy wyraz twarzy....)

Typowy przykład - rysujesz postac, tło ma wpływ na nią, na kolorystyke samej postaci, na to z której strony pada cień, czy kolory są bardziej wyblakłe itd. a potem do gry sie to wycina i wstawia, bo potrzeba by ta postac byla tu i tam i jeszcze gdzie indziej, zmienia sie otoczenie i nagle ta postac wyglada koszmarnie. Dlatego rysowanie tej postaci na poczatku musi byc pewnym kompromisem. Chyba, ze zbudujesz calutka grafike do gry i kazde tło, kazdy szczegół zaplanujesz i dopasujesz do tej postaci, ale to jest bbbardzo trudne, bo zazwyczaj programista sobie wtedy przypomina, ojej, ale jak jest score table to musze tą postac wyswiwtlic na czarnym tle... albo potrzebuje jeszcze scenerii w nocy...itd...

 

Pixel art - nie jest niezbedny. Ale to jest fajna nisza, to sie dobrze sprzedaje jak jest tanie - podejrzewam (to tylko przypuszczenia), ze poczatkujacy gracze poszukują takich assetów i jak sa w miare tanie to idą, a takie typowe assety z wektorówką - no fajnie, popularne, ale ciezko sie wybic.

Styl komiskowy to zgaduje, ze lineart robisz (odręcznie albo wektorem, obojętnie czy to path w photoshopie czy w illustratorze coś), i kolorujesz. Mnóstwo takiej grafiki ma wzięcie, większość na androida moim zdaniem rysuje się tym stylem, tylko ze to nie jest taki "brudny" szkic, tylko idealny lineart. Niestety, bardzo wiele osob chce by to był wektor, ze wzgledow technicznych. A tu sie trzeba uczyc juz od podstawy, juz sie ladnie nie zacieniuje, nie zrobi bardziej skomplikowanych przejsc kolorystycznych, wiec nadaje sie swietnie do buttonów, ikonek, itemów, ale juz karty postaci... no nie wiem, w moim odczuciu tu juz lepiej rastrowo, a wtedy bardzo duze wielkosci muszą byc.

 

Dobrze by narysowac kilka ikonek, itemów.

 

I trzeba w portfolio jeszcze pokazac troche budynków, bo tam perspektywa i kąty są ważne. A wcale nie trzeba tego umiec dobrze, by rysowac postaci i konceptarty, albo po prostu nie lubic tego. Ja np, jak mam rysowac budynki w enviro, to rozrysowanie perspektywy zajmuje mi mnóstwo czasu, zjadłam na tym zęby...

 

To co pokazane jest w galerii wskazuje na konceptarty, a to troche za mało by stworzyc gre, w malych produkcjach grafik nie robi tylko konceptów...

 

 

Mam nadzieje, ze troche pomogłam.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem chętny do podjęcia z Tobą współpracy, szczególnie jeśli masz już jakiś pomysł na grę. Ostatnio się strasznie rozleniwiłem, także chętnie poświęcę trochę czasu pracy nad jakimś projektem. Podoba mi się Twój styl grafiki(choć nie widziałem żadnych animacji, co jest ważne w grach) - można by z tego zrobić coś jak rayman origins etc. Jak jesteś chętny to wal na priv.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×