Skocz do zawartości

Qbi Wan

Użytkownicy
  • Postów

    55
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O mnie

  • Skąd
    Poznań
  • Płeć
    Male

Osiągnięcia Qbi Wan

Smart Newbie

Smart Newbie (2/13)

0

Reputacja

  1. COŚ widać :P Nie myślałem że "Visible" wpływa też na 3D, teraz będę pamiętał :) Wreszcie mam kulę na środku ekranu. Jednak ciekawi mnie ten element: Na szarej planszy w lewym-dolnym rogu ekranu pokazuje się ćwierć koła i nie wiem dlaczego.
  2. Nie chciałem podbijać, ale próbowałem inaczej się skontaktować... Jak Ci to wysłać? GG nie mam, a w PM nie można dodawać załączników.
  3. Niestety, dalej nic :( Wysłać Ci ten projekt? EDIT: Nie mam GG, jak Ci to wysłać? XD prześlesz jakoś mail'a?
  4. Dalej nic :( Create Event: d3d_start(); d3d_set_lighting(false); Draw Event: draw_set_color(c_white); d3d_draw_ellipsoid(-10,-10,-10,10,10,10,-1,1,1,8); draw_set_color(c_white); d3d_set_projection_ext(0, 0, 50, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 60, view_wview[0] / view_hview[0], 1, 16000);
  5. Nic. Dalej szary ekran. Aktualnie "kod" wygląda tak: obj_camera Create Event: d3d_start(); Draw Event: d3d_start(); d3d_set_lighting(false); draw_set_color(c_white); d3d_draw_ellipsoid(-10,-10,-10,10,10,10,-1,1,1,8); draw_set_color(c_white); d3d_set_projection_ext(0, 0, 50, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 60, view_wview[0] / view_hview[0], 1, 16000); d3d_set_lighting wstawiłem tak na wszelki wypadek. nie działa zarówno z tym jak i bez tego.
  6. obj_camera Create Event: d3d_start(); Draw Event: d3d_draw_ellipsoid(-10,-10,-10,10,10,10,-1,1,1,8); d3d_set_projection_ext(0, 0, 50, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 60, view_wview[0] / view_hview[0], 1, 16000);
  7. Niestety nie dało to efektów :(
  8. Na miły dzień 5 gwiazdeczek

  9. wkleiłem i nic :( Zignorujmy na razie tą klawiaturę i zróbmy tak żeby od razu po włączeniu było widać tą elipsoidę. Bo mam wrażenie że coś tu jest zepsute, tym bardziej że zanim wszystko zaczęło znikać nie robiłem żadnych znaczących zmian. No bo robię d3d_start() i d3d_set_projection_ext(0, 0, 50, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 60, view_wview[0] / view_hview[0], 1, 16000) czyli patrzę na środek wszechświata z góry z odległości 50) czyli jak robię d3d_draw_ellipsoid(-10,-10,-10,10,10,10,-1,1,1,8) czyli w środku wszystkiego tworzę kulę 20x20 to powinno być ją widać jak na dłoni, a tu nic.
  10. Witajcie:) Jak w opisie: mam 2 obiekty: obj_camera Create Event: GML d3d_start(); Draw Event: GML d3d_set_projection_ext(0, 0, 50, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 60, view_wview[0] / view_hview[0], 1, 16000); d3d_draw_ellipsoid(10,10,10,10,10,10,-1,1,1,16); i obj_sphere Step Event: GML if keyboard_check(vk_up) yy+=5; if keyboard_check(vk_down) yy-=5; if keyboard_check(vk_right) xx+=5; if keyboard_check(vk_left) xx-=5; Draw Event: GML d3d_draw_ellipsoid(0,0,0,20,20,20,-1,1,1,16) Niby nic skomplikowanego, a jednak niczego nie widzę (mimo że wcześniej, jakieś 30 min temu, jakąś kulę widziałem) Co jest nie tak?
  11. Witajcie. Mam taki głupi problem. Ćwiczę już od dłuższego czasu d3d. Chciałem w końcu rozdzielić "całość" na osobne obiekty (nie ma tego dużo, tylko tyle ile trzeba do ćwiczeń z rotacjami, a dotychczas wszystko pisałem w jednym obiekcie). Kiedy to zrobiłem zaczęły się dziać dziwne rzeczy: floor zaczął wyświetlać się jako fioletowy kwadracik na środku kamery (jak GUI), a model sphere zdawał się zawierać 2 nachodzące na siebie tekstury i zamiast obniżać z do <0 zdawał się "odbijać" od z=0. Spróbowałem więc wrócić do koncepcji 1 obiektu, a tu view przesuwa mi się zostawiając czarne miejsce między brzegiem okna a widokiem kamery (po czterech stronach ekranu, zależnie od +x -x +y -y). Kod jest myślę na tyle krótki i prosty że skończyły mi się pomysły na naprawę. Przypadek z osobnymi obiektami może być za duży do zamieszczenia na forum, ale jak ktoś jest chętny do pomocy to chętnie pogadam na priv. edit:Problem zniknął jak zamieniłem przy draw_model d3d_transform_set_translation na add_translation.Jak teraz zrobić żeby każde draw i kamera były w osobnym obiekcie? Już raz mi wszystko srutło :P
  12. Chętnych od zatrzęsienia... ale nieważne, na yoyo znalazłem dokładnie to o co mi chodziło. Dla przyszłych pokoleń zamieszczam link: "obracanie modelu 3D" "rotation" "translation" :thumbsup:
  13. Witajcie :) Mam taki kodzik w Draw: GMLd3d_set_projection_ext(x_camera,y_camera,z_camera, x_model,y_model,z_model,0,0,1,45,1,1,262144); draw_set_color(c_white); d3d_draw_floor(20,20,0, -20,-20,-2, tex_wall,40,40); draw_set_color(c_blue); d3d_transform_set_identity(); d3d_transform_set_rotation_axis(0, 0, 1, z_rot); d3d_model_draw(my_model, x_model,y_model,z_model,tex_wall); d3d_transform_set_identity(); my_model to tylko d3d_model_block(my_model, 0.5, 0.5, 1, -0.5, -0.5, 0, 1, 1); wszystko jest w jednym obiekcie obj_ctrl, x_model, y _model i z_model są modyfikowane na klawisze q w e a s d, a z_rot rośnie o 1 na step. Wszystko jest dobrze dopóki nie ruszę x_model lub y_model. Wtedy zamiast przesuwać się po osiach i obracać się wokół własnej osi z, zaczyna krążyć wokół punktu 0,0,0([create] xyz_model) na odległość przeciwprostokątnej z x_model i y_model, podczas gdy kamera podąża za prawidłowym pkt xyz_model. Co jest potrzebne do otrzymania zamierzonego efektu?
  14. Tak nad tym myślałem, ale nie będzie dużo kłopotów żeby przy długim czasie działania programu zapisać duże wartości (4h w milisekundach)? Mój kod omija potrzebę wstawiania event'u Create :jezor:
  15. Zmieniłem koncepcję :lol2: Teraz obj next i prev_button mają wspólny kod w STEP: GML if(!mouse_check_button(mb_any)) { button_pressing=false } if(mouse_check_button(mb_left) && point_in_triangle(mouse_x,mouse_y, x,y,x+(5*-(argument0)),y+5,x,y+10)) { if(button_pressing=false) { page_number+=argument0;// page_number+=1; akcja wykonywana tylko raz po kliknienciu LMB date_time_pressed=date_current_datetime() } button_pressing=true if((date_second_span(date_time_pressed, date_current_datetime()))>=1) { page_number+=argument0; } } gdzie w zależności od guzika argument0 to 1 lub -1. Do tego w Draw rysuję trójkącik i wszystko działa gites :) Jest tylko jeden mały problem: ta sekunda różnie wygląda, pewnie zależy to od fps'ów. Gdzie najlepiej wpisać delta_time? Czy to coś pomoże? Może zwiększyć ilość sekund? Z jaką dokładnością date_span_time liczy sekundy? Porówna mi 1,5?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...